دامین اتوریتی | Domain Authority

دامین اتوریتی | Domain Authority + ویدیو

در دنیای سئو، مردم نظرات مختلف و نظریه‌های بی‌اساس در مورد «دامین اُتوریتی» به‌عنوان نیروی محرکه برای ایندکس و رتبه‌بندی وب‌سایت‌های گوگل دارند.

حتی زمانی که می دانیم در واقع Domain Authority (DA) به چه معناست، سئوکار ها تمایل دارند در مورد آن وسواس داشته باشند زیرا نمره DA یک معیار به ظاهر عینی است که کیفیت کلی وب سایت ما را بر اساس آن اندازه گیری می کند. واقعیت سخت این است که قدرت‌هایی که عواملی را تعیین می‌کنند که به امتیاز DA شما کمک می‌کنند مانند Moz و Google دائماً پارامترهایشان را تغییر می‌دهند.

در فوریه 2019، Moz نسخه جدیدی از الگوریتم Domain Authority خود را در پاسخ به تغییرات عمده در هوش مصنوعی گوگل منتشر کرد. از آن زمان، گوگل 12 تغییر الگوریتم تایید شده (و شش مورد تایید نشده) انجام داده است . این بدان معناست که حداقل هر ماه یکبار، عوامل جدیدی وجود دارد که باید هنگام تعیین چگونگی اندازه گیری وب سایت خود در نظر بگیرید.

در حالی که هر بازاریاب سئو می خواهد نمره خوبی در وب سایت خود کسب کند، بهبود دامین اتوریتی محصول جانبی دنبال کردن سئو عالی است (و نه برعکس).

اگر نگران افزایش نمره DA خود هستید، بیایید بررسی کنیم که DA چیست و چرا باید آن را در نظر بگیرید. بیایید همچنین روشن کنیم که چرا این یک استراتژی عالی سئو نیست و باید روی چه چیزی تمرکز کنید.

اعتبار دامنه یا دامین اتوریتی چیست؟

در مورد اینکه دامین اتوریتی چیست، سردرگمی زیادی وجود دارد، بنابراین بیایید به تعریف واقعی نگاه کنیم تا برخی از تصورات نادرست را برطرف کنیم.

شرکت نرم‌افزار ماز | MOZ دامین اتوریتی | Domain Authority را به عنوان راهی برای اختصاص یک “درجه” تجمعی به وب‌سایت شما بر اساس توانایی آن در رقابت با وب‌سایت‌های دیگر برای رتبه‌بندی صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) توسعه داده است.

دامین اتوریتی | Domain Authority یک ابزار تحقیقاتی رقابتی برای کاربران Moz است، به همان روشی که Keyword Planner یک ابزار تحقیقاتی برای کاربران Google Ads است. از آنجایی که دامین اتوریتی یک ابزار رایگان است، بازاریابان سئو به طور گسترده آن را به عنوان بخشی استاندارد از فرآیند ساخت استراتژی سئو پذیرفته اند.

اتوریتی دامنه چگونه کار می کند؟

بازاریابان سئو از دامین اتوریتی به عنوان یک ابزار تحقیق مقایسه ای استفاده می کنند. شما یک دامنه مثلا https://seoword.org را در Domain Authority Checker قرار می دهید و ابزار امتیازی را بر اساس مقیاس 100 به شما اختصاص می دهد. هر چه به 100 نزدیکتر باشید، احتمال اینکه دامنه شما در SERP از رقبا پیشی بگیرد بیشتر است.

از آنجایی که مقیاس DA بر اساس یک الگوریتم است، هرچه امتیاز شما رقابتی تر باشد، بهبود آن سخت تر است. مانند رکاب زدن دوچرخه خود به بالای تپه فکر کنید: اگر وب سایت شما نمره DA 20 در پایین تپه کسب کند، به این معنی است که فرصت بیشتری برای بهینه سازی و بهبود وجود دارد. هنگامی که چند تغییر ایجاد کردید، می توانید نسبتاً سریع ببینید که DA خود به 30 می رسد.اما اگر وب سایت شما امتیاز 80 را کسب کند، به این معنی است که تقریباً هر کاری که می توانید برای بهینه سازی سایت خود انجام داده اید. با نزدیک شدن به 100، منحنی تلاش تندتر می شود. باید انرژی بیشتری را برای پدال زدن آن دوچرخه از تپه صرف کنید. دستیابی به امتیاز 90 در آن مرحله اغلب به عواملی خارج از کنترل شما بستگی دارد، مانند قرار دادن بک لینک در سایر نشریات نخبه و اشاره های رسانه های اجتماعی توسط اینفلوئنسرهای بزرگ.

Domain Authority 2.0

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، در فوریه 2019، Moz معیارهای امتیازدهی دامین اتوریتی را به روز کرد و Domain Authority 2.0 را منتشر کرد. به گفته سئو بلاگ ، «جدیدترین به روز رسانی بر کیفیت طراحی وب سایت، صفحات، پست ها، بک لینک ها، تصاویر و هر چیزی که به وب سایت مربوط می شود تمرکز دارد. این الگوریتم یک سال از تجزیه و تحلیل وب سایت را محاسبه می کند و بر اساس آن وب سایت را رتبه بندی می کند.

همچنین وجود نشانگرهای هرزنامه و دستکاری پیوند (یعنی افرادی که لینک ها را خرید/فروش می کنند) شناسایی می کند و امتیاز هرزنامه را تعیین می کند .

در حالی که ابزار دامین اتوریتی Moz به طور گسترده توسط بازاریابان SEO مورد استفاده قرار می گیرد، تنها ابزار تحقیقاتی با قدرت دامنه در صنعت نیست. دیگر شرکت های نرم افزاری SEO، مانند Ahrefs و SEMRush ، ارائه ابزار مشابه در سیستم عامل خود را  دارند

محبوبیت DA و سئو چقدر صحیح است؟

محبوبیت DA به عنوان یک معیار، بسیاری از سئوکار نماها را در تعقیب «اقتدار دامنه» افسانه‌ای به عنوان جام مقدس برتری سئو قرار داده است. این یک پیش‌بینی‌کننده رتبه‌بندی صفحه نیست – این همان Page Authority است،  فاکتور امتیازدهی Moz برای اینکه چگونه یک صفحه وب با سایر URLها برای جستجوی کلمات کلیدی مشابه رقابت می‌کند.

این ابزار یا معیاری نیست که گوگل از آن استفاده کند. جان مولر، تحلیلگر روندهای وب مستر گوگل، تایید کرده است که الگوریتم های آنها از Domain Authority به عنوان سیگنال رتبه بندی استفاده نمی کنند.

این یک ویژگی یا مفهوم فنی واحد نیست. در صنعت سئو اعتقاد ثابت نشده ای وجود دارد که اعتبار دامنه مشخصه ای است که وب سایت ها با انباشته شدن سن و پیوندها ایجاد می کنند – مانند رشد پیچک در ساختمان های قدیمی. اما اظهارات خود گوگل و به روز رسانی الگوریتم نشان می دهد که یک وب سایت برای رتبه بندی بالاتر از رقبا نیازی به سن خاصی ندارد.

این معیاری برای سئوی «خوب» یا «بد» نیست. DA قضاوتی در مورد کیفیت وب سایت شما نیست. شما می‌توانید یک وب‌سایت بهینه‌سازی شده زیبا داشته باشید، اما با این وجود امتیاز DA کمتری نسبت به یک وب‌سایت نه چندان عالی با تعداد زیادی لینک دریافت کنید.

این یک نمره مطلق و ثابت نیست. با بهینه‌سازی بیشتر وب‌سایت و ایجاد پیوندها و پاسخ Moz به تغییرات الگوریتم Google، امتیاز DA شما به مرور زمان بالا و پایین می‌رود.

محرک موفقیت نیست ما نمی توانیم این را به اندازه کافی بیان کنیم: Domain Authority باعث نمی شود که وب سایت شما به یک موقعیت در رتبه بندی جستجو برسد.

دامین اتوریتی نشان دهنده رقابت پذیری وب سایت شما است..

بنابراین، آیا DA برای استراتژی سئوی شما مهم است؟

افزایش Domain Authority نشان دهنده کارآمد بودن استراتژی سئو شما است.دامین اتوریتی به عنوان یک ابزار تحقیق بسیار قابل اعتماد استDA  وب سایت شما همبستگی بالایی (نه علیت) با توانایی شما در رتبه بندی بالاتر از رقبا دارد، اما این بدان معنا نیست که 100٪ دقیق است. با این حال، این ایده هوشمندانه ای است که با امتیاز DA خود، در میان سایر عوامل ، بررسی کنید تا رقابت کلی وب سایت خود را بسنجید.از آنجایی که DA دارای چنین همبستگی بالایی با رتبه بندی SERP است، می تواند به شما کمک کند بازگشت سرمایه ابتکارات سئوی خود را ثابت کنید. رتبه بندی موتور جستجوی شما بر حجم و کیفیت ترافیک وب سایت شما تأثیر می گذارد که به نتایج تجاری تبدیل می شودDA  همچنین یک عامل جذاب برای ارجاع دهندگان بالقوه است. وقتی DA بالاتری دارید، افراد تمایل بیشتری به پیوند به وب سایت شما دارند و پیوندهای خود را در سایت شما قرار می دهند تا به تقویت DA خود کمک کنند.

نمره DA “خوب” چیست؟

توجه داشته باشید که ما هنوز از عبارت “مرجع دامنه خوب” استفاده نکرده ایم. همانطور که قبلاً گفتیم، اختصاص دادن قضاوت به نمره بالاتر یا پایین تر به استراتژی SEO شما کمک نمی کند.

DA یک نمره کیفی نیست. این یک ارزیابی کمی از رتبه رقابتی شما است. یک تیم فونبال در لیگ برتر، فقط به این دلیل که در لیگ اصلی شرکت نمی کند، «بد» نیست.

یک وب سایت با 30 DA “بد” نیست فقط به این دلیل که نمی تواند با وب سایت هایی با DA 90 رقابت کند. این مانند قرار دادن وبلاگ یک شرکت نوپا در مقابل خبر انلاین است . آیا می تواند از خبر انلاین پیشی بگیرد ؟ ممکن است، اما احتمال آن بسیار کم است.

4 دلیل برای اینکه چرا نباید در مورد اعتبار دامنه وسواس داشته باشید

1. هیچ “اندازه گیری DA” واحدی وجود ندارد که بتوانید آن را بالا بیاورید

دامین اتوریتی تنها یکی از آمارهای حیاتی است که در داشبورد SEO شما نظارت می شود. همچنین می توانید آمارهایی مانند اعتبار صفحه فوق، جریان اعتماد ، ترافیک ارگانیک، زمان در صفحه، نرخ پرش، سرعت صفحه و موارد دیگر را برای تعیین سلامت سئوی وب سایت خود نظارت کنید. دامین اتوریتی را مانند یک دماسنج در نظر بگیرید: دمای شما تنها یکی از شاخص های بسیاری از عواملی است که در بدن شما اتفاق می افتد، نه یک تشخیص. هیچ کس به داشتن دمای “عالی” مباهات نمی کند.در عوض، روی بهتر کردن وب سایت خود برای کاربران و جذاب تر کردن وب سایت برای خزنده های وب تمرکز کنید. که نمره DA “بالاتر” به دنبال خواهد داشت.

2. کنترلی بر زمان ندارید

همه دامنه‌های جدید با امتیاز DA 1 شروع می‌شوند. حتی اگر یک وب‌سایت کاملاً فنی راه‌اندازی کنید، همچنان باید فاکتورهای اعتماد مانند بک لینک‌ها و ذکر رسانه‌های اجتماعی را از سایر وب‌سایت‌های با رتبه بالا ایجاد کنید. این بدان معناست که باید در طول زمان با سایر وب سایت های صنعت خود روابط معناداری ایجاد کنید.

3. شما هیچ کنترلی بر انجام یا عدم انجام رقبا ندارید

DA در مورد توانایی شما برای رقابت است. برخی از رقبای شما منابع بیشتری نسبت به شما دارند. به عنوان مثال، یک استودیوی طراحی کوچک توانایی تولید محتوای جدید را به روش Canva ندارد. حدس بزنید چه کسی Domain Authority بالاتری دارد؟این بدان معنا نیست که محتوای Canva برتر از محتوای کوچک است. فقط تعداد بیشتری از آن وجود دارد، که به معنای محتوای فهرست‌پذیرتر است، که احتمال رتبه‌بندی بالاتر در SERP برای کلمات کلیدی مورد نظر هر دو شرکت را افزایش می‌دهد.

4.کنترلی روی به روز رسانی ها ندارید

همانطور که قبلاً گفتیم، Moz همیشه در تلاش است تا با الگوریتم های همیشه در حال تغییر گوگل همگام شود. این همیشه یک بازی جمع‌آوری است، و در حالی که Moz در پیش‌بینی به‌روزرسانی‌ها و حدس زدن معیارهای Googlebot برای رتبه‌بندی بسیار خوب عمل کرده است، اما هنوز فقط یک حدس است.امتیاز DA شما ممکن است پس از به‌روزرسانی Domain Authority کاهش یابد، و این اشکالی ندارد—این فقط به این معنی است که داده‌های جدیدتر و دقیق‌تری درباره سیگنال‌های رتبه‌بندی گوگل وجود دارد.

راه منطقی برای رتبه بالاتر و افزایش DA شما

هیچ هک رشدی برای دریافت امتیاز DA بالاتر وجود ندارد. در عوض، روی بهینه‌سازی وب‌سایت‌های قدیمی، آستین‌های بالا زده و کلاه سفید تمرکز کنید. باور کنید یا نه، واقعاً به همین سادگی است.

راجر مونتی از ژورنال موتورهای جستجو می گوید: «یک صفحه وب برای اینکه رتبه خوبی داشته باشد، نیازی به داشتن رتبه صفحه، اعتبار سایت یا اعتبار دامنه بالا ندارد . یک صفحه باید نسبتاً بدون هرزنامه باشد و به طور کلی دارای ویژگی هایی باشد که یک تجربه کاربری خوب را تعریف می کند. پیوندهای ورودی به ایجاد اعتبار در مورد مفید بودن یک صفحه کمک می کنند. این برای رتبه بندی کافی است.

 تجربه کاربری خوب را تعریف می کند. پیوندهای ورودی به ایجاد اعتبار در مورد مفید بودن یک صفحه کمک می کنند.

با این گفته، در اینجا چند راه تاکتیکی برای رتبه بندی خوب وجود دارد:

فاکتورهای سئوی درون صفحه خود را بهبود بخشید

سئوی داخلی شما در مورد ایجاد یک تجربه عالی برای کاربران و انتخاب های فنی برای جذب خزنده های وب است تا سایت شما ایندکس شود.

در اینجا مواردی وجود دارد که باید در مورد بهبود سئوی صفحه خود در نظر بگیرید:

تجربه کاربری (UX): شروع در سال 2021، گوگل یک الگوریتم رتبه بندی جدید معرفی، به نام گوگل تجربه صفحه ، که در نظر (تعجب!) تجربه کاربران. با پاسخ دادن به موارد زیر در مورد سایت خود، از بازی جلوتر باشید:

  • آیا برای موبایل مناسب است؟
  • سریع لود میشه؟
  • روی HTTPS اجرا میشه؟
  • آیا تبلیغات مزاحم وجود دارد؟
  • آیا با بارگذاری صفحه، محتوا به اطراف می پرد؟

EAT این مخفف خوشمزه مخفف تخصص، اقتدار و قابل اعتماد بودن است. این چارچوب گوگل برای ارزیابی کیفیت سازندگان محتوا و وب سایت ها است. الگوریتم‌های گوگل هوشمندتر می‌شوند و می‌توانند محتوای مزخرف را شناسایی کنند، بنابراین وقتی مطالبی را منتشر می‌کنید، مطمئن باشید ارزش وقت گذاشتن مخاطبان هدفتان را دارد.

درباره اینکه چگونه ابزارهای پردازش زبان طبیعی می توانند به شما در تولید محتوای با کیفیت کمک کنند، بیشتر بیاموزید.

درباره اینکه چگونه ابزارهای پردازش زبان طبیعی می توانند به شما در تولید محتوای با کیفیت کمک کنند، بیشتر بیاموزید.

عناصر محتوای سئو: عناصر محتوای سئو شامل تمام نوشته های فنی است که به تقویت سیگنال شما به خزنده های وب کمک می کند:

  • تگ های عنوان HTML
  • توضیحات متا
  • سرفصل ها و برچسب های هدر H2/H3
  • عناوین تصویر جایگزین

تغییرات در این عناصر می تواند به طور قابل توجهی رتبه شما را بهبود بخشد.

فاکتورهای سئوی خارج از سایت خود را بهبود بخشید

سئوی خارج از سایت شما در مورد دستیابی به سطحی از احترام و اعتماد در صنعت شماست تا دیگران کاربران خود را به وب سایت شما ارجاع دهند . بهبود سئوی خارج از سایت شما در یک دایره با فضیلت با سئوی داخلی شما کار می کند: هرچه محتوای شما ارزشمندتر باشد، افراد بیشتری به شما اعتماد خواهند کرد و به شما لینک می دهند، و قدرت شما – اقتدار واقعی شما – بالاتر خواهد بود.

فاکتورهای سئوی خارج از سایت خود را بهبود بخشید

در اینجا چند عنصر وجود دارد که به سئوی خارج از سایت شما کمک می کند:

لینک های با اعتبار بالا را دریافت کنید. به گفته آژانس بازاریابی محتوا Animalz، یک مقاله خوب می‌تواند برای ترافیک ماهانه شما مفید باشد. از آنجایی که موفقیت محتوای شما در نهایت در دست خوانندگان شماست، در مورد قرار دادن لینک ها وسواس نداشته باشید.

جیمی دالی، مدیر سابق بازاریابی Animalz می‌گوید: «پیش‌بینی اینکه دقیقاً چه چیزی و چرا طنین‌انداز خواهد شد، واقعاً دشوار است. «اگر می‌خواهید تلاش خود را در یک استراتژی محتوا امتحان کنید، بیش از 10 تا 15 درصد از زمان تولید محتوای خود را به آن اختصاص ندهید.»

از پیوندهای سمی اجتناب کنید. گوگل در مورد دستکاری قرار دادن لینک برای بهبود رتبه بندی سخت گیری می کند. اما اجازه دهید با آن روبرو شویم: کدام استراتژی سئو بر روی بک لینک متمرکز نیست؟ گفتنی است، از اینکه چه کسی به سایت شما لینک می دهد آگاه باشید. اگر یک سایت مخفی تصمیم بگیرد به وب سایت شما پیوند دهد، کنترل زیادی ندارید. اما برخی از تاکتیک های پیوند سمی وجود دارد که می توانید از آنها اجتناب کنید:

  • لینک های پولی
  • پیوندهای لنگر متن با تطابق دقیق
  • شبکه های وبلاگ خصوصی (PBN)
  • پیوندهایی از مقالات سرقت شده
  • پیوندهایی از نظرات وبلاگ اسپم
  • پیوندهایی از فهرست های هرزنامه
  • کمپین های پست مهمان در مقیاس بزرگ و بسیار تبلیغاتی

استراتژی سئوی شما چیزی فراتر از بهینه سازی برای یک معیار واحد است

آن سئوکاری نباشید که به جای تمرکز بر یادگیری، وسواس زیادی برای گرفتن بهترین نمره دارد. دامین اتوریتی(Domain Authority)وجود دارد تا به طور مداوم شما را به سمت سئوی بهتر راهنمایی کند تا بتوانید تجربه بهتری را برای کاربران خود فراهم کنید. و این هدفی است که همیشه باید روی آن وسواس داشته باشید.

چطور متوجه شویم وب سایتی دامین اتوریتی دستکاری شده دارد؟

ابتدا به آدرس زیر بروید:

websiteseochecker.com/check-history-of-domain-authorityochecker

آدرس وب سایت مورد نظر را در کادر جستجو وارد و روی دکمه Check DA History کلیک کنید.

تاریخچه تغییرات دامین اتوریتی وب سایت را به راحتی ببینید اگر وب سایت بصورت هیجانی رشد کرده باشد مشخص می شود

برای مثال اگر دامین اتوریتی یک وب سایت عدد 20 باشد و در چند ماه به عدد 30 یا 40 یا 50 رسیده باشد نشان دهنده دستکاری قدرت دامنه است که به رفبا نشان دهد دامین اتوریتی(Domain Authority) بالای دارد پس فریب نخورید.

دامین اتوریتی معمولا با شیب ملایم و کند رشد می کند مثلا وب سایت که در 5 سال فعالیتش دامین اتوریتی ان عدد 23 هست چطور در چند ماه به اعداد بالا DA می رسد؟

نکته کلیدی سایت سئو ورد از ماه 4 سال 2021 فعالیت خود را در دنیای سئو شروع کرده به خاطر همین ملاک شروع فعالیت سایت تاریخ 2021/04/01 می باشد و سپس در مدت یکسال به دامین اتوریتی 13 رسیده که منطقی می باشد.

5/5 - (24 امتیاز)
  • برچسب ها :

دیدگاه شما