خوشه های موضوعی چیست و چرا آنها آینده سئو هستند؟

خوشه های موضوعی در بازاریابی دیجیتال در حال تغییر در سئو وب سایت است و نمی تواند متفاوت باشد.فناوری های روزمره پدیدار می شوند که پیکربندی و امکانات گفتگو بین یک نام تجاری و مخاطبان آن را تغییر می دهند.این شامل همه زمینه ها ، از جمله بازاریابی محتوا و بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) می شود .

از نظر محتوا و SEO ، برخی از بزرگترین تغییرات امروزه در نحوه جستجو و تعامل افراد با محتوا و نحوه موتور جستجو و انتخاب این محتوا است.در این زمینه تغییر ، برخی مفاهیم و شیوه های جدید در حال ظهور هستند و در میان آنها خوشه های موضوعی (Topic Clusters) وجود دارد.

خوشه موضوعی | Topic Clustersچیست؟

خوشه های موضوعی شکلی از سازماندهی محتوا هستند که توسط HubSpot از مشاهده نحوه انجام جستجوهای آنلاین و نحوه پاسخ موتورهای جستجو به این پرسش ها ایجاد شده است.همانطور که از نامش پیداست ، خوشه های موضوعی گروه هایی از محتوا هستند که به صورت متقابل به صورت خوشه ای در اطراف یک موضوع اصلی سازماندهی شده اند .

امروزه تغییرات در موتورهای جستجو – و حتی نحوه ارتباط ما با اینترنت – به این معنی است که نتایج جستجو بیشتر بر اساس جستجوی کاربر است .جای تعجب نیست که گوگل بیشتر و بیشتر در جستجوهای صوتی سرمایه گذاری می کند ، که بیشتر به صورت محاوره ای انجام می شوند و این یکی از بزرگترین روندهای سئو در سالهای آینده است.

البته ، در این سناریو ، درک و پاسخ به هدف جستجوی کاربر برای دستیابی به رتبه های خوب در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) ضروری می شود.

سناریوی ایده آل این است که ما به طور طبیعی انواع مختلف جستجو (مانند این که با کسی صحبت می کنیم) را ارائه دهیم و موتور جستجو به ما پاسخ دهد ، آن هم به طبیعی ترین روش مورد انتظار.

و این چه ربطی به خوشه های موضوعی دارد؟ همه چيز!

واقعیت این است که دیگر نمی توانید فقط روی کلمات کلیدی تمرکز کنید .

➤ اگرچه آنها عناصر اساسی برای توسعه و رتبه بندی خوب محتوا هستند ، اما اگر فقط با تفکر درباره آنها محتوا ایجاد کنید ، به موقعیت های خوبی نخواهید رسید.به همین دلیل است که باید زمینه ارائه شود ، و این هدف از خوشه های موضوعی است. با زمینه سازی موضوعات مرتبط و افزودن پیوندهای داخلی به طور مداوم ، ایده این است که به موتور جستجو نشان دهید که بهترین محتوای ممکن را برای ارائه به کاربر دارید.

خوشه موضوعی چگونه کار می کند؟

خوشه های موضوعی یک ساختار سازمان یافته هستند ، بنابراین باید طوری برنامه ریزی شوند به بیان ساده ، یک خوشه موضوعی دارای سه عنصر اصلی است: محتوای ستون ، محتوای خوشه ای و پیوندها .

این محتوا وب سازماندهی شده ، ارتباط صفحات شما را به موتور جستجو نشان می دهد ، نتایج موتورهای جستجو را بهینه می کند و نقش مهمی در استراتژی SEO شما ایفا می کند.

محتوای ستون

محتوای ستون مرکز یک خوشه محتوا است. همانطور که از نامش پیداست ، به عنوان ساختار پشتیبان اساسی برای کارکرد خوشه عمل می کند.

اما چگونه تعریف می کنید که کدام مقاله ستون یک گروه محتوا خواهد بود؟

قاعده کلی این است که محتوای ستون باید به طور جامع یک موضوع را پوشش دهد.در عمل ، این بدان معناست که پست ستون حول یک کلمه کلیدی ساخته می شود که معمولاً به یک موضوع گسترده تر اشاره می کند.محتوای ستون باید بسیار مرتبط با رتبه بندی و استراتژی های تبدیل شما باشد و به موضوعات ضروری برای شرکت شما که مستقیماً با اهداف تجاری شما مرتبط هستند ، بپردازد.

مثال محتوای ستون

اگر از محتوای سئو ورد به عنوان مثال استفاده کنیم ، می توانیم یکی از ستون های اصلی را “بازاریابی محتوا” در نظر بگیریم.توجه کنید که چگونه این موضوعی است که با استراتژی ، تجارت و قیف فروش شرکت ارتباط دارد .بنابراین پست ستون به این موضوع اشاره می کند که یک موضوع برای شرکت شما چقدر مهم است و چقدر قصد دارید روی آن کار کنید.ممکن است این ستون برای شما مناسب باشد ، اما برای سایر استراتژی ها مهم نیست.

بنابراین به خاطر داشته باشید که همیشه این تجزیه و تحلیل اولیه را انجام دهید که کدام موضوعات مهمتر هستند و شایسته این هستند که محور محتوا و تلاش های بهینه سازی شما باشند.هنگام انتخاب موضوع ، در نظر گرفتن توانایی آن محتوا برای پاسخگویی گسترده به سوالات کاربرانی که آن عبارت را جستجو کرده اند و علاوه بر این ، به موضوعات مختلف داخلی نیز پرداخته شده ، و مبنایی برای محتوای بیشتر است.

محتوای خوشه ای

با تعریف ستون خود ، وقت آن است که به محتوای پیرامون آن فکر کنیدما در مورد گروهی از محتوا صحبت می کنیم که با هم کار می کنند تا ستون شما را به یک صفحه مرتبط برای موتور جستجو تبدیل کند و در نتیجه در اولین نتایج SERP ظاهر شود.در حالی که ستون ها به موضوعات گسترده تری می پردازند ، خوشه ها می توانند (و اغلب باید) خاص تر باشند.محتوای خوشه ای باید به موضوع خاصی متعهد باشد و تا آنجا که ممکن است به آن پرداخته شود.در صورت امکان ، محتوای ستون باید به همه خوشه ها اشاره و اکتشاف کند ، حتی به طور مختصر.به طور کلی ، برای هر پست ستون ، 10 تا 30 پست خوشه ای باید از آن پشتیبانی کنند ، اگرچه هیچ قانون مشخصی در مورد این عدد وجود ندارد.

نمونه ای از محتوای خوشه ای

با بازگشت به مثال محتوای سایت سئو ورد و در نظر گرفتن “بازاریابی محتوا” به عنوان محتوای ستون ، می توان به برخی از پست های خوشه ای احتمالی ، مانند:

  1. نمونه های بازاریابی محتوا
  2. نرم افزار بازاریابی محتوا .
  3. استراتژی بازاریابی محتوا .
  4. معیارهای بازاریابی محتوا .
  5. گرایش بازاریابی محتوا .

برای کشف خوشه های خود ، پیشنهاد می کنیم برخی از کلمات کلیدی را جستجو کرده و مواردی را که می توانند در محتوای شما گنجانده شوند ، بیابید.پس از تولید مواد ، زمان پیوند آنها است.ستون و خوشه های آن باید به هم متصل باشند تا به موتور جستجو نشان دهند که از سازمانی پیروی می کنند و شما در این زمینه اختیار دارید.این پیوند باید از طریق پیوندها ایجاد شود ، که ما را به موضوع بعدی می رساند.

پیوندها

دریافت بک لینک یکی از اهداف اصلی یک استراتژی SEO خوب است. به هر حال ، آنها یکی از مهمترین عوامل رتبه بندی برای گوگل هستند.با این حال ، بسیاری از متخصصان فراموش می کنند که پیوند داخلی نیز نقش مهمی در موفقیت استراتژی ایفا می کند .اگرچه از نظر رتبه بندی ارزش یکسانی با پیوندهای خارجی ندارند ، اما پیوندهای داخلی برای نشان دادن موتور جستجو کار می کنند:بنابراین ، در ساختار خوشه موضوع ، پیوندهای داخلی ضروری هستند.

خوشه های موضوعی یا مین کلاستر یا پیلار کلاستر

اما نباید این کار را با بی دقتی انجام داد. شما باید این پیوندها را به شرح زیر برنامه ریزی کنید:

  1. پست خوشه ای همیشه باید به ستون آن متصل شود
  2. اگرچه لازم نیست اولین پیوند به صفحه ستون باشد ، اما توصیه می شود.
  3. همچنین استفاده از لنگر دقیق بسیار مهم است یعنی اگر ستون شما “سئو” است ، پیوند باید به این کلمه باشد
  4. پست ستون باید به خوشه پیوند داده شود
  5. هنگام بررسی موضوع خوشه در پست ستون ، نمی توانید (و نباید) بتوانید آنقدر به موضوع توجه کنید.
  6. بنابراین یک دکمه “بیشتر بیاموزید” اضافه کنید یا یک لنگر ساده برای خوشه بسازید.
  7. با این کار ، شما یک وب محتوا در اطراف پست اصلی خود ایجاد می کنید تا همه آنها متصل شوند و اهمیت آن را به طور کلی برای موتور جستجو نشان دهند.
  8. همانطور که مشاهده می کنید ، این ساختاربندی کار نیاز به سازماندهی دارد و هرچه تعداد پست های بیشتری در استراتژی خود داشته باشید ، این کار سخت تر می شود. برای کمک به شما در انجام این ماموریت ، می توانید به ابزارهای نقشه ذهنی آنلاین مانند Coggle یا Lucidchart اعتماد کنید تا بتوانید به راحتی و بصری پست های خود را سازماندهی کرده و میزان اثربخشی خوشه ها را اندازه گیری کنید.
5/5 - (3 امتیاز)
  • برچسب ها :

دیدگاه شما