جستجوی صوتی و رشد سئو سایت

جستجوی صوتی و رشد سئو سایت

جستجوی صوتی چیزی که بسیاری از مردم را شگفت زده کرده این واقعیت است که بخش قابل توجهی از آن پرسش ها مبتنی بر صدا بود.برای مدت طولانی، جستجوی صوتی مخفیانه انجام می‌شد و فقط در تبلیغات آیفون یا زمانی که می‌خواستید کسی را با کارهایی که تلفنتان می‌تواند انجام دهد تحت تأثیر قرار دهید ظاهر می‌شد. اما در پشت صحنه، این فناوری به آرامی و بی سر و صدا بهتر، قدرتمندتر و هوشمندتر می شد – واقعاً هوشمند. با پیشرفت های چشمگیر در هوش مصنوعی، تشخیص گفتار طبیعی با جهش و مرز رشد کرده است. و از آنجایی که ما از این مانع عبور کرده‌ایم و ماشین‌ها می‌توانند واقعاً بفهمند که ما در تلاشیم تا آنها را وادار کنیم، فقط از طریق گفتار چه کاری انجام دهند، اکنون امکانات جستجوی صوتی برای بهبود سئو بی‌پایان است. در حالی که این به ما کمک می‌کند دنیایی پر از ربات‌های بصری را تصور کنیم که در کنار ما زندگی و کار می‌کنند، اما به نظر می‌رسد فناوری جستجوی صوتی امروزی به اندازه کافی قوی شده است تا روش استفاده از موتورهای جستجو و نحوه انجام امور روزانه‌مان را در اینترنت متحول کند..

جستجوی صوتی دقیقا چیست؟

جستجوی صوتی در گوشی‌های هوشمند یا دستیارهای تعاملی خانگی معمولاً توسط نرم‌افزار تشخیص صدا انجام می‌شود که کاربران را دعوت می‌کند تا سؤالات و دستورات خود را بیان کنند. اینها تشخیص داده می شوند و نتایج یا اجرا می شوند، یا با استفاده از بلندگوی دستگاه به زبان می آیند یا روی صفحه نمایش داده می شوند.

جستجوی صوتی Google عملکردی است که به کاربران اجازه می دهد به جای تایپ کردن، با استفاده از گوگل از طریق دستورات صوتی گفتاری در وب جستجو کنند.

جستجوی صوتی Google را می توان هم در جستجوهای دسکتاپ و هم در جستجوهای موبایل استفاده کرد. در برخی موارد، کاربران باید عبارت “بیداری” را بگویند تا به گوگل بگویند که شروع به تجزیه و تحلیل آنچه کاربر می گوید، که OK Google است. این کار را می‌توان از طریق فرمان صوتی هندزفری در دستگاه‌های تلفن همراه و سیستم‌عامل‌های خاص انجام داد، یا با ضربه زدن یا کلیک کردن بر روی نماد میکروفون در سمت راست فیلد اصلی جستجوی Google

به غیر از نحوه فعال سازی و استفاده کاربران از دستورات جستجوی صوتی، تفاوت بسیار کمی بین جستجوی صوتی گفتاری و جستجوی معمولی تایپ شده وجود دارد. حتی جستجوهای “نزدیک من” (به زودی در این مورد) روی دسکتاپ بسیار شبیه به نتایج جستجوی مشابه انجام شده توسط جستجوی صوتی در یک دستگاه تلفن همراه خواهد بود.با این حال، به طور کلی، پرس و جوهای جستجوی صوتی اغلب نتایج مشابه – اگر نه تقریباً یکسان – را به عنوان جستجوهای تایپ شده برمی گرداند. گفتن درخواست خود به جای تایپ کردن آن بسیار ساده تر و راحت تر است.

تاثیر بر سئو سایت

در حالی که هنوز برای به صدا درآمدن ناقوس مرگ کیبورد کمی زود است، جستجوی صوتی را دیگر نمی توان نادیده گرفت. با توجه به اینکه پرس و جوهای تایپ شده و پرس و جوهای صوتی به طور قابل توجهی متفاوت هستند، حتی بدون اطلاع کاربر، ظهور فناوری جستجوی صوتی از متخصصان سئو (سئوکار) ها می خواهد تا استراتژی های خود را مجدداً پیکربندی و تعریف کنند تا آنها را برای جستجوهای صوتی پاسخگوتر و بهینه تر کنند.

1. جستجوی محلی تعداد قابل توجهی از درخواست‌های جستجوی صوتی به شکل «رستوران‌های نزدیک من» یا «بهترین مکان برای تهیه پیتزا در تهران کجاست» یا «بهترین مکان برای تماشای دریا در شمال کشور» هستند. در حالی که این پرس و جوها بسیار متفاوت هستند، یک موضوع مشترک دارند – همه آنها جستجوهای محلی هستند و به دنبال گزینه های محلی هستند. برای این منظور، مطمئن شوید که کلمات کلیدی محلی را برای مطابقت با عباراتی که مشتریان شما ممکن است در جستارهای خود استفاده کنند، پیاده سازی کنید. یا اگر اصطلاح محاوره ای خاصی مانند “نزدیک استادیوم” وجود دارد که برای توصیف محله شما استفاده می شود، مطمئن شوید که آن را نیز در نظر بگیرید.

2. بهینه سازی برای سوالات از آنجایی که بیشتر پرسش‌هایی که از طریق جستجوی صوتی انجام می‌شوند به صورت سؤال هستند، مطمئن شوید که محتوای وب‌سایت شما می‌تواند با عباراتی مانند «چه»، «چرا»، «چه موقع» و «کجا» مرتبط باشد و برای ارائه بهینه شده باشد. پاسخ به سوالات کاربران مدیران وب‌سایت‌ها می‌توانند این کار را با پیاده‌سازی یک فرم سؤالات متداول از استراتژی محتوا انجام دهند که به سؤالاتی که کاربران اغلب می‌پرسند، پاسخ می‌دهد.

3. زبان طبیعی محتوای شما باید برای مطابقت با شکل طبیعی یا گفتاری زبان تطبیق داده شود. این به این دلیل است که پرس و جوهایی که افراد تایپ می کنند با آنهایی که بیان می کنند، حتی بدون اطلاع آنها متفاوت است. در حالی که شخصی ممکن است با استفاده از صفحه کلید خود «محل تعمیر تلویزیون در تهران» را جستجو کند، در جستجوی صوتی ممکن است صحبت کند، «چرا تلویزیون سامسونگ تصویرش وضوح همیشگی را ندارد ؟» محتوای شما باید به اندازه کافی شهودی باشد تا این را بفهمد و در نتایج نشان داده شود.

گوگل هوم | Google Home

یکی از بزرگترین پیاده سازی های جستجوی صوتی توسط غول جستجو، گوگل هوم است که یک بلندگوی هوشمند، پاسخگو و فعال با صدا است که در گوشه ای از خانه شما قرار دارد و می تواند همه کارها را انجام دهد، از پخش موسیقی، رزرو بلیط فیلم، خواندن دستور العمل ها، چرخش. دستگاه های خود را خاموش/روشن کنید، و مهمتر از همه، نتایج جستجو را ارائه دهید. تصمیم گوگل برای به عهده گرفتن تولید و فروش دستگاه باید به عنوان نشانه ای از نوع ارزشی که این شرکت برای دستیاران خانگی قائل است و فناوری های تشخیص صدا و جستجوی صوتی که آنها را ممکن می کند تفسیر شود. با توجه به اینکه چگونه گوگل بزرگترین موتور جستجو در این سرزمین است، باید به عنوان زنگ خطری برای مدیران وب سایت و کارشناسان سئو در نظر گرفته شود تا استراتژی های خود را بازنگری کنند.

یکی از بزرگترین پیاده سازی های جستجوی صوتی توسط غول جستجو، گوگل هوم است
یکی از بزرگترین پیاده سازی های جستجوی صوتی توسط غول جستجو، گوگل هوم است

جستجوی صوتی گوگل و به‌روزرسانی مرغ مگس خوار

چند سال پیش، گوگل یکی از بزرگترین تغییرات را در الگوریتم اصلی خود در حافظه اخیر ایجاد کرد. این به روز رسانی با نام مرغ مگس خوار شناخته می شد و تغییر کرد.یکی از بزرگترین عناصری که با ظهور مرغ مگس خوار تغییر کرد، تاکید بر جستجوی معنایی یا معنای ضمنی عبارت های جستجو بود.هدف کاربر یکی از مهم‌ترین اصول جستجو است ، اما برای ماشین‌ها، استنباط اینکه کاربران در هنگام انجام جستجوهای خاص چه می‌خواهند بسیار دشوار است. این یکی از دلایل بسیار مهمی بود که به‌روزرسانی مرغ مگس خوار بسیار مهم بود – این نشانگر تغییری در توانایی گوگل برای تعیین هدف از جستجوهای نسبتا مبهم و ارائه تجربه بهتر به کاربران بود، چیزی که گوگل با توسعه سیستم یادگیری ماشینی RankBrain خود ادامه داد.

جستجوی صوتی گوگل و به‌روزرسانی مرغ مگس خوار
جستجوی صوتی گوگل و به‌روزرسانی مرغ مگس خوار

چرا جستجوی صوتی گوگل محبوب تر می شود؟

دلایل متعددی برای رشد محبوبیت فناوری تشخیص صدا در دستگاه های مصرف کننده مانند دستگاه های تلفن همراه اندروید و فناوری خانه های هوشمند مانند الکسای آمازون وجود دارد که اصلی ترین آنها سهولت استفاده در مقایسه با تایپ کردن است.یک فرد معمولی می‌تواند حدود 40 کلمه در دقیقه تایپ کند، اما می‌تواند حدود 150 کلمه در دقیقه صحبت کند، که این امکان را به شما می‌دهد تا با تلاش کمتر، ویژگی‌های بیشتری داشته باشد. علاوه بر این، همانطور که در شکل زیر می بینیم، تقریباً از هر چهار کاربر جستجوی صوتی، یک نفر به دلیل مشکلات تایپ کردن در دستگاه های خاص، جستجوهای گفتاری را انجام می دهد

دومین دلیل محبوبیت فزاینده جستجوی صوتی، ادغام مداوم آن با محصولات و فناوری های نوظهور است. ارقام فروش واحدهای الکسای آمازون ثابت کرده است که مصرف کنندگان آماده و مشتاق استقبال از “انقلاب خانه های هوشمند” هستند و افزایش اتکا به فناوری تشخیص صدا و پیشرفت در آن احتمالاً علاقه بیشتری را به این دستگاه ها و خدمات جلب می کند.

جستجوی صوتی، پردازش زبان طبیعی، و بازاریابی مبتنی بر افراد

یکی از بزرگ‌ترین تغییراتی که در سال‌های اخیر در جستجو دیده‌ایم، ظهور وبگردی به شدت شخصی‌شده است. Google با ترکیب خدمات و محصولات مختلف متفاوت خود در یک سیستم نمایه کاربری منسجم که به Google اجازه می‌دهد تجربه مرور منحصر به فرد، دقیق‌تر و فردی‌تر را به کاربران ارائه دهد.

این باعث ایجاد یک استراتژی بازاریابی شده است – بازاریابی مبتنی بر افراد، یک تکنیک فوق‌العاده قدرتمند با نام بازاریابی مبتنی بر افراد، همانطور که از نامش پیداست، یک روش بازاریابی است که به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد تا کاربران را بر اساس شخصیتی که هستند، به جای رفتار شان هدف قرار دهند. همانطور که Google درباره ما بیشتر می‌آموزد، می‌توانیم شاهد تغییری عمیق به سمت بازاریابی شخصی‌سازی شده باشیم که نه تنها بر اساس تاریخچه مرور و ترجیحات خرید، بلکه حتی بر اساس صدایمان است.

چگونه سایت خود را برای جستجوی صوتی بهینه کنیم

بنابراین، تا به حال ممکن است تعجب کنید که چگونه سایت خود را برای جستجوهای صوتی دوستانه تر کنید. خبر خوب این است که اگر از بهترین شیوه‌های سئو فعلی استفاده می‌کنید، نیاز به انجام کارهای متفاوتی ندارید. خبر بد این است که اگر از بهترین شیوه های فعلی سئو استفاده نمی کنید، کارهای زیادی برای انجام دادن دارید.

هدف کاربر و جستجوی صوتی

اگر تا به حال در دستگاه تلفن همراه خود جستجوی صوتی انجام داده اید، احتمال اینکه به دنبال یک اطلاعات بسیار خاص بوده باشید بسیار خوب است: آدرس یا ساعات کاری یک فروشگاه، قیمت یک محصول خاص، چه کسب و کار. نوع خاصی از خدمات را ارائه می دهد و غیره. به این ترتیب، بسیار مهم است که هنگام ساختاردهی سایت و محتوای خود، نیت کاربر را در نظر داشته باشید، و یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار، پاسخ دادن پیشگیرانه به سؤالات است.

این ممکن است تقریباً ساده به نظر برسد، اما در واقع اطمینان از اینکه اطلاعات مهم مانند آدرس خیابان و ساعات کاری شما (در صورت وجود) به راحتی در سایت شما در دسترس است، باید اولین قدم شما باشد. بله، گوگل یک موتور جستجوی فوق‌العاده پیچیده است، اما هرچه خزیدن و تجزیه محتوای خود را برای عنکبوت‌های گوگل آسان‌تر کنید، احتمال اینکه در نتایج جستجو ظاهر شوید بیشتر می‌شود.

از Schema Metadata استفاده کنید

از Schema Metadata استفاده کنید
از Schema Metadata استفاده کنید

کلمات کلیدی دم بلند را هدف قرار دهید و پیشنهاد دهید | Long-Tail Keywords

یکی از موثرترین استراتژی هایی که می توانید هنگام بهینه سازی جستجوی صوتی اتخاذ کنید، هدف قرار دادن کلمات کلیدی طولانی است .

کلمات کلیدی دم بلند عبارت‌ها هستند که همانطور که از نامشان پیداست – طولانی‌تر از عبارت جستجوی معمولی هستند. این پرس‌و‌جوها اغلب کاملاً خاص هستند و بهتر از همه، بسیاری از سایت‌ها به نفع جست‌وجوهای کوتاه‌تر و رقابتی‌تر، آنها را نادیده می‌گیرند. علاوه بر این، کلمات کلیدی دم بلند تقریباً 70٪ از تمام جستارهای جستجو را تشکیل می دهند، به این معنی که آنها کمتر رقابتی هستند – اما اهمیت کمتری ندارند.

کلمات کلیدی دم بلند را هدف قرار دهید و پیشنهاد دهید | Long-Tail Keywords
کلمات کلیدی دم بلند را هدف قرار دهید و پیشنهاد دهید | Long-Tail Keywords

نکته دیگری که هنگام هدف قرار دادن کلمات کلیدی دم بلند باید در نظر گرفت این است که مردم واقعاً چگونه از جستجوی صوتی استفاده می کنند. برخلاف عبارت جستجوی تایپ شده، جستجوهای صوتی گفتاری معمولاً محاوره ای هستند و نحوه صحبت افراد در زندگی روزمره را منعکس می کنند. با هدف قرار دادن کلمات و عبارات کلیدی طولانی و محاوره ای و پاسخ به سوالاتی که احتمالاً مشتریان احتمالی شما خواهند داشت، شانس بسیار بیشتری برای رتبه بندی برای این سؤالات و ظاهر برجسته در نتایج جستجو خواهید داشت.

کلمات کلیدی طولانی اغلب به طور قابل توجهی ارزان تر هستند و نرخ کلیک بسیار بهتری نسبت به پرس و جوهای کوتاه تر دارند

فهرست کسب و کار من در گوگل را به روز کنید | Google My Business

ما قبلاً به این موضوع اشاره کردیم، اما ارزش تکرار را دارد – فهرست Google برای کسب و کار من را همین الان به‌روز کنید.هرچه اطلاعات موجود در فهرست کسب و کار من در Google بیشتر به روزتر باشد، سایت شما برای مشتریان احتمالی، به ویژه آن دسته از جست‌وجوگران بسیار ارزشمند تلفن همراه «نزدیکم» مفیدتر و در نتیجه مرتبط‌تر خواهد بود. حتی اطلاعاتی مانند اینکه آیا پارکینگ در دسترس است می‌تواند متقاعدکننده باشد، بنابراین مطمئن شوید که فهرست Google برای کسب‌وکار من تا حد امکان کامل و جامع باشد.

فهرست کسب و کار من در گوگل را به روز کنید | Google My Business
فهرست کسب و کار من در گوگل را به روز کنید | Google My Business

گنجاندن تصاویر همچنین می تواند یک تکنیک قدرتمند برای بهبود فهرست کسب و کار من در Google باشد، زیرا این تصاویر می توانند به عنوان بخشی از جستجوهای Google Maps نمایش داده شوند. اگر یک کسب و کار مبتنی بر خدمات مانند رستوران دارید، تصاویر با کیفیت از محل شما ممکن است فقط مشتری مردد را متقاعد کند که به جای رقیب در محل شما توقف کند.

بهینه سازی کمپین های تبلیغاتی برای جستجوهای “نزدیک من“. | Near Me’ Searches

 بهینه سازی کمپین های تبلیغاتی برای جستجوهای "نزدیک من". | Near Me’ Searches"
بهینه سازی کمپین های تبلیغاتی برای جستجوهای “نزدیک من”. | Near Me’ Searches”

اگر کسب‌وکار متمرکز محلی خود را با استفاده از AdWords تبلیغ می‌کنید، چند قدم دیگر وجود دارد که می‌توانید برای به حداکثر رساندن دید خود در آن جستجوهای ارزشمند «نزدیک من» بردارید، خواه کاربران استفاده از جستجوی صوتی یا جستجوی معمولی را انتخاب کنند.

از افزونه های مکان AdWords استفاده کنید

افزونه موقعیت مکانی AdWords یک راه قدرتمند برای اطمینان از نمایش تبلیغات شما برای خریدارانی است که در حال حرکت هستند. فعال کردن برنامه‌های افزودنی موقعیت مکانی به شما امکان می‌دهد آدرس، شماره تلفن و مسیرهای کسب‌وکارتان را در کنار آگهی‌هایتان نمایش دهید. اگر می‌خواهید در جستجوهای تجاری «نزدیک من» ظاهر شوید، این بسیار مهم است. اتمام این صفحه در مورد پسوند مکان لغات برای پیدا کردن چرا این پسوند بسیار قدرتمند و نحوه استفاده از آنها می باشد.

از افزونه های مکان AdWords استفاده کنید
از افزونه های مکان AdWords استفاده کنید

از تبلیغات جستجوی محلی استفاده کنید | Google Maps Local Search Ads

استفاده از تبلیغات جستجوی محلی در Google Maps یکی دیگر از تکنیک های قدرتمند برای دسترسی به افراد مناسب، در زمان مناسب و در مکان مناسب است.این تبلیغات نامحسوس در بالای نتایج ارگانیک در Google Maps  در سراسر وب/رومیزی و برنامه Google Maps ظاهر می‌شوند و می‌توانند به افزایش ترافیک به فروشگاه یا مکان شما کمک کنند. راهنمای جامع ما برای تبلیغات جستجوی محلی در Google Maps را بررسی کنید تا دریابید که چگونه و چه زمانی از تبلیغات جستجوی محلی در Google Maps استفاده کنید.

از تبلیغات جستجوی محلی استفاده کنید | Google Maps Local Search Ads
از تبلیغات جستجوی محلی استفاده کنید | Google Maps Local Search Ads

صحبت کن، و تو پیدا خواهی کرد

من می دانم که این یک هیولای مطلق از یک پست بوده است، اما امیدوارم که شما فعالانه تر در مورد پتانسیل جستجوی صوتی و اینکه چگونه بر کمپین های تبلیغاتی و ابتکارات بازاریابی شما در حال حرکت رو به جلو تأثیر می گذارد فکر کرده اید.

هنگامی که صحبت از آینده جستجوی صوتی می شود، هنوز «ناشناخته های» زیادی وجود دارد. با این حال، چیزی که تقریباً قطعی است این است که جستجوی صوتی همچنان هوشمندتر، پاسخگوتر و دقیق تر خواهد شد و همچنین در بخش های عمودی مانند بازار لوازم الکترونیکی مصرفی برجسته تر خواهد شد. اگرچه این عدم اطمینان هرگز یک عامل خطر برای بازاریابان نیست، اما زمان فوق العاده هیجان انگیزی برای ورود به دنیای دیجیتال است.

منبع: بهترین شرکت سئو

4.8/5 - (6 امتیاز)
  • برچسب ها :

دیدگاه شما