تجربه صفحه گوگل را جدی بگیرید+راه حل

تجربه صفحه با  بیشتر نظریه های مدرن بازاریابی مطابقت دارد که تجربه مشتری را به عنوان مرکزی برای یک استراتژی سئو مشخص می کند.

تجربه صفحه گوگل | page experience چیست؟

  • تجربه صفحه چیست؟
  • چرا باید به این فاکتور جدید رتبه بندی اهمیت بدهم؟
  • چه عواملی برای کاربر تغییر می کند؟
  • این به روزرسانی چه تاثیری بر سئو دارد؟
  • کور وب وایتال چیست؟
  • چه ابزاری می تواند این معیارها را تجزیه و تحلیل کند؟
  • چگونه کور وب وایتال خود را بهبود بخشم؟
  • چه روش هایی به تجربه صفحه کمک می کند؟

تجربه صفحه چیست؟

تجربه صفحه یک فاکتور رتبه بندی است که معیارهای متمرکز بر پاسخگویی ، تعامل ، امنیت و سرعت سایت ها را جمع آوری می کند.هدف آن  تضمین رضایت کاربران از صفحات وب مستقل از محتوای آنها است.

با این حال ، نباید این عامل را با “تجربه صفحه فرود” اشتباه بگیریم. این معیاری است که  Google Ads  برای تخمین ارتباط صفحات مربوط به تبلیغات ایجاد شده برای آنها استفاده می کند.با استفاده از این به روزرسانی ، Google با جلوگیری از موقعیت های منفی مانند پنجره های بازشو آزار دهنده یا کلیک های ناخواسته ، بار دیگر تعهد خود را در زمینه بهبود وب برای همه تأیید می کند.

نگاهی به مثال زیر بیندازید که کاربر می خواهد روی “نه ، برگرد” کلیک کند ، اما در نهایت به دلیل پاپ آپ غیر منتظره ای که دکمه ها را مجدداً قرار می دهد ، به طور تصادفی اولین گزینه را انتخاب می کند.این به روزرسانی همچنین تغییراتی در ویژگی Top Stories در دستگاه های تلفن همراه ایجاد می کند که دیگر از نظر واجد شرایط بودن از فناوری AMP برخوردار نیستند.

چرا باید به این فاکتور جدید رتبه بندی اهمیت بدهم؟

 متخصصان سئو سایت می دانند که این رشته مقدار زیادی از اطلاعات رسمی را جمع آوری می کند ، اما همچنین پر از فرضیه ها ، عقاید و اظهارنظرها است.به دلایل بازاریابی و استراتژیک ، Google جزئیات روند رتبه بندی خود را آشکار نمی کند ، که شرکت ها و متخصصان را مجبور می کند تئوری های خود را آزمایش کنند.به نظر می رسد بسیاری از آنها درست هستند ، اما این کشفیات در مقایسه با سرعت به روزرسانی موتور جستجو کمرنگ است. به عنوان مثال ، فقط در سال 2018 ، الگوریتم گوگل 3234 به روزرسانی دریافت کرده است  !بسیاری از تغییرات ممکن است فورا منجر به یا از دست دادن یک سایت در موقعیت های رتبه بندی شود.

با انفجار جهانی دستگاه های تلفن همراه ، اینترنت قالب جدیدی پیدا کرده است که موتورهای جستجو باید آن را بخاطر بسپارند.تلفن های هوشمند در حال حاضر روش اصلی دستیابی به اطلاعات هستند.  به همین دلیل گوگل آماده بودن صحیح سایت ها برای دریافت این نوع ترافیک را بسیار مهم می داند.این بدان معنی است که اگر سایت شما یک تجربه دسک تاپ خوب ارائه می دهد ، چالش ارائه عملکرد یکسان در تمام قالب های صفحه نمایش دیگر است.

چه عواملی برای کاربر تغییر می کند؟

تکنیک ها و شیوه های خوب(UX)تجربه کاربری برای توسعه دهندگان جدید نیستند. اما بیایید صادق باشیم: اکثر سایت ها بد نیست این عناصر را برای اهداف بازاریابی فدا کنند.

به عنوان مثال ، پنجره های بازشو یکی از منفورترین ویژگی های تاریخ اینترنت است خالق آن،  ایتان زاکرمن ، تا آنجا پیش رفته است که بخاطر اختراع خود علنا ​​عذرخواهی می کند

اما ناامیدی های یک صفحه می تواند فراتر از موارد زیر باشد:

  • عناصری که ناگهان ناپدید می شوند (از جمله متن) ؛
  • دکمه های جذابی که کلیک را ترغیب می کند اما به جایی پیوند نمی دهد.
  • هشدارهای ناوبری ناامن.
  • صفحاتی که به راحتی بارگیری نمی شوند.
  • و عوامل مختلف منفی دیگر.

با توجه به این ، استدلال گوگل بسیار ساده است:  اگر کاربران شما نتوانند از آن لذت راحتی ببرند ، داشتن محتوای استثنایی چه فایده ای دارد؟از این نظر ، تیم موتور جستجوی گوگل روشن می کند که متعهد است تجربه وب را برای عموم لذت بخش تر کند.این بدان معنا نیست که اقدامات تبلیغاتی کلاسیک دیگر متوقف نخواهند شد ، اما مطمئناً بسیاری از آنها باید تجدید نظر شود.

این به روزرسانی چه تاثیری بر SEO دارد؟

گوگل در اطلاعیه رسمی خود به  صراحت اعلام کرده است که به دنبال اولویت بندی سایت هایی با بهترین اطلاعات عمومی است ، حتی اگر تجربه در صفحه پایین باشد.با این حال ، هنگامی که چندین سایت دارای محتوای مرتبط مشابه هستند ، تجربه برای رتبه بندی بسیار مهمتر می شود.

بنابراین ، می توانیم به اصول ایجاد شده توسط پیتر مورویل ، از Semantic Studios UX Honeycomb  مراجعه کنیم. به گفته وی ، یک صفحه بهینه سازی شده باید:

  • مفید: تمام اطلاعات ارائه شده باید از نظر بازدید کننده استفاده شود.
  • قابل استفاده:  پیمایش و عملکرد باید روشن باشد.
  • مطلوب: وب سایت باید شامل عناصر جذاب بصری (مانند هویت بصری ، تصاویر ، صداها و حتی انیمیشن ها) باشد که تعامل کاربر را تشویق می کند.
  • محلی سازی:  به عنوان ماهیت SEO ، صفحه باید در سیستم عامل های جستجو وجود داشته باشد.
  • قابل دسترسی:  وب سایت باید در دسترس همه کاربران باشد ، صرف نظر از نحوه دسترسی آنها به آن.
  • با ارزش:  این محتوا باید اطلاعات ارزشمندی را در اختیار کاربران قرار دهد ، چیزی که واقعاً مربوط به آنهاست.
  • قابل اعتماد:  این صفحه همچنین باید از نظر موضوعی پوشش داده شده دارای عناصر معتبری باشد که اعتماد به نفس را انتقال می دهد.

این روش های اساسی است که UX را هدایت می کند ، اما در بهینه سازی SEO نیز کاربرد دارد.

اگرچه نسبتاً مبهم هستند ، اما درک اولیه آنچه گوگل از صفحات وب جدید انتظار دارد را به ما می دهد.عامل تجربه صفحه بر اساس اتحاد آنچه به عنوان Core Web Vital شناخته می شود ، است.

این مجموعه ای از معیارها است که پارامترهای مربوط به سرعت ، تعامل ، ثبات بینایی و سایر شاخص ها را برای تخمین توانایی یک وب سایت برای ارائه یک تجربه خوب جمع می کند.

کور وب وایتال چیست؟
کور وب وایتال چیست؟

کور وب وایتال چیست؟

Largest Contentful Paint (LCP) | بزرگترین رنگ محتوایی صفحه

بزرگترین رنگ محتوایی (LCP) – این مربوط به مدت زمان بارگیری یک صفحه (load time) از نقطه زمانی است که کاربر بر روی هر لینک روی صفحه کلیک می کند تا زمانی که صفحه بارگیری می شود.گوگل میگه باید زیر 2.5 ثانیه از زمانی که صفحه لود می شود باشد.

اگر LCP زیر 2.5 ثانیه باشد عنوان good یا خوب را گوگل به وب سایت می دهد.

اگر LCP بین 2.5 تا 4 ثانیه باشد عنوان needs یا نیاز به بررسی را گوگل به وب سایت می دهد.

اگر LCP بالاتر 4 ثانیه باشد عنوان poor یا ضعیف را گوگل به وب سایت می دهد.

First Input Delay (FID)  | تأخیر ورودی اول

تأخیر ورودی اول (FID) – این شامل چه مدت طول می کشد تا کاربر با صفحه شما تعامل کند(interactivity). این شامل کلیک کردن روی پیوندها از منوی اصلی و نوار پیمایش ، پر کردن فرم ها ، باز کردن “متن آکاردئون” در دستگاه های تلفن همراه است. اینها برخی از جنبه هایی است که برای یک تجربه سفر کاربر به حساب می آید.گوگل میگه باید زیر 100 میلی ثانیه از زمانی که صفحه لود می شود باشد.

اگر FID زیر 100 میلی ثانیه باشد عنوان good یا خوب را گوگل به وب سایت می دهد.

اگر FID بین 100 تا 300 میلی ثانیه باشد عنوان needs یا نیاز به بررسی را گوگل به وب سایت می دهد.

اگر FID بالاتر 300 میلی ثانیه باشد عنوان poor یا ضعیف را گوگل به وب سایت می دهد.

Cumulative Layout Shift (CLS)  | ثبات بصری صفحه

این مربوط به ثبات بصری صفحه (visual stability) است و همه عناصر به طور هم زمان بارگیری می شوند نه اینکه یک یا دو عنصر با تاخیر زمان بارگذاری مواجه شوند. هر عنصری که بارگیری آنها خیلی طولانی شود می تواند باعث شود کاربران روی چیزی که قصد آن را ندارند کلیک کنند و باعث یک تجربه بد کاربر شوند. این امر به ویژه برای دستگاه های تلفن همراه بسیار مهم است.گوگل میگه باید زیر ۰.۱ میلی ثانیه از زمانی که صفحه لود می شود باشد.

اگر CLS زیر 0.1 میلی ثانیه باشد عنوان good یا خوب را گوگل به وب سایت می دهد.

اگر CLS بین 0.1 تا 0.25 میلی ثانیه باشد عنوان needs یا نیاز به بررسی را گوگل به وب سایت می دهد.

اگر CLS بالاتر 0.25 میلی ثانیه باشد عنوان poor یا ضعیف را گوگل به وب سایت می دهد.

معیارهای اصلی حیاتی وب

عناصر دیگری که بر روی سیگنال های جستجو برای تجربه صفحه تأثیر می گذارند

  • ۱.سازگاری با موبایل مربوط به اطمینان از “کوچک شدن” وب سایت ها به اندازه صفحه تلفن همراه است.
  • ۲.مرور ایمن – این مربوط به نداشتن ویروس یا بدافزار در وب سایت شما است.
  • 3.پروتکل HTTPS  به امنیت صفحات وب و داشتن پروتکل SSL / TLS برای امنیت HTTP وب سایت اشاره دارد.
  • ۴.فاقد مزایای بینابینی – این مربوط به تبلیغات پاپ آپ سرزده در دستگاه های تلفن همراه است که بیشتر ، اگر نه تمام محتوای وب سایت را مسدود یا پنهان می کند ، خواندن مطالب را برای کاربر دشوار می کند که می تواند به تجربه بد منجر شود.

با این الزامات جدید ، گوگل قصد دارد به مردم کمک کند تا با سهولت بیشتری اطلاعات مورد نظر خود را پیدا و به آنها دسترسی پیدا کنند. این امر همچنین به توسعه دهندگان و بازاریابان کمک می کند تا تجربیات بهتری را به مخاطبان خود ارائه دهند.

چه ابزاری می تواند این معیارها را تجزیه و تحلیل کند؟

ابزارهای مختلفی به شما کمک می کند تا درک کنید که برای بهره مندی سایت از این به روزرسانی چه مراحلی را باید طی کنید.

برای بهینه سازی سایت خود ، سیستم عامل های اصلی را بررسی کنید!

پیج اسپید |  PageSpeed

وقتی صحبت از کور وب وایتال می شود (PageSpeed Insights) به شما امکان می دهد  عملکرد صفحه را با توجه به معیارهای تجربه صفحه اصلی ، تجزیه و تحلیل کنید .فقط یک URL تایپ کنید و روی “تجزیه و تحلیل” کلیک کنید تا گزارشی بر اساس داده های دقیق ارائه شود که پیشنهادات بی شماری در مورد بهبود عملکرد شما ارائه دهد.در بالای گزارش ، بر اساس تمام پارامترهای ارزیابی شده ، نمره ای بین 0 تا 100 به صفحه اختصاص می یابد.اکیداً توصیه می شود که یک سایت امتیازات بالایی را در معیارهای اصلی گرفته شده توسط گوگل کسب کند ، اما هدف این نیست که امتیازات بالا به یک وسواس تبدیل شود.این ابزار با تخمین های تقریبی کار می کند ، و در نتیجه ، بسیاری از متغیرها ، به ویژه در سطح استراتژیک ، در این تأیید گنجانده نمی شوند. این به این معنی است که PageSpeed ​​Insights بسیار مفید است ،  اما نباید به طور جداگانه مورد استفاده قرار گیرد .

گوگل لایت هاوس | Google Lighthouse

یک راه حل خودکار است که برای افزایش برنامه های وب استفاده می شود.این سرویس – از طریقChrome   بخشی از  بسته DevTools یا از طریق خط فرمان (Node.js) قابل دسترسی است –  شرایط مختلف را برای ارزیابی عملکرد صفحه شبیه سازی می کند .

پیج اسپید اینسایت | PageSpeed ​​Insights

داده های آزمایشگاهی را از Lighthouse می گیرد و آنها را با داده های میدانی (اطلاعات عملکرد واقعی) که در گزارش تجربه کاربر Chrome ارائه شده است ترکیب می کند.با این حال ، در گزارش های Lighthouse ، ما به اندازه گیری هایی فراتر از عملکرد اعتماد می کنیم ، زیرا تمام معیارها از طریق شبیه سازی کنترل شده آزمایش می شوند.این بدان معنی است که اگر می خواهید ارزیابی کاملتری از صحت کار SEO خود بدست آورید ، این ابزار می تواند بینش جدیدی ارائه دهد.

کنسول گوگل | Google Search Console

در بخش «پیشرفت ها» در  Google Search Console ، می توانید داده هایی درباره Core Web Vital ها در سایت خود پیدا کنید و  URL ها را با بهترین عملکرد و مواردی که نیاز به بهبود دارند را شناسایی کنید .یکی دیگر از کاربردهای عالی GSC برای بهینه سازی تجربه صفحه ، گزارش مسائل امنیتی است. از طریق آن می توانید نقایص احتمالی را که می تواند یکپارچگی سایت شما را به خطر بیندازد ، شناسایی کنید.

موبایل فرندلی | Mobile-Friendly

موبایل پسند اصطلاحی است که Google برای تعریف سایتهایی استفاده می کند که برای دستگاه های تلفن همراه کدگذاری شده اند.علاوه بر چیدمان های واکنشی که با اندازه های مختلف صفحه سازگار هستند ، ساختار صفحه باید حاوی  عناصری باشد که به تجربه کاربر در تلفن های هوشمند ، رایانه لوحی و سایر دستگاه ها کمک می کند .برای بررسی سازگاری سایت شما ، Google تست سازگار با موبایل را ارائه می دهد  ، ابزاری که همچنین خطاهای بارگیری و ارائه را شناسایی می کند.

تخم مرغ دیوانه | Crazy Egg

تخم مرغ دیوانه ابزاری برای تجزیه و تحلیل وب است که از نقشه های حرارتی برای ارزیابی رفتار کاربران استفاده می کند.نظارت توسط اسکریپت های وارد شده در متن صفحه انجام می شود و می تواند عوامل مختلفی را تجزیه و تحلیل کند:

  • heatmaps  تصویری از عناصر بیشترین تعداد کلیک را فراهم می کند.
  • scroll maps  نشان می دهد که مردم در حال پیمایش هستند و کجا صفحه را ترک می کنند.
  • overlay tool  تعداد کلیک روی هر عنصر صفحه را نمایش می دهد.
  • confetti  به شما امکان می دهد تا کلیک های دریافت شده از مبدا یا مشخصات کاربری آنها را تقسیم بندی کنید.

این ابزار برای آزمایش عناصر طراحی و تجزیه و تحلیل تجربه کاربر در صفحات وب بسیار جالب است. به طور گسترده ای برای افزایش تبدیل در صفحات فرود مورد استفاده قرار می گیرد  ، اما گزارشات آن برای بهینه سازی هر نوع محتوایی ارزشمند است.

چگونه Core Web Vital خود را بهبود بخشم؟

با توجه به تأثیر سنگین Core Web Vital بر فاکتور رتبه بندی جدید گوگل ، اقدام برای بهبود آنها بسیار حیاتی است. چند توصیه در زیر را بررسی کنید.

چگونه LCP را بهبود بخشیم؟

LCP معیاری است که کاربر هنگام باز کردن یک صفحه در وب مشاهده می کند. سایت شما باید از این نظر نمره خوبی کسب کند.با این حال ، به یاد داشته باشید که محتوایی که دارای چندین تصویر با وضوح بالا است (به عنوان مثال آموزش) به طور طبیعی امتیاز کمتری خواهد داشت.اگر حذف برخی از تصاویر امکان پذیر نیست ، می توانید تنظیمات دیگری برای بهبود LCP انجام دهید ، از جمله:

  • حذف اسکریپت های غیرضروری:  نظارت بر سایت شما ضروری است ، اما به خاطر داشته باشید که هنگام بارگذاری صفحه ، این ویژگی ها بهای خوبی دارند
  • حذف عناصر سنگین:  علاوه بر تصاویر و کدها ، منوها و ابزارک ها نیز می توانند بارگیری را به خطر بیندازند.

چگونه FID را بهبود بخشیم؟

ارتباط FID با توجه به نوع محتوا متفاوت است. به عنوان مثال ، در یک پست وبلاگ ، تنها تعامل مورد انتظار “پیمایش” یا “بزرگنمایی متن” است.از طرف دیگر ، ممکن است تبدیل از طریق بخش ورود به سیستم یا صفحه فرود به طور قابل توجهی تحت تأثیر این معیار قرار گیرد.

  • به حداقل رساندن (یا به تعویق انداختن) جاوا اسکریپت:  برخی از افزونه ها به شما امکان می دهند آن را در وب سایت مدیریت و بهینه کنید.
  • حذف اسکریپت های غیر ضروری: 
  • use plugin cache حافظه پنهان  باعث کاهش تلاش مرورگرها برای بارگیری صفحات می شود.

چگونه CLS را بهبود بخشیم؟

اگر در هنگام بارگیری عناصر صفحه شما مرتب شده باشند ،  کاربر باید مکان آنها را دوباره ارزیابی کند و ممکن است همچنان مورد کلیک ناخواسته قرار گیرد .در بیشتر موارد ، نمره پایین CLS مربوط به تغییر اندازه مسائل است. بنابراین:

  • تصاویر ، تصاویر GIF و سایر مطالب موجود در سایت خود را دقیقاً مقیاس بندی کنید تا مرورگرها بدانند که دقیقاً چه میزان فضا را اشغال می کنند.
  • فضاهای ثابت را برای عناصر اضافی ذخیره کنید (مانند آگهی ها و فرم ها) یا آنها را در پس زمینه قرار دهید تا سایر موارد صفحه هنگام بارگیری مرتب نشوند.

چه روش هایی به تجربه صفحه کمک می کند؟

علاوه بر به خاطر سپردن Core Web Vital ، برخی از روش ها همچنین می توانند به تجربه صفحه کمک کنند.برای پایان دادن به این مقاله ، ما چند پیشنهاد مناسب برای بهبود عملکرد سایت شما در جستجو ارائه می دهیم.

سرعت سرور را بهبود ببخشید

کاربران شما و همچنین Google برای یک تجربه خوب صفحه ارزش قائل هستند. خدمات میزبانی ضعیف می تواند به شدت بر ثبات ، امنیت و بیش از همه سرعت وب سایت شما تأثیر بگذارد.

طرحی متناسب با تقاضای پروژه خود استخدام کنید و شرکت های معتمد با خدمات با کیفیت مشتری را ترجیح دهید.

سرعت CMS خود را افزایش دهید.سیستم CMS شما  نیز باید به درستی پیکربندی شود تا به صفحات شما اجازه دهد در سطح بالایی عمل کنند. در وردپرس می توان چندین مرحله را برای بهبود بارگذاری و روان بودن ناوبری انجام داد.

آنها عبارتند از:

  • غیرفعال کردن افزونه های غیر ضروری:  راه حل های بسیار متنوعی که CMS ارائه می دهد باعث می شود بسیاری از وب مسترها برنامه های غیرضروری را که منابع را مصرف می کنند جمع کنند.
  • فشرده سازی پرونده ها و کدهای خود:  از پلاگین ها برای کاهش اندازه تصاویر و کدهای سایت و سبکتر شدن صفحات استفاده کنید.
  • ایجاد نمایشگرهای پویا:  اگر سایت شما دارای صفحات طولانی یا تعداد زیادی فایل است ، جالب است که به تدریج از موضوعات یا افزونه ها بارگیری کنید.
  • از مضامین با کارایی بالا استفاده کنید:  رابط های سریع با قابلیت استفاده خوب را انتخاب کنید و هرگز از مضامین دزدی دریایی استفاده نکنید.

محک زدن

هر بازاریاب می داند که آنها می توانند با “جاسوسی” در مورد روش های رقبا چیزهای زیادی بیاموزند و این مورد تفاوتی ندارد.

ابزارهای بسیاری مانند  SEMrush  و  Ubersuggest به شما امکان می دهند عملکرد سئو سایت خود را با آدرس های دلخواه خود مقایسه کنید.با این حال ،  شرکت ها به طور کلی تمایل دارند مارک هایی را که در بازار آنها مرجع هستند ، دنبال کنند ، این یک عمل بد نیست.شرکت های بزرگی مانند آمازون ، فیس بوک و گوگل تمایل به انجام تست های جامع برای اطمینان از حداکثر اثربخشی خدمات خود دارند.

به کاربر خود فکر کنید

در آخر ، ما باید تمرکز اصلی هر گونه بهینه سازی را ذکر کنیم: رضایت کاربر. اگرچه پارامترهای عمومی Google کاملاً موثرتر هستند ، اما  شما باید مشخصات مخاطبان خود را نیز در نظر داشته باشید در حقیقت ، یک تیم بازاریابی ممکن است با شرایطی روبرو شود که توصیه های موتور جستجو با نیاز بازدیدکنندگان مطابقت نداشته باشد ، بنابراین لازم است جوانب مثبت و منفی هر مسیر سنجیده شود.همانطور که تیم وب مستر گوگل رفتار کاربر را به روشنی بیان می کند و در نتیجه SEO به طور مداوم در حال پیشرفت است. بنابراین ، باید دائماً گامهایی در جهت بهبودها برداشته شود.

فراتر از نمودارها و گزارش های عملکرد ، تجربه صفحه  فاز جدیدی از بازار دیجیتال را نشان می دهد  که در آن شرکت ها و کاربران با هم اینترنت جدیدی ایجاد می کنند.

5/5 - (4 امتیاز)
  • برچسب ها :

دیدگاه شما