بک لینک چیست و چگونه با سئو ارتباط برقرار می کنند؟

از روزهای ابتدایی موتورهای جستجو ، بک لینک بخش مهمی برای تعیین کیفیت نتایج بوده است. در اینجا یک توضیح ساده برای توضیح آنها آورده شده است.

چگونه موتورهای جستجو رتبه بندی را برای کلمات کلیدی تعیین می کنند؟

از بین میلیاردها صفحه آنلاین ، گوگل و سایر موتورهای جستجو این وظیفه مهم را به عهده گرفته اند که سعی در رتبه بندی هر صفحه برای میلیاردها جستجو در هر روز دارند. در طول بیست سال گذشته آنها الگوریتم های خود را تا حدی ارتقاء داده اند که هدف سوالات مخاطبان را درک کنند (حتی اگر این فقط یک سوال یک کلمه ای باشد) و مرتبط ترین نتایج را در اختیار شما قرار دهند.

هرچند موتورهای جستجو فقط الگوریتم هستند. آنها می توانند صفحه ای از محتوا را فهرست بندی کرده و موضوع کلی اطلاعات را تعیین کنند اما همیشه درک خوبی از تفاوت های ظریف زبان یا زمینه از متن ندارند. فراتر از این ، آنها مطمئناً نمی توانند فقط با خواندن آن بدانند که صفحه صحت یا اعتبار دارد. به همین دلیل ، آنها همچنین به سیگنال های لینک دهنده اعتماد می کنند تا آنچه را که برای این بینش لازم دارند ، فراهم کنند.

بک لینک چیست؟

وقتی یک وب سایت از وب سایت دیگری نام می برد و پیوند قابل کلیک ایجاد می کند که شما را به آن سوق می دهد ، این یک لینک برگشت محسوب می شود. این فقط ارجاع به وب سایت یا آدرس وب آن نیست.اگر یک URL تنها باشد موتورهای جستجو این مورد را به عنوان بک لینک ثبت نمی کنند ، در حالی که کلمه ای که دارای پیوند است (اغلب زیر خط دار و با رنگ متفاوت) ، در واقع یک بک لینک است.

چگونه گوگل و بینگ! کیفیت و ارزش را تعیین کنید؟

از آنجا که تحقیقات و آزمایشات زیادی در این فرآیند ارزیابی توسط مهندسان انجام شده است ، می توانید پیچیدگی ارزیابی آنها از این سیگنالهای رتبه بندی را تصور کنید. آنها قطعاً کارهای زیادی با آنها دارند زیرا تقریباً همه وب سایت ها به یک روش یا دیگری به حداقل یک وب سایت دیگر پیوند می دهند.چند سال پیش ، گوگل با آنچه كه می تواند به عنوان یك اصل كلی هدایتگر برای افراد درك شود از روند ارزیابی سئو خود ، رونمایی کرد که. EAT نامیده می شود.

تخصص(Expertise) * اعتبار(Authoritativeness) * اعتمادپذیری(Trustworthiness)

وب سایت های زیادی وجود دارند که این مفهوم را خراب می کنند و نتایج بسیار خوبی را ارائه می دهندبدون اینکه این موارد را رعایت کنند اما برای اهداف این بحث ، فقط دانستن اصطلاحات و درک اساسی آن بسیار مفید است.

رتبه بندی سیگنال ها برای بک لینک ها

من نمی گویم موارد زیر ترتیب ارزیابی موتور بک لینک است ، من فقط توصیف آن را به این ترتیب مفید می دانم تا درک و به خاطر سپردن آن کمی راحت تر باشد.

انکر تکست (Anchor text) این متن درون جمله است که به وب سایت دیگر پیوند دارد. آیا ارتباطی با وب سایت هدف دارد؟ آیا این نوع عمومی است ، مانند “بازدید از وب سایت” یا URL واقعی برای پیوند استفاده می شود.

در مورد تصویر یا عنصر دیگری که به سایت پیوند دارد ، آیا در متن جایگزین توضیحاتی وجود دارد؟ به عنوان مثال ، از آنجا که یک تصویر متن لنگر ندارد ، متن alt در غیاب آن استفاده می شود. (بله ، تصاویر پیوند دهنده به یک وب سایت از نظر موتورهای جستجو بک لینک محسوب می شوند)

متن پیرامونی – برای به دست آوردن زمینه بیشتر ، محتوای اطراف در نظر گرفته می شود. مانند روزهای مدرسه ، این فقط دانستن تعریف یک کلمه نیست ، بلکه اینکه آیا می توانید از آن در یک جمله استفاده کنید. به الگوریتم گوگل فکر کنید که از آنجا به عقب محتوا نگاه می کند. همچنین ، آیا در قسمت پایین صفحه ، نوار کناری یا درست در وسط محتوای صفحه بک لینک وجود دارد؟

خود صفحه – آیا موضوع صفحه پیوند دهنده و صفحه هدف مشابه هستند؟ آیا منطقی است که این صفحه به آن پیوند داده شود؟ آیا صفحه پیوند دهنده وب سایت های دیگری دارد که به آن لینک می دهند اقتدار خود را ایجاد می کند؟

وب سایت به طور کلی – داشتن وب سایتی که به وب سایت شما لینک می شود و از بسیاری از وب سایت های دیگر دارای مجوز است ، به ویژه اگر وب سایت هایی نیز در صنعت شما باشند ، پیوندی را فراهم می کند که ارزش زیادی دارد و تخصص شما را به شما منتقل می کند. اگر گوگل به آن وب سایت های دیگر اطمینان دارد ، پیوند دادن آنها با وب سایت شما نیز علائم اعتماد را ارسال و سئو سایت شما را بالا می برد.

همه پیوندها برابر نیستند

همانطور که در بسیاری از صنایع ، بازاریابان نیز می توانند در استفاده از تاکتیکها زیاده روی کرده و از آنها سو استفاده کنند. سال ها پیش ، پیوندها ساده بودند و همه آنها کم و بیش ، از نظر ارزش برابر بودند. به همین دلیل موضوع به کمیت و کیفیت تبدیل شد. در مدت زمان بسیار کمی ، مسابقه برای ایجاد هرچه بیشتر لینک بود. با انجام این کار ، اینترنت به خاطر همین سیگنال های رتبه بندی مملو از بک لینک شد. اسکریپت ها و ربات ها برای یافتن هر فرصتی برای ایجاد بک لینک از جمله دایرکتوری ها ، بخش نظرات ، انجمن ها و غیره نوشته شده اند. با این کار ، از کیفیت محتوا کاسته شد و موتورهای جستجو برای کشف راهی مفید و مفید به موتورهای جستجو نیاز داشتند که هوشمندتر شود که نبودند.برای همه مدیران وب سایتهایی که در آنجا وب سایتها را مدیریت می کنند گوگل ویژگی پیوندی را به عنوان “nofollow” تعیین کرده است. این بدان معناست که بک لینک با استفاده از این برچسب ایجاد شده است الگوریتمی را در ایجاد بازدارندگی از ایجاد پیوندها فقط به خاطر اعداد و کاهش SPAM تولید شد. دیگر ارزش سئو نداشت.

اگرچه تگ نو فالو (nofollow) بلافاصله مانع ایجاد پیوندهای بی ارزش این اسپمرها نشد ، اما شروع به کاهش مقدار آن کرد. وب سایت ها از محتوای بی ربط کمتری برخوردار بودند و موتورهای جستجو اکنون از سنجش بهتری برای ارزیابی پیوندها برخوردار هستند.

گوگل این موضوع را آنقدر با ارزش دانست که می تواند چند مورد دیگر مانند “حمایت شده” و “زشت” را برای تصحیح بیشتر پیوندها ارائه دهد. به تازگی به نظر می رسد که گوگل تغییر عقیده داشته و اشاره کرده است که از پیوندهای No Follow می توان به میزان محدودی به عنوان اشاره یا سیگنال رتبه بندی استفاده کرد. آنچه در آن جزئیات است ، همانطور که اغلب انجام می دهند ، برای خود بصورت راز نگه داشته شده اند.

مراقب لینک آسان باشید.

مهندسان موتور جستجو راه های زیادی را کشف کرده اند که برخی از بازاریاب ها سعی می کنند از الگوریتم ها بیشتر استفاده کنند و با استفاده از تکنیک های ایجاد لینک آسان و غیر طبیعی ، وب سایت خود را که به اولین مقام SERP علاقه مند است ، بدست آورند. چیزی که تعداد کمی از افراد خارج از صنعت به آن پی می برند این است که موتورهای جستجو چیزهای زیادی دیده اند و به ما اطلاع می دهند که مجازات این اعمال را داریم.برخی پیچیده هستند در حالی که برخی بسیار سرراست هستند. این کار می تواند به سادگی الگوریتم تنزل نتایج شما باشد.

بک لینک

نتیجه بک لینک خوب است یا بد؟

یک قانون خوب این است که اگر کسی به شما بگوید می تواند به راحتی تعداد زیادی بک لینک برای شما ایجاد کند ، در نهایت اتلاف وقت ، تلاش و سرمایه گذاری خواهد بود. احتمالاً ارزش این را ندارد که کل وب سایت شما از گوگل حذف شود! اما بک لینک ها پر قدرت را فراموش نکنید.

4.8/5 - (6 امتیاز)
  • برچسب ها :

دیدگاه شما