بک لینک داخلی برای تجارت الکترونیک: چگونه رتبه خود را در 5 مرحله به سرعت بهبود بخشید

سئو تجارت الکترونیک برای سایتها کمی معتبر است می‌توانیم گرفتار دنبال کردن لینک‌ها و انجام تبلیغات بیشتر و محتوا شویم، در حالی که فرصت‌ها درست زیر چشم ما هستند.یک دنیای کامل از بهینه سازی در سایت برای انتخاب وجود دارد – اگر نوع وب سایت تجارت الکترونیک مناسبی هستید.ببینید، اگر شما یک سایت واقعا کوچک هستید، می‌خواهید تا جایی که می‌توانید بر تولید محتوا و تبلیغات و بک لینک‌ها تمرکز کنید. تنها زمانی که شروع به بزرگ‌تر شدن می‌کنید باید واقعاً روی بهینه‌سازی در سایت تمرکز کنید.اینجاست که لینک های داخلی وارد می شوند.

  • لینک های داخلی چیست؟

برخلاف پیوندهای خارجی ، شما بر پیوندهای داخلی کنترل دارید – که عالی است.آنها تقریباً به اندازه پیوندهای خارجی وزن ندارند، اما همچنان مهم هستند. اگر تا به حال یک بار به آنها فکر نکرده باشید، حتی مهمتر است.

قوانین لینک سازی سایت های فروشگاهی

  1. پیوندهای ناوبری – مانند هدر و پاورقی شما
  2. نوار کناری و پیوندهای پویا – مانند پیوندهای محبوب ترین پست های شما در نوار کناری یا پست های مرتبط در پایین پست های وبلاگ
  3. پیوندهای متنی – اینها معمولاً پیوندهایی هستند که به صورت دستی در پست های وبلاگ شما و در بدنه اصلی صفحات دیگر شما اضافه می شوند.

  • پیوندهای متنی

امروز ما روی پیوندهای متنی تمرکز می کنیم. این پیوندها در صورتی که در پست‌های وبلاگ یا مقالات باشند به عنوان پیوندهای سرمقاله نیز شناخته می‌شوند.آنچه آنها را به تمرکز ما تبدیل می کند چند چیز است:

  1. گوگل این پیوندها را ترجیح می دهد زیرا دارای معنای متنی هستند که توضیح می دهد صفحه هدف در مورد چیست.
  2. آنها برای کاربران مفیدتر هستند زیرا ارزش بیشتری به محتوای جلوی آنها می افزایند، بنابراین کاربران بیشتر بر روی آنها کلیک می کنند و با وب سایت شما درگیر می شوند.
  3. می توانید هاب های موضوعی را با پیوندهای داخلی ایجاد کنید تا موضوعاتی را که سایت شما روی آنها تمرکز دارد نشان دهید.

  • تفاوت بین پیوندهای مرتبط با زمینه و پیوندهای ناوبری چیست؟

پیوندهای ناوبری اغلب در سرصفحه و پاورقی سایت شما وجود دارد و برای گشت و گذار سریع و مرور سایت شما عالی هستند.

در اینجا تصویری از ساختار ناوبری یک وب سایت معمولی تجارت الکترونیک آورده شده است:

خیلی سرراست، درست است؟

بسیاری از وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک به این شکل ساختار یافته‌اند – عمدتاً پیوندهای ناوبری برای جابجایی و یک نوار جستجو در بالای سایت.

با این حال، در یک سناریوی ایده آل، ما می خواهیم یک وب عظیم از پیوندهای داخلی ایجاد کنیم که همه صفحات را به هم متصل می کند:

ناوبری وب سایت با نمودار لینک های داخلی.

این هدف است.

این یک وب سایت یکپارچه تر ایجاد می کند، با صفحاتی که به صورت متنی به یکدیگر پیوند دارند. یک استراتژی لینک داخلی هوشمند.

اگر کاربر در حال خواندن یک پست وبلاگ از پنج محصول برتر مورد علاقه من برای تابستان باشد، اگر من با پیوند دادن به آن پنج محصول به او کمک نکنم زیرکانه نخواهد بود.

این یک مثال ساده است، اما اجازه می‌دهیم به پنج روش برتر برای پیوند داخلی در وب‌سایت خود نگاهی بیندازیم – چه تجارت الکترونیک یا هر چیز دیگری.

1. صفحات محصول را با هم پیوند دهید

به عنوان یک مالک سایت تجارت الکترونیک، می دانید که صفحات محصول شما موفقیت سایت شما را می سازد یا شکست می دهد.هدف نهایی وب سایت شما یک تراکنش آنلاین است، بنابراین هزینه در اینجا متوقف می شود.

اغلب اوقات، صاحبان سایت های تجارت الکترونیک فرصت های سئو را در صفحات محصول خود نادیده می گیرند. وقتی چند ترفند سئو می تواند باعث صرفه جویی شود، آنها ترجیح می دهند پول تبلیغات را به اموری نامرتبط به سئو سایت اختصاص دهند تا کاربران را به آنجا برسانند.

توضیحات محصول شما بهترین فرصت برای لینک دادن به سایر صفحات محصول است.

این پیوند افقی است، جایی که به جای پیوند دادن به صفحات والدین یا زیرصفحات، به صفحاتی در همان سطح پیوند می دهید.

صفحات محصول اغلب در پایین ترین سطح نقشه سایت قرار دارند. به عنوان عمیق ترین صفحات در یک وب سایت، آنها به تمام کمکی که می توانند دریافت کنند نیاز دارند.

از توضیحات محصول خود به عنوان فرصتی برای پیوند به سایر محصولات موجود در سایت خود استفاده کنید که می توانند با این محصول مطابقت کامل داشته باشند – به عنوان یک افزایش فروش، مکمل یا فقط یک افزونه عالی دیگر.

برای افزایش مقیاس، بسیاری از پلتفرم‌های تجارت الکترونیک محصولات مرتبطی دارند که به صورت پویا با یک افزونه درج می‌شوند – این یک ابزار عالی است و قطعاً باید از آن استفاده کنید.

هر چند این تمام چیزی نیست که شما نیاز دارید. شما واقعاً باید برای افزودن پیوندهای داخلی متنی در توضیحات محصول خود وقت بگذارید. ارزش وقت گذاشتن برای درست کردنش را دارد.

2. پیوند از پست های وبلاگ به محصولات

پست های وبلاگ شرکت مشکل ساز هستند.آنها اغلب فراموش می شوند یا آنقدر ضعیف انجام می شوند که چیز زیادی به سایت اضافه نمی کنند.اما کسانی که آن را به درستی دریافت می کنند، بازدهی عالی را می بینند.اگر شما از معدود افراد باهوشی هستید که از وبلاگ تجارت الکترونیک خود به عنوان ابزاری برای ایجاد کسب و کار استفاده می کنید، توجه کنید.

درست است که شما نیازی به تبلیغات بیش از حد ندارید – خوانندگان آن را نمی خواهند – اما این بدان معنا نیست که نمی توانید به محصولات خود پیوند دهید.

تا زمانی که پست های وبلاگ شما داستانی را بیان می کند یا واکنش احساسی ایجاد می کند، با خیال راحت به محصولات خود پیوند دهید. از این طریق چند لینک داخلی شیرین به دست خواهید آورد.از پست ها به عنوان فرصتی برای قرار دادن محصولات خود در زمینه استفاده کنید. ممکن است مجموعه ای از ده ها، صدها و حتی هزاران محصول در سایت خود داشته باشید. به بازدیدکنندگان خود کمک کنید تا همه آنها را درک کنند.

در اینجا برخی از ایده های پست وبلاگ تجارت الکترونیکی وجود دارد که به ذهن می رسد:

مجموعه‌ای از محصولات خود را که به خوبی با هم هماهنگ هستند را به نمایش بگذارید. شاید تعداد کمی از آنها با هم بزرگتر از مجموع اجزا باشد؟

به مضامین فکر کنید – مجموعه های تعطیلات، مجموعه های کمپینگ، بازگشت به مدرسه و غیره. کاربر را وادار به فکر نکنید، راه را به او نشان دهید.

مصاحبه با مشتریان – یکی از مشتریان خود را با جزئیات مشخص کنید تا چهره واقعی به محصولات خود اضافه کنید

هر یک از این ایده‌های پست فرصت‌های عالی را برای پیوند مستقیم به صفحات محصول در اختیار شما قرار می‌دهد. ایجاد لینک های داخلی هرگز آسان تر نبوده است.

3. پیوند از پست های وبلاگ به صفحات دسته بندی

بیایید صادق باشیم – صفحات دسته اغلب نادیده گرفته می شوند.

مانند یک بزرگراه بین ایالتی، آنها در بسیاری از موارد فقط وسیله ای برای رسیدن به هدف هستند. ما باید آن را تغییر دهیم.

به جای یک صفحه ناوبری برای سوق دادن کاربران به صفحات محصول، از این به عنوان فرصتی برای تعامل بازدیدکنندگان استفاده کنید.

داشتن یک کاربر در وب سایت شما قبل از خرید نهایی، ارزش دارد. صفحات دسته بندی شما مکانی عالی برای انجام این کار است.

بنابراین اولین قدم این است که صفحات دسته بندی خود را بسازید تا آنها را بسیار جذاب و مفید کنید. این یک داستان برای یک روز دیگر است،

ببینید چگونه آنها راهنماها و ابزارهایی را فراتر از فهرستی از محصولات ارائه می دهند؟

وقتی صحبت از پیوند داخلی از پست های وبلاگ می شود، همان رویکردی را که برای صفحات محصول خود انجام دادید، در پیش بگیرید.

یک پست وبلاگی پیرامون کل آن دسته بسازید و آن را جذاب کنید. به این فکر کنید که چگونه آن دسته از محصولات در برند شما قرار می گیرند. توضیح دهید که چرا این دسته از محصولات ارزش توجه دارند.

مشکلات مخاطبان خود را شرح دهید و راه حل ارائه دهید.

لینک کردن را فراموش نکنید

4. محتوا را به صفحات دسته اضافه کنید و به صورت افقی پیوند دهید

همانطور که قبلا توضیح داده شد، صفحات دسته بندی شما اغلب بی روح و غمگین هستند.

بیایید آن را تغییر دهیم.

هنگامی که مشغول تبدیل صفحات دسته بندی خود به مقصد هستید، فراموش نکنید که به صورت داخلی به صفحات دیگر پیوند دهید.

آمازون برای ادغام بخش های مختلف سایت خود در صفحات دسته بندی خود، کار بسیار خوبی انجام می دهد:

به هر صفحه ای در سایت خود فکر کنید که می تواند برای شخصی که از این صفحه دسته بازدید می کند مفید باشد:

  1. پست های وبلاگ
  2. سایر صفحات دسته بندی
  3. محصولات خاصی که در این دسته نیستند
  4. محصولات این دسته
  5. راهنماها و منابع داخلی

از پیوند آزادانه نترسید، تا زمانی که برای کاربر ارزش ایجاد کند.

5. از صفحات کاربر انتخاب شده برای پیوندهای داخلی استفاده کنید

محتوای تولید شده توسط کاربر: هدف اصلی سئو.

چرا همه کارها را خودتان انجام دهید؟

شما باید از طرفداران و فالوورهای خود برای ایجاد صفحات مدیریت شده در وب سایت خود استفاده کنید. صفحاتی که شامل محصولات مورد علاقه آنهاست. پست های وبلاگ نوشته شده توسط طرفداران فوق العاده. لیست آرزوهایی که با دوستداران خود به اشتراک بگذارند.

این یک تاکتیک پیشرفته است: شما نمی توانید در روز اول این کار را انجام دهید.

اما اگر دسترسی و دنبال رو دارید، در مورد این استراتژی دقت کنید.

مثال می خواهید؟ چگونه در مورد غول تجارت الکترونیک مد، پولیوور.

کاربران می توانند صفحات انتخاب شده خود را از برترین انتخاب های مد خود ایجاد کنند.

کار می کند – این کاربر تقریباً 40000 دنبال کننده دارد. و او فقط یک مد لباس است.

یک جستجو 21 میلیون صفحه را در سایت آنها نشان می دهد که بسیاری از آنها توسط کاربران ایجاد شده اند:

شرکت های تجارت الکترونیک با تفکر آینده از محتوای تولید شده توسط کاربر به نفع خود استفاده می کنند.نه تنها شرکت‌ها محتوای رایگان تولید می‌کنند، بلکه لینک‌های داخلی نیز در این فرآیند ایجاد می‌شوند.کل شبکه ای از صفحات مانند یک تار عنکبوت به هم پیوند خورده اند. این برای تجربه کاربر خوب است و برای سئو عالی است.این یک تاکتیک پیشرفته است، اما اگر بتوانید به اندازه کافی به برند وفاداری کنید، محتوا و لینک‌های تولید شده توسط کاربر معجزه می‌کنند.

 

نتیجه

گوش کنید، افزودن دستی پیوندهای داخلی خسته کننده است.اگر مالک یا مدیر فروشگاه تجارت الکترونیک خود هستید، نمی خواهید وقت خود را صرف تغییر تگ های HTML کنید.

با این حال، این اهمیت آن را کاهش نمی دهد.

برای فروشگاه تجارت الکترونیک مناسب، تمرکز بر پیوندهای داخلی می تواند به وب سایت شما رونق زیادی بدهد. مطمئن شوید که در حال مراقبت از میوه های کم آویزان در پروژه سئوی خود در سال جاری هستید، قطعاً فرصت هایی وجود دارد.

4.6/5 - (11 امتیاز)
  • برچسب ها :

دیدگاه شما