بهترین راه برای ردیابی خطای ۴۰۴ چیست؟

بهترین راه برای ردیابی خطای 404 چیست؟

این یک واقعیت منصفانه و بسیار انسانی است که همه ما عاشق ردیابی روندهای عملکرد مثبت و جزئیات بهبود سئو سایت هستیم. با این حال، این تنها یک روی سکه است و بسیار مهم است که یک سئوکار در مورد موضوعات منفی که از گزارش های خود ظاهر می شود، به روز باشد. به قول معروف “یک جراحی به موقع در زمان یک نفر را نجات می دهد”! تاخیر در این زمینه به آسودگی خیال شما و جلوگیری از بروز هرگونه اشتباه فاجعه آمیز کمک می کند.

نظارت دقیق بر داده‌های سایت به شما کمک می‌کند تا درک بیشتری از اینکه کاربران در اطراف صفحات شما یا درک محتوای شما با مشکل مواجه هستند، به شما کمک می‌کند. این می تواند بینش ارزشمندی در زمینه های خاصی از سفر مشتری شما که ممکن است کوتاه باشد به شما بدهد. خطاهای 404 معیاری حیاتی هستند که باید به دقت به آن توجه کرد، زیرا نشان دهنده شکست مستقیم یک لینک یا URL صفحه است.

تکنیک ها و زوایای مختلفی برای پوشش این موضوع وجود دارد. امروز چند روش متداول برای به حداقل رساندن و اندازه گیری خطاهای 404 شما را مرور خواهیم کرد .

پس خطای 404 چیست؟

این احتمال وجود دارد که همه ما در مقطعی از زندگی خود با این خطای صفحه مواجه شده باشیم. چیزی که ممکن است چندان واضح نباشد این است که دلایل این خطا چیست. ارائه خود 404 می تواند بسته به سایت متفاوت باشد و برخی از آنها تصاویر گرافیکی یا توابع جستجوی بیشتری را در صفحه قرار می دهند تا به هدایت کاربر به مناطق دیگر سایت که ممکن است مورد استفاده باشد کمک کند.

چند مورد از خطای 404 وجود دارد ؟

غلط املایی – کاربر فکر می‌کند که URL را درست نمی‌نویسد. یک مشکل که هنوز هم با قالب بندی ذکر شده در صفحه 404 قابل حل است.

پیوندها – این یک اتفاق رایج است که سایر وب سایت ها از طریق آن به صفحه ای در سایت شما پیوند می زنند که یا از بین رفته یا حتی وجود ندارد. این می تواند ناامید کننده باشد زیرا به خوبی در صفحه شما منعکس نمی شود.

پیوندهای قدیمی – جدا از موارد بالا، معمولاً بخشی از خطاهای 404 شما به دلیل سایت های قدیمی است که URL های خود را به روز نگه نداشته اند.

پیوندهای داخلی – در برخی موارد ممکن است مستقیماً به مالک آن برسد! گاهی اوقات مشکلات مربوط به پیوندهای داخلی است که باید در خانه رفع شوند

چگونه خطای 404 را ردیابی کنیم؟

راه آسان

ممکن است از قبل بتوانید مسیری را که کاربر از طریق Google Analytics استفاده کرده است ببینید . برداشتن مقالات قدیمی از طریق این بازدیدهای صفحه گاهی اوقات تنها راه برای اطلاع از پیوندهای مرده است که هنوز در گردش هستند.

اگر می‌دانید که این به دلیل خطای ناشی از عنوان مسیر صفحه است، به راحتی می‌توانید خطاهای 404 را به عنوان هدف در مجموعه Google Analytics ایجاد کنید. این یک رویه رایج است، اما دارای محدودیت‌هایی است – هدف‌ها عمدتاً به‌عنوان KPIها انجام می‌شوند. اگر برای نسخه پریمیوم Analytics تلاش نمی کنید، تعداد اهدافی را که می توانید در هر زمان داشته باشید نیز محدود خواهید کرد.

روش جداگانه ای که می توانید برای زیر نظر گرفتن این موارد استفاده کنید، استفاده از ابزارهای وب مستر است که توسط گوگل نیز ارائه شده است. شما می توانید از این موارد برای مشاهده سایت هایی که به URL های 404 شما لینک می دهند استفاده کنید. همچنین می‌تواند هضم این اطلاعات را از طریق طیف وسیعی از نمودارها آسان‌تر کند.

نقطه ضعف این اطلاعات این است که از پشت خزنده های خود گوگل ارائه می شود. این بدان معنی است که شما نمی توانید به طور قابل اعتماد آن را در گزارش گنجانده باشید و همچنین نمی توانید هیچ جزئیاتی از بقیه جلسه کاربر در سایت خود را پس از تجربه خطا مشاهده کنید.

مدیریت تگ

اگر متوجه شدید که به ابزارهای کامل Analytics یا Webmaster دسترسی ندارید، نگران نباشید! مدیر تگ می تواند کمک کند.

شما باید مطمئن شوید که ردیابی اولیه بازدیدهای صفحه مرتب شده است و کد ظرف تگ منیجر در قالب 404 شما قرار دارد.

سرصفحه ها و عنوان های صفحه

ممکن است متوجه شوید که ساده ترین راه برای ردیابی این مشکلات این است که به دنبال چیزی باشید که به عنوان یک خطای واقعی در وب سایت شما شناسایی می شود.

معمولاً متوجه خواهید شد که الگوی یک خطا دارای عنوان صفحه بدون تغییر است. نمونه‌ای از این می‌تواند گوگل باشد که عنوان یکسانی “خطای 404 (یافت نشد)!!1” دارد.

شما می توانید این عناوین را با استفاده از یک ماکرو جاوا اسکریپت هدف قرار دهید. انجام این کار خیلی سخت نیست. اولین قدم شما گرفتن عنوان صفحه با استفاده از “document.title” است. این با اکثر مرورگرها کار می کند.

سپس از یک برچسب رویداد پاسخ برای خطای 404 استفاده می‌کنید که {{عنوان صفحه}} برابر با «مثال Google» است.

به خاطر داشته باشید که قوانین شما به حروف کوچک و بزرگ حساس هستند. این یک ویژگی مفید است که با این وجود باعث شده است بسیاری از وب مسترها و بازاریابان اگر مراقب نباشند گرفتار شوند!

بازدید از صفحه مجازی

یکی از آخرین روش‌ها برای کنترل خطاها، استفاده مجدد از Tag Manager با بازدید از صفحه مجازی است. این به شما این مزیت را می دهد که بتوانید داده ها را در بخش گزارش های رفتار مشاهده کنید که جزئیات بیشتری از محتوا را ارائه می دهد. همچنین می‌توانید از نمای صفحه با ویژگی‌های دیگری مانند قیف هدف استفاده کنید – فقط حتماً محدودیت‌های ذکر شده در بالا را در نظر داشته باشید.

این کار به راحتی با ایجاد تگ نمای صفحه به جای استفاده از تگ رویداد انجام می شود. فقط باید مسیر سند را طوری تنظیم کنید که با 404/ شروع شود تا زمانی که بعداً به تجزیه و تحلیل داده‌ها در Analytics می‌رسید به وضوح نشان داده شود.

قانون برای این یکی می تواند هر یک از روش های ذکر شده در بالا با استفاده از لایه داده یا با هدف قرار دادن هدر یا عنوان صفحه باشد.

وقتی نوبت به برچسب مشاهده صفحه شما می‌رسد، حتماً از این قانون به عنوان یک قانون مسدود کردن مجدد استفاده کنید. این از خراب کردن داده های شما با بازدیدهای تکراری جلوگیری می کند.

هشدارها

در نهایت به بهترین روش های ساده برای استفاده از هشدارها برای خطاهای خود می رسد. می‌توانید از دسته‌های رویداد برای شرایط هشدار یا صفحه‌ای که شروعی با شرط و مقدار 404 دارد استفاده کنید. هنگامی که خطاهای شما از یک آستانه خاص فراتر رفت، به طور خودکار از طریق ایمیل ارسال می‌شود.

تمام این روش ها را در ذهن داشته باشید و از کاهش آسیب به سایت و برند خود و همچنین فرصتی ارزشمند برای بهبود سفر مشتری خود سود زیادی خواهید برد. تبدیل خطاهای 404 به تبدیل url درست شدنی است و هرچه این روش‌ها سخت‌گیرانه‌تر باشند، احتمال حفظ بازدیدکنندگان و کاربران افزایش می‌یابد.

سوالات متداول:

1.آیا خطاهای 404 بر سئو تاثیر منفی می گذارد؟

خطاهای 404 بسیار رایج هستند. شما مجاز به حذف محتوایی هستید که فکر نمی کنید دیگر مرتبط باشد (بنابراین صفحه دیگر وجود ندارد) و وقتی کاربر هنگام تلاش برای دسترسی به سایت شما URL اشتباهی را تایپ می کند تقصیر شما نیست.

سوال در بلاگ گوگل:

آیا خطاهای 404 گزارش شده در Webmaster Tools بر رتبه سایت من تأثیر می گذارد؟

پاسخ: 404 ها بخش کاملاً عادی وب هستند. اینترنت همیشه در حال تغییر است، محتوای جدید متولد می‌شود، محتوای قدیمی می‌میرد، و وقتی از بین می‌رود (در حالت ایده‌آل) یک کد پاسخ 404 را برمی‌گرداند. موتورهای جستجو از این موضوع آگاهند و در نتایج جستجوی ما تأثیر نمی گذارد.

وبلاگ مرکزی جستجوی گوگل

از این رو، خطاهای 404 به خودی خود تأثیر منفی بر سئو ندارد. با این حال، دلایل خوبی وجود دارد که چرا شما همچنان می خواهید صفحات 404 خود را ردیابی کنید. حتی اگر خطاهای 404 به طور مستقیم از نظر سئو به فروشگاه تجارت الکترونیک شما آسیب نمی زند، نظارت بر آنها به شما کمک می کند تا سایر مسائلی را که ممکن است بر تلاش های سئو شما تأثیر منفی بگذارد یا حتی عملکرد سایت شما را بهبود بخشد، کاهش دهید.

2. حجم بسیار بالای 404 صفحه می تواند به یک ناهنجاری اشاره کند

اگر گزارش GA شما یک جهش ناگهانی را در 404 صفحه نشان دهد، باید مشکلی وجود داشته باشد. ما گفتیم که خطاهای 404 طبیعی هستند، بنابراین معمولاً جای نگرانی نیست. با این وجود، اگر حجم بالای 404 صفحه را مشاهده کردید، ممکن است یک ناهنجاری وجود داشته باشد و قطعاً می‌خواهید بتوانید فوراً آن را برطرف کنید، به عنوان مثال، پیوند داخلی معیوب. به عنوان مثال، شما نمی خواهید مشتریان شما پس از بررسی با صفحه 404 مورد استقبال قرار گیرند.نظارت منظم بر صفحات 404 به شما این امکان را می دهد که در اسرع وقت به این مسائل رسیدگی کنید.

3. از 404 صفحه می توان به خوبی استفاده کرد

اگر از دیدن 404 صفحه در سایت خود راضی نیستید، مشتریان شما نیز خوشحال نیستند. آنها روی پیوندی کلیک می کنند و انتظار دارند چیزی با ارزش برای آنها ببینند. فرود آمدن روی صفحه 404 برای کاربران ممکن است ناامید کننده باشد، بنابراین بخواهید از همان ابتدا آن تجربه کاربری منفی بالقوه را به یک تجربه مثبت تبدیل کنید.

شما می توانید یک صفحه 404 سفارشی ایجاد کنید که ارزش دیگری را برای کاربران شما فراهم می کند، که می تواند دقیقاً در همان صفحه باشد یا به صفحات دیگر در سایت شما پیوند دهد.

به طور کلی پیوند دادن به این صفحات ایده خوبی است:

  • صفحه نخست
  • صفحه تماس
  • وبلاگ
  • محبوب ترین صفحه فهرست محصولات

4. یک 404 می تواند بهتر از یک 301 باشد؟

قبلاً اشاره کردیم که 404 کد وضعیتی است که سرور شما در صورت یافتن صفحه درخواستی شما بازگردانده است. وقتی محتوای درخواستی به مکان دیگری منتقل شده باشد، 301 برگردانده می شود. این تغییر مسیر 301 نیز نامیده می شود.

طبیعی است که بخواهید URL برخی از صفحات خود را تغییر دهید. این می تواند به دلیل سئو، برندسازی یا تلاش های کمپین باشد. اما اگر قبلاً آن URL را عمومی کرده باشید، این احتمال وجود دارد که کاربران سعی کنند به آن دسترسی پیدا کنند. اگر URL هر یک از صفحات خود را تغییر دادید، حتماً یک تغییر مسیر 301 از URL قدیمی به آدرس جدید انجام دهید. به این ترتیب، ترافیک ورودی را از دست نمی دهید و همچنین می توانید ارزش پیوند URL قدیمی را حفظ کنید (به آدرس جدید منتقل می شود).

5/5 - (1 امتیاز)
  • برچسب ها :

دیدگاه شما