بازاریابی موتورهای جستجو SEM در سال 2022 و ماجرایی حراج گوگل چیست؟

آخرین باری که نیاز به خرید محصول داشتید چه زمانی بود؟ این احتمال وجود دارد که برای شروع تحقیقات خود به موتور جستجویی مانند گوگل مراجعه کنید. با این حال، شرکت‌هایی که می‌بینید ابتدا برای دریافت فهرست خود در بالای صفحه بدون سئو سایت پول پرداخت می‌کنند، تبلیغات هستند. این بازاریابی موتور جستجو (SEM) به طور خلاصه است. در ادامه بخوانید تا بدانید SEM چیست، چگونه می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند و از کجا شروع کنید.

بازاریابی موتورهای جستجو چیست؟

بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) به تمرین بهبود نحوه یافتن محصول یا خدمات شما توسط مشتریان در موتور جستجو (مانند گوگل یا بینگ) از طریق تبلیغات پولی اشاره دارد. سیم |SEM زمانی به تبلیغات پولی و ارگانیک اطلاق می شد، اما اکنون به تنهایی برای اشاره به تبلیغات پولی استفاده می شود.

چرا SEM مهم است؟

همانطور که موتورهای جستجو در حال تبدیل شدن به روش اصلی مردم برای یافتن محصولات هستند، یک استراتژی بازاریابی قوی موتور جستجو برای موفقیت یک تجارت ضروری تر می شود.

SEM توسط کسب و کارهای کوچک، متوسط ​​و سازمانی استفاده می شود تا مشتریان بالقوه را دقیقاً در زمانی که به دنبال محصول یا خدماتی هستند که شما ارائه می دهید، روبرو شوند. همچنین این یک شکل غیرمستقیم تبلیغات است زیرا یک مشتری بالقوه فعالانه در جستجوی خدمات مشابهی است که شما ارائه می دهید. SEM همچنین برای تبلیغ‌کنندگان مقرون به صرفه است، زیرا آنها فقط هر بار که شخصی روی تبلیغ آنها کلیک می‌کند، پول پرداخت می‌کنند (این معمولاً در بازاریابی آنلاین پرداخت به ازای کلیک یا PPC نامیده می‌شود).

چه کسی باید از SEM استفاده کند؟

هرکسی با محصولی که می خواهد به صورت آنلاین بفروشد می تواند از SEM بهره مند شود. به علاوه، هدف گذاری و اندازه گیری این کمپین ها آسان است. بهترین راه برای فکر کردن در مورد [SEM] این است که با این فرض شروع کنید: یک کاربر با یک سوال در ذهن به موتور جستجو می رود. میشل داپرت ، کارشناس ارشد رسانه در Planit، به مشاور فوربس گفت: اگر بتوانید این پاسخ را ارائه دهید – و انجام این کار برای شما سودآور است – می توانید از SEM بهره مند شوید .

مزایای SEM چیست؟  

در اینجا خلاصه ای کوتاه از برخی از مزایای استفاده از بازاریابی SEM آورده شده است:

بسیار هدف محور: SEM شما را قادر می سازد تا با مشتریانی که در جستجوی محصولات و خدماتی که ارائه می دهید، ملاقات کنید. «شما در «بازار» – به هر دلیلی – دقیقاً در لحظه ای که به دنبال پاسخ یا راه حل هستند، به آنها دسترسی پیدا می کنید. داپرت توضیح داد که ثبت فعالیت‌های قیف پایین‌تر به این معنی است که می‌توانید کسی را برای خرید محصول یا خدمات خود “تحریک” کنید، بدون اینکه او را در مورد نیاز خود متقاعد کنید.

قابل مشاهده: SEM سریع راهی آسان و سریع برای شروع کسب و کارهای جدیدتر است. داپرت می‌گوید: «وقتی محصول جدیدتری در زمینه‌های شلوغ هستید، کمپین‌های هدفمند SEM به شما این امکان را می‌دهند که فوراً در کنار رقبای معتبرتر ظاهر شوید و نام خود را با پوشش‌هایشان به نمایش بگذارید.

زمان واقعی: قابل اندازه گیری SEM به شما این امکان را می دهد که نسبت افرادی را که روی تبلیغ شما کلیک می کنند در مقایسه با کسانی که محصول یا خدمات شما را خریداری می کنند، مشاهده کنید و بر اساس آن تغییراتی ایجاد کنید. هر کسی که هدف مشخصی دارد – چه افزایش فروش وب‌سایت، پر کردن فرم‌های تولید سرنخ یا افزایش خوانندگان وبلاگ – می‌تواند از SEM برای اندازه‌گیری سریع ترافیک افزایش یافته به مقصدی که افراد می‌توانند آن هدف را تکمیل کنند، استفاده کند. و اگر می بینید که یک کمپین کار نمی کند، آسان است که فوراً آن تاکتیک را خاموش کنید و دلارها را مجدداً تخصیص دهید بدون اینکه هزینه ای کاهش یابد.

هدف گذاری شده است: SEM همچنین به شما این امکان را می دهد که در مورد مشتریان بالقوه ای که می خواهید هدف قرار دهید بسیار دقیق باشید. دلارهای SEM در سطح کلمه کلیدی خرج می شوند. اما هر کمپین می‌تواند هدف‌گیری جغرافیایی، هدف‌گیری دستگاه، پرواز در زمان‌های خاصی از روز یا فصول باشد و به طور کلی راهی برای گسترش دسترسی شما به یک نمایه هدف بدون صرف هزینه زیاد (یا تکیه بر کوکی‌ها) است. توضیح داد.

SEM در مقابل  SEO

اصطلاحات زیادی در بازاریابی آنلاین با معانی مشابه وجود دارد و به راحتی می توان آنها را گیج کرد. علاوه بر این، بسیاری از افراد معانی کمی متفاوت برای هر اصطلاح دارند.

تفاوت بین SEM و SEO به طور خلاصه در اینجا آمده است:

SEM به فرآیند پرداخت برای تبلیغاتی که در موتورهای جستجو ظاهر می شوند اشاره دارد.

بهینه سازی موتورهای جستجو(سئو) به بهینه سازی ترافیک وب سایت از موتورهای جستجو برای افزایش ترافیک ارگانیک اشاره دارد.

عوامل زیادی تعیین می کنند که کدام وب سایت ها در جستجوی ارگانیک بالاترین رتبه سئو سایت را دارند، از جمله کلمات کلیدی مرتبط، کیفیت کلی محتوای وب سایت و تعداد بک لینک ها (چند وب سایت دیگر به وب سایت شما پیوند می دهند). افزایش سئو مستلزم سرمایه گذاری اولیه زمان و تلاش است، اما زمانی که یک وب سایت شروع به رتبه بندی بالا کند، ترافیک هدایت شده به صفحه وب رایگان است. از طرف دیگر، تبلیغ کنندگان SEM برای هر کلیک هزینه پرداخت می کنند. راهنمای ما را در مورد بهترین نرم افزار سئو برای مشاغل کوچک در سال 2022 بخوانید .

برای اطلاعات بیشتر، درباره اینکه چرا سئو برای کسب و کار شما مهم است ، بیشتر بیاموزید .

ویژگی های اساسی تبلیغات پولی جستجو چیست؟

  • عنوان: عنوان در بالای صفحه نمایش داده می شود (بخشی از آگهی که به صورت هایپرلینک است و به رنگ آبی در گوگل ظاهر می شود). سرفصل ها محدودیت 30 یا 35 کاراکتری دارند.
  • توضیحات: در زیر عنوان، متنی را خواهید دید که شرح مختصری است. توضیحات دارای محدودیت 90 کاراکتری هستند.
  • برنامه‌های افزودنی (اختیاری): برنامه‌های افزودنی اختیاری هستند، اما به تبلیغ‌کنندگان اقدامات ممکن متفاوتی را می‌دهند که کسی می‌تواند روی تبلیغ انجام دهد. به عنوان مثال، یک شرکت جواهرسازی ممکن است چندین لینک به گوشواره های مختلف در یک تبلیغ گوشواره داشته باشد.
  • صفحه فرود: این صفحه ای در وب سایت شما است که مشتریان بالقوه را هنگامی که روی تبلیغ کلیک می کنند به آن هدایت می کنید.

مبانی  SEMچیست؟

چندین مرحله برای ایجاد یک آگهی حمایت شده برای یک موتور جستجو وجود دارد. در اینجا آنچه فرآیند مستلزم آن است.

  • تحقیق کلمات کلیدی

تبلیغات جستجو کلمات کلیدی خاصی را هدف قرار می دهند که مشتریان بالقوه به دنبال آن هستند. اولین قدم برای SEM انجام تحقیقات کلیدواژه و یافتن عبارات مختلفی است که افراد هنگام جستجوی محصول یا خدمات شما استفاده می کنند.

  • هزینه کلمه کلیدی

هنگامی که کلماتی را که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید محدود کنید، گام بعدی در نظر گرفتن هزینه خواهد بود. “مهم ترین عامل رقابتی بودن کلمات کلیدی است که شما روی آنها پیشنهاد می دهید. جیمی ایروین ، مدیر و کارشناس بازاریابی جستجو ، به مشاور فوربس گفت: هرچه کلمات کلیدی رقابتی تر باشند، هزینه آن بیشتر خواهد بود . سایر عواملی که می توانند بر هزینه تأثیر بگذارند عبارتند از امتیاز کیفیت، رتبه آگهی و نرخ کلیک (CTR).

گوگل از فاکتوری به نام امتیاز کیفیت استفاده می‌کند تا مشخص کند تبلیغ شما چقدر مرتبط و مفید است با کلمات کلیدی که برای آنها پیشنهاد می‌دهید. هرچه ارتباط نزدیک‌تر باشد، امتیاز کیفیت شما بالاتر خواهد بود و CPC (هزینه هر کلیک) پایین‌تر خواهد بود.

  • SEM Targeting

بخشی از آنچه که SEM را به یک استراتژی بازاریابی موثر تبدیل می کند این است که به تبلیغ کنندگان اجازه می دهد تا مخاطبان هدف خود را مشخص کنند. به عنوان مثال، می توانید مشتریان را بر اساس مکان، دستگاه و زمان های خاصی از روز هدف قرار دهید. هدف گذاری تبلیغات بر اساس مشتریان بالقوه ایده آل شما راهی برای افزایش شانس دستیابی به مخاطبان مورد نظر و استفاده حداکثری از بودجه تبلیغاتی خود است.

  • مزایده های تبلیغاتی

برای درج آگهی در موتور جستجو، باید وارد یک مزایده آگهی شوید. به عنوان مثال، Google Ads تبلیغات را بر اساس امتیاز کیفیت بر اساس کلمات کلیدی که می خواهید برای آن پیشنهاد دهید و قیمت پیشنهادی شما ارزیابی می کند.

ابزارهای بازاریابی موتورهای جستجو

سمراش: Semrushابزار آنلاینی است که بازاریابان برای SEM از آن استفاده می کنند، از جمله انجام تحقیقات کلمات کلیدی گرفته تا تجزیه و تحلیل ترافیک و تجزیه و تحلیل تبلیغات. شما قادر خواهید بود در مورد کلیدواژه های برتر تحقیق کنید و ببینید کدام یک بالاترین رتبه را دارند و رتبه بندی برای کدام یک از آنها سخت تر است.

گوگل ادز کیبرد پلنر(Google Ads Keyword Planner) از آنجایی که بیشتر تبلیغ‌کنندگان احتمالاً هدفشان این هستند که تبلیغاتشان در Google ظاهر شود، Google Ads Keyword Planner ابزار مفیدی برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی است. این ابزار همچنین مقادیر پیشنهادی برای کلمات کلیدی خاص را پیشنهاد می کند تا به شما در تهیه بودجه کمک کند. به علاوه، شما قادر خواهید بود یک طرح تبلیغاتی ایجاد کنید و کمپین خود را از طریق این ابزار راه اندازی کنید.

گوگل ترند: Google Trends یک ابزار رایگان و مفید برای استفاده در هنگام شروع تحقیق است. می‌توانید ببینید که یک عبارت خاص در Google در طول زمان چقدر محبوب است (از سال 2004)، جستجوی خود را به یک کشور خاص محدود کنید و پرس‌و‌جوهای مرتبط را بر اساس کلماتی که در حال تحقیق هستید بیابید، که به ایده‌های طوفان فکری برای تبلیغ شما کمک می‌کند.

هزینه SEM چقدر است؟

در مورد هزینه SEM هیچ پاسخی برای همه وجود ندارد. می تواند از 500 تا 10000 دلار در ماه متغیر باشد. «البته، این تعداد بسته به نیاز و بودجه شما می تواند به میزان قابل توجهی افزایش یا کاهش یابد.

همچنین می‌توانید بودجه خود را با به دست آوردن بینش بیشتر در مورد اینکه کدام کلمات کلیدی بهتر کار می‌کنند، تنظیم کنید. «خبر خوب این است که این تاکتیک بسیار قابل اندازه‌گیری است، شما می‌توانید ببینید چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی نیست – و بودجه را بر اساس آن تنظیم کنید. خبر بد این است که پاسخ صادقانه به این سوال این است: بستگی دارد.

داپرت پیشنهاد کرد: «هنگام راه‌اندازی کمپین خود، باید نرخ‌های هزینه هر کلیک صنعت (CPC) را در ابزارهای برنامه‌ریزی کلیدواژه و پیش‌بینی جستجو بررسی کنید تا برآوردی از میزان هزینه‌های رقبایتان داشته باشید. او اضافه می‌کند که CPC بسته به صنعت از 2 دلار تا بیش از 55 دلار متغیر است و نرخ تبدیل معقول معمولاً بین 5٪ تا 10٪ است و برای بهینه‌سازی موتور، کف پایه 15 کلیک (در روز، برای هر گروه تبلیغاتی) لازم است. .

داپرت افزود: “بهترین استراتژی هنگام ارزیابی هزینه این است که به آنچه رقبا خرج می کنند نگاه کنید، ارزش هدف خود را در نظر داشته باشید، و تشخیص دهید که ممکن است مجبور شوید کمی بیشتر از آنها هزینه کنید تا خود را در صفحه اول قرار دهید.”

حراج های گوگل چیست و چگونه کار می کنند؟

گوگل فرآیند خاص خود را برای تصمیم گیری برای نمایش تبلیغات برای کدام عبارت جستجو دارد. ممکن است فکر کنید تبلیغ کننده ای که بالاترین پیشنهاد را داشته باشد برنده خواهد شد، اما همیشه اینطور نیست.

گوگل یک حراجی را اجرا می کند تا تصمیم بگیرد کدام تبلیغات را برای هر عبارت جستجو نمایش دهد. برای تعیین این موضوع از دو معیار استفاده می کند. البته یکی از آنها حداکثر پیشنهاد CPC است که توسط تبلیغ‌کنندگان مختلف روی یک کلمه کلیدی قرار می‌گیرد. اما دومی کیفی‌تر است زیرا به معنای واقعی کلمه امتیاز کیفیت آگهی را تعیین می‌کند و به کسانی که کیفیت بهتری دارند ترجیح می‌دهد.

به این ترتیب، اینکه تبلیغ شما انتخاب شود یا خیر، عاملی برای پیشنهاد شما و کیفیت تبلیغ شما است. یک تبلیغ بی کیفیت برای انتخاب شدن باید قیمت بسیار بالاتری نسبت به یک آگهی با کیفیت خوب داشته باشد.

این جایی است که شما شانس درخشش را دارید. اگر تبلیغات مرتبط و باکیفیت ایجاد کنید، باید هزینه بسیار کمتری بپردازید و همچنان فرصت انتخاب برای کلمه کلیدی را دارید.

به طور کلی، پیشنهادهای هوشمندانه و رقابتی را برای کلمات کلیدی بدون شکستن بانک ارائه دهید و برای بهبود شانس خود، تبلیغات با کیفیت بالا ایجاد کنید. این تمام ترفند پشت برنده شدن در حراجی های گوگل و نمایش تبلیغات شما برای عبارت های جستجوی دلخواه شماست.

اما امتیاز کیفیت دقیقاً به چه معناست و چگونه آن را بهبود می دهید؟ بیایید دریابیم.

امتیاز کیفیت تبلیغات گوگل

امتیاز کیفیت امتیازی است که گوگل به هر تبلیغی که در پلتفرم آن قرار دارد می دهد. گوگل این امتیاز را با تجزیه و تحلیل میزان مرتبط بودن یک تبلیغ، محتوای آن، صفحه فرود لینک شده آن و غیره با عبارت جستجوی کاربر تعیین می کند. این در واقع مربوط به ارتباط یک تبلیغ با عبارت جستجوی کاربر است.

گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری در این زمینه تلاش می کند مرتبط ترین نتایج را به کاربران خود نشان دهد. به همین دلیل است که امتیاز کیفیت یک آگهی بسیار به ارتباط آن بستگی دارد.

برای بهبود امتیاز کیفیت تبلیغ خود، اطمینان حاصل کنید که از همان کلمه کلیدی در نسخه تبلیغاتی خود استفاده می کنید. همچنین، به صفحه‌ای پیوند دهید که بر روی همان کلمه کلیدی متمرکز است و به کسی که آن کلمه کلیدی را جستجو می‌کند مرتبط باشد. مواردی از این دست در تضمین موفقیت ابتکارات SEM شما بسیار موثر است.

بعد چه می شود؟

اکنون که اصول بازاریابی موتورهای جستجو و همه چیزهایی که به دنبال دارد را می‌دانید، وقت آن است که کمپین جستجوی پولی خود را طراحی کنید. بدیهی است که قبل از اینکه در آن حرفه ای شوید، یک منحنی یادگیری وجود خواهد داشت. و اطلاعات ارائه شده در این پست به شما کمک می کند سریعتر به SEM تسلط پیدا کنید.

نتیجه:

SEM یکی از بهترین راه ها برای هدایت ترافیک به وب سایت شما برای فروش یک محصول یا خدمات خاص است. SEM به شما امکان می دهد تبلیغات هدفمندی ایجاد کنید که در موتورهای جستجو ظاهر می شوند و به مشتریان بالقوه ای دسترسی پیدا می کنند که فعالانه به محصول یا خدماتی که ارائه می دهید علاقه مند هستند. هر کسب و کاری، کوچک یا بزرگ، می تواند از استراتژی های SEM استفاده کند. در حالی که چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد که چه چیزی یک تبلیغ جستجوی موثر را ایجاد می کند، خبر خوب این است که آموزش های آنلاین زیادی برای یادگیری بیشتر وجود دارد.

سوالات پر تکرار:

آیا SEM و Google Ads یکسان هستند؟

تبلیغات گوگل (گوگل ادوردز سابق) محبوب ترین پلت فرم برای SEM است. در حالی که SEM به روش تبلیغات اشاره دارد، Google Ads یک پلت فرم SEM است که در آن می توانید تبلیغات پولی ایجاد کنید که در نتایج جستجوی Google ظاهر می شود.

آیا فیس بوک یک SEM است؟

فیس بوک و دیگر پلتفرم های رسانه های اجتماعی پلتفرمی برای بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM) در نظر گرفته می شوند. از سوی دیگر، SEM به تبلیغات پولی به طور خاص برای موتورهای جستجو اشاره دارد.

نمونه ای از SEM چیست؟

تبلیغات گوگل (گوگل ادوردز سابق) محبوب ترین پلت فرم برای SEM است. این تبلیغات در بالای صفحات جستجوی گوگل ظاهر می شوند. دو نمونه دیگر از پلتفرم های SEM عبارتند از Microsoft Advertising و Yahoo! بومی.

5/5 - (7 امتیاز)
  • برچسب ها :

دیدگاه شما