بازاریابی دیجیتال و تاثیر آن بر سئو

با بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing) شرکتها می توانند با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و پیام خود را بین آنها به اشتراک بگذارند.شرکتها در سالهای اخیر اینترنت را به هم ریخته اند تا از این راهبرد استفاده کنند ، استراتژی ای که به عنوان بازاریابی دیجیتال شناخته می شود .اکنون ممکن است درمورد سمینارها و سایر رویدادهای مرتبط با بازاریابی ، نام بازاریابی دیجیتال را به همراه کلمات مختلف تبلیغاتی دیگر شنیده باشید.هر چقدر هم که نمی خواهید آنها را باور کنید ، افرادی که بیش از حد از بازاریابی دیجیتال استفاده می کنند ، اغلب درست می گویند.بنابراین اگر تا حدودی در استفاده از بازاریابی دیجیتال مردد بوده اید – این پست به شما کمک می کند تا مستقیماً وارد صحنه بازاریابی دیجیتال و تاثیر آن بر سئو سایت شوید.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی دیجیتال عبارت است از هرگونه تلاش بازاریابی که به دستگاه های الکترونیکی و در ادامه اینترنت متکی است .این مجموعه فعالیتهایی است که یک شرکت (یا فرد) به صورت آنلاین برای جذب فرصتهای تجاری جدید ، ایجاد روابط و توسعه هویت نام تجاری انجام می دهد.

بازاریابی دیجیتال بسیار متنوع و همه کاره است .

حجم وسیعی از ابزارها ، داده ها و کانال های موجود در اینترنت ، فرصت هایی را برای بازاریابان ایجاد می کند تا محتوای موثرتر را از طریق شخصی سازی به افراد خاص ارائه دهند .

آیا به دنبال یک استراتژی تبلیغاتی مستقیم تر برای مخاطبان خاص هستید که به رشد نام تجاری شما کمک کند؟

خوب ، استراتژی های بازاریابی دیجیتال مانند استفاده از ایمیل یا ارسال تبلیغات در گروه های خاص رسانه های اجتماعی می تواند مخاطبان بسیار خوبی را با پیامی متناسب با اهداف خود جذب کند.

آیا مشتاق هستید که شرکت خود را در بازار انبوه تبلیغ کنید ، جذابیت گسترده ای کسب کنید و آگاهی از نام تجاری را به دست آورید؟

تبلیغات ویدیویی و تبلیغات معمولی در برنامه های رسانه های اجتماعی و موتورهای جستجو باید مارک شما را در برابر میلیون ها نفر قرار دهد.صرف نظر از نوع مخاطبی که می خواهید به آن دسترسی پیدا کنید و محصول شما چقدر عالی است ، به راحتی می توانید مردم مورد نظر خود را پیدا کنید.

چرا شرکت شما به بازاریابی دیجیتال نیاز دارد؟

یک مکان واحد که می توانید به اطلاعات نامحدود ، سرنخ ها و مشتریان احتمالی دسترسی داشته باشید ، پیشنهادی است که هیچ شخصی نباید از آن چشم پوشی کند.اگر از بازاریابی دیجیتال استفاده نمی کنید ، از یک فضای بازاریابی فوق العاده سودآور دست کشیده اید.

با این وجود ، مهمترین دلیل اینکه چرا شرکت شما باید از بازاریابی دیجیتال استفاده کند ساده است: اینترنت

دنیای آنلاین به برندها اجازه می دهد تا با همه مشتریان و مشتریان احتمالی خود ارتباط برقرار کنند. حتی نیازی نیست که در یک کشور باشید تا مردم خود را پیدا کرده و درگیر آن شوید.و این فناوری تلفن های ساده را که برای برقراری تماس طراحی شده اند را به رایانه های واقعی با تمام دسترسی که کاربر برای برقراری ارتباط با افراد دیگر نیاز دارد ، تبدیل نموده است. برنامه ها ، ایمیل ها و وب سایت ها به معنای واقعی کلمه در کف دست آنها قرار دارد.

تلفن های هوشمند فوق العاده محبوب هستند ، به ویژه در بین Millennials و Generation Z. با برنامه هایی مانند Instagram ، Facebook و Snapchat که ساعت ها ، شرکت ها ارتباط مستقیم با زندگی آنها پیدا کرده اند.

فیس بوک یک شبکه اجتماعی بسیار معروف است که بیش از 2 میلیارد کاربر دارد و یکی از گزینه های محبوب در بین شرکت ها برای بازاریابی محصولات خود است.تبلیغات قبل از ویدیوها در فیس بوک پخش می شوند و همچنین دارای پست هایی است که در فید خبری همه ظاهر می شود.

اینستاگرام یکی دیگر از رسانه های اجتماعی فوق العاده معروف و پرطرفدار است که شرکت ها از آن برای بازاریابی در گروه های سنی وسیع استفاده می کنند.اگرچه اینستاگرام بیشتر یک بستر اشتراک گذاری عکس و فیلم است ، اما شرکت ها هنوز می توانند از آن استفاده کرده و از آن استفاده کنند.

بهترین بخش در مورد وب سایت هایی مانند اینستاگرام و فیس بوک این است که همه آنها دارای جمعیت سنی بسیار گسترده هستند.

با چنین گستردگی گسترده ای ، تبلیغات برای شرکت ها اغلب مانند ماهیگیری در بشکه است.

 

 

 

مزایای بازاریابی دیجیتال

1. قابل اندازه گیری ترین شکل بازاریابی

بیایید با آنچه احتمالاً بارزترین مزیت استفاده از بازاریابی دیجیتال است شروع کنیم: می توانید آن را پیگیری کنید .همه ما می دانیم که تنها راه اطمینان از کارآیی استراتژی بازاریابی ، بررسی موفقیت آن در طول زمان است. از آنجا که همه چیز در اینترنت بر اساس اعداد و الگوریتم ها اجرا می شود ، به راحتی می توان پیگیری کرد که یک استراتژی بازاریابی واقعاً چقدر موثر است.اگرچه ممکن است در رسانه های سنتی کمی مشکل باشد ، اما اندازه گیری اثربخشی یک استراتژی با بازاریابی دیجیتال بسیار ساده است .تجزیه و تحلیل بازاریابی دیجیتال بازی های حدسی مربوط به اشکال سنتی بازاریابی را از بین می برد.از طریق این تجزیه و تحلیل ها ، می توانید در زمان واقعی تعداد افرادی که به پست ها یا تبلیغات شما نگاه می کنند و همچنین تعداد کاربرانی که پست های شما را باز کرده اند ، به همراه همه افرادی که به پست شما پاسخ داده اند ، دوست داشته اند یا به اشتراک گذاشته اند ، اندازه گیری کنند.

2. مقرون به صرفه ترین روش بازاریابی

علاوه بر اینکه می توانید همه پست های خود را ردیابی کنید ، همراه با همه لایک ها ، نظرات و اشتراک گذاری هایی که دریافت می کند ، مقرون به صرفه ترین روش بازاریابی است .در حال حاضر توجه به این نکته ضروری است که بازاریابی دیجیتال نسبت به اکثر اشکال سنتی بازاریابی ارزان تر است .در حالی که زمانی بین شرکت های بزرگ و شرکت های کوچک از نظر تبلیغات ، دیوار پرداخت وجود داشت ، دیگر اینطور نیست. امروزه ، شرکت های کوچکتر می توانند توجه افراد را جلب کنند که در غیر این صورت نمی توانستند.رقابت با شرکت های بزرگتر در زمینه تبلیغات در اکثر اشکال بازاریابی سنتی برای مشاغل کوچکتر تقریباً غیرممکن است.این چیزی است که آنها می توانند با کمک بازاریابی دیجیتال پوشش دهند ، زیرا می توانند با حداقل تلاش به مخاطبان دلخواه خود برسند.

3. به شما امکان می دهد هر مخاطبی را انتخاب کنید

صحبت از انتخاب مخاطبان ، یکی دیگر از مزایای دیجیتال مارکتینگ این است که می تواند به اندازه دلخواه شما خاص یا گسترده باشد.

می توانید گروه ها یا انجمن های خاصی را در وب سایت های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام یا Reddit پیدا کنید تا برای مخاطبان بسیار خوب عرضه شود.

همچنین می توانید از طریق تبلیغات اینترنتی یا پست های حمایت شده در فیس بوک و اینستاگرام برای مخاطبان بسیار گسترده ای تبلیغ کنید . مهم نیست که جمعیت مورد نظر شما کیست ، مطمئناً آنها را از طریق بازاریابی دیجیتال پیدا خواهید کرد.

به غیر از بازاریابی مستقیم برای مخاطبان ، می توانید از بازاریابی تأثیرگذار نیز استفاده کنید که به شما امکان می دهد مستقیماً از طریق واسطه ها و چهره های آشنا وارد بازار خاصی شوید .

گاهی اوقات اینفلوئنسرها نیاز به حمایت حامیان دارند و برای کمک به آنها ، کاربران اغلب پیوندهایی را که ارائه می دهند دنبال می کنند.

علاوه بر این ، به دست آوردن یک شخصیت محترم در جامعه ای که از آن استفاده می کنید می تواند اعتماد را برای نام تجاری شما افزایش دهد.

4. همه از قبل آنجا هستند

یک مشکل رایج که مردم با اشکال سنتی بازاریابی با آن روبرو هستند ، این سوال است “آیا کسی آن را می بیند؟”.

اجاره اکثر مکان های شلوغ در شهر بسیار گران است. با دیجیتال مارکتینگ ، لازم نیست نگران چنین چیزی باشید.

با میلیاردها نفر که روزانه از اینترنت و رسانه های اجتماعی استفاده می کنند ، دیگر این سوال مطرح نیست که آیا کسی آن را می بیند ، بلکه چه زمانی است.

تبلیغات چاپی و سایر انواع تبلیغات سنتی نیز محدودیتی در تعداد افراد قابل دسترسی دارد.

صرف نظر از اینکه شبکه چقدر بزرگ باشد ، محدودیتی برای تعداد افرادی که یک استراتژی بازاریابی سنتی می تواند به آنها متصل شود وجود دارد.

از سوی دیگر ، استراتژی های بازاریابی دیجیتال اوج مواجهه ای ندارند و می توانند همراه با خود شرکت رشد کنند.

5. مشتریان سفر خرید خود را از طریق اینترنت آغاز می کنند

مشتریان برای همه چیز به اینترنت وابسته هستند ، از جمله گزینه ها و انتخاب های خرید خود.

برای مشتریان بیشتر و بیشتر ، سفر خرید با تحقیق و بینش در مورد محصول یا خدمات آغاز می شود . چه مکانی بهتر از اینترنت درباره اطلاعات بیشتر وجود دارد؟

از آنجا که اصطلاح “Google it” به بخش رایج زبان ما تبدیل شده است ، اولین غریزه اکثر مردم این است که چیزی را در اینترنت جستجو کنند.

مطالعه توسط Bazaarvoice در سال 2018 منتشر شده ثبت شده است که 82 درصد از گوشی های هوشمند در خرید به صاحبانشان مشاوره داده اند.

این هدف از طراحی یک استراتژی بازاریابی دیجیتال عالی است : شما می توانید پاسخی باشید که این افراد به دنبال آن هستند .

6. پیام را می توان سفارشی کرد

یکی دیگر از مزایای بزرگ بازاریابی دیجیتال این است که این استراتژی به شما امکان می دهد پیام خود را برای عموم سفارشی کنید.

تبلیغات امروز با روزهای گذشته متفاوت است. در آن زمان ، وقتی می خواستید با مردم صحبت کنید ، به یک پیام عمومی نیاز داشتید ، که می تواند در رسانه های جمعی مانند بیلبوردها ، پخش تلویزیونی ، بروشورها و غیره استفاده شود.

مکالمه با مردم چندان موثرتر نبود ، هنگامی که شما با افرادی از جنس ها ، سنین و علایق مختلف صحبت می کردید.

اکنون ، می توانید گروه ها را با شباهت های خود ، سفارشی سازی پیام و واقعی تر نشان دادن آنها ، مورد هدف قرار دهید. بازاریابی ایمیلی ، تبلیغات آنلاین ، بازاریابی هدف: همه این استراتژی ها می توانند سفارشی شوند تا به مخاطبان مورد نظر شما برسند.

استراتژی های بازاریابی دیجیتال

اکنون که درک بهتری از بازاریابی دیجیتال و اهمیت آن برای شرکت خود دارید ، می توانیم به سراغ استراتژی های بازاریابی برویم.

انواع مختلفی از بازاریابی دیجیتال وجود دارد که هر کدام به منظور کمک به یک شرکت در یک زمینه خاص است.

هر نوع هدف متفاوتی دارد و بر اساس کانالهای خاصی است. ذکر این نکته بسیار مهم است که متقابلاً منحصر به فرد نیستند .

هر شرکتی ، قبل از شروع بازاریابی ، باید یک استراتژی بازاریابی مناسب ارائه دهد.

استراتژی بازاریابی اغلب شامل همه نوع برنامه ریزی است ، از جنبه مالی بازاریابی گرفته تا برنامه ریزی پیچیده تر نرم افزاری که آنها استفاده خواهند کرد .

یک استراتژی بازاریابی دیجیتال خوب می تواند تا حد زیادی در جلب توجه شرکت و برند شما مورد نیاز باشد.

انتخاب استراتژی بازاریابی دیجیتال مناسب می تواند بسیار دشوار باشد ، زیرا می بینید که هر کدام از آنها ویژگی خاص خود و همچنین نقاط ضعف آن را دارند.

بنابراین ، اگر می پرسید بهترین استراتژی های بازاریابی برای استفاده کدامند ، در اینجا لیستی از موثرترین استراتژی های بازاریابی دیجیتال برای هر شرکتی آمده است.

بهترین استراتژی های بازاریابی دیجیتال

بیایید به این استراتژی ها و میزان تاثیرگذاری آنها در موقعیت های خاص بپردازیم ، بهترین بسترها برای این استراتژی ها و همچنین شرکت ها و مارک هایی که از این نوع بازاریابی دیجیتال استفاده می کنند.

اما ابتدا ، شایسته است در مورد واژه ای که بازاریابان دیجیتال بسیار استفاده می کنند صحبت کنیم: بازاریابی محتوا . 

1.بازاریابی محتوا یک استراتژی گسترده تر است که بسیاری از استراتژی های مختلف بازاریابی دیجیتال را در بر می گیرد.

هدف بازاریابی محتوا جلب مشتریان به محصولات و خدمات از طریق اطلاعات و اعتمادسازی است.

این امر از طریق بازاریابی رسانه های اجتماعی ، بهینه سازی موتورهای جستجو ، بازاریابی ورودی و سایر استراتژی هایی که در زیر در مورد آنها صحبت خواهیم کرد ، انجام می شود.

2.بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

بازاریابی رسانه های اجتماعی احتمالاً محبوب ترین روند بازاریابی دیجیتال نسل فعلی است. نادیده گرفتن نیروی محتمل شبکه های اجتماعی در دهه گذشته بسیار دشوار است.

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی سطح جدیدی از مشارکت را ارائه می دهد که مارک ها می توانند برای افزایش آگاهی از نام تجاری ، درک مثبت و اگر همه چیز به خوبی پیش برود ، حتی ویروسی شوند!

برنامه هایی مانند Snapchat و Instagram به کاربران امکان می دهد با دوستان خود و حتی افراد مشهور ارتباط برقرار کنند. اما این مکان بسیار خوبی برای مارک ها است تا محصولات و خدمات خود را به نمایش بگذارند ، زیرا می بینند که هر دو سیستم عامل به افرادی که فیلم ها یا عکس های کوتاه را به اشتراک می گذارند تکیه می کنند.

سایت های دیگر مانند Reddit تا حد زیادی بر قدرت گروه هایی که دارای منافع مشترک هستند ، تکیه می کنند و این امر مکانی عالی برای شرکت ها است که از درک فعلی مردم از مارک های خود و انتشار محتوا مطلع شوند.

این بسترهای رسانه های اجتماعی فقط از نظر آنچه بازاریابی رسانه های اجتماعی می تواند به آن برسد ، سطح را خراش می دهند. با توجه به اینکه بیش از 2 میلیارد نفر از طریق بسترهایی مانند فیس بوک به یکدیگر متصل شده اند ، نمی توان رسانه های اجتماعی را نادیده گرفت.

تقریباً هر شرکتی برای بازاریابی نام تجاری خود و به دلایلی به رسانه های اجتماعی متکی است. به نقل از تاد هاوارد از بتسدا ، “این فقط کار می کند.”

از آنجایی که رسانه های اجتماعی بسیار گسترده هستند و به پلتفرم های مختلف دیگری نیز سرایت می کنند ، نمی توان مطمئن بود که از کدام سایت رسانه اجتماعی استفاده کنیم.

قوانین کلی در نظر گرفته می شود که فیس بوک بزرگترین بستر اجتماعی برای هر محصولی است ، در حالی که اینستاگرام فقط به محتوای بصری متکی است و نوجوانان و جوانان بیشتری را به خود جذب می کند.

بنابراین ، حتی اگر بازاریابی به ندرت در مورد مطلق صحبت می شود ، مطمئناً می توانیم بگوییم که اگر مارکی دارید که برای جوانان طراحی شده است ، باید در اینستاگرام حضور داشته باشید. به

شبکه های اجتماعی بسیار بیشتری در اطراف وجود دارد: LinkedIn بر تعاملات حرفه ای متمرکز است ، TikTok یک مدعی جدید است و همیشه یک شبکه جدید در نزدیکی آن وجود دارد.

راز موفقیت در بازاریابی رسانه های اجتماعی داشتن یک پیام ارزشمند در شبکه اجتماعی مناسب و زنده نگه داشتن گفتگو با مخاطبان است. این یک بستر ارتباطی دو طرفه است.

  • و مردم عاشق گپ زدن هستند.
  • بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)
  • بازاریابی موتور SERACH

منبع: مجله موتورهای جستجو

یکی دیگر از استراتژی های بسیار محبوب بازاریابی دیجیتال استفاده از بازاریابی موتورهای جستجو برای تبلیغ یک نام تجاری است.

SEM یک شکل خاص از بازاریابی است که مستقیماً به مردم و آنچه که آنها بدنبال آن هستند توجه می کند

SEM یک شکل خاص از بازاریابی است که مستقیماً به مردم و آنچه که آنها بدنبال آن هستند توجه می کند. این کار را می توان از دو طریق انجام داد:

1.خرید فضای تبلیغاتی در صفحه نتایج جستجو که به آن پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) می گویند.

هنگامی که از فضای تبلیغاتی استفاده می کنید ، اساساً به موتور جستجو – اغلب Google – برای هزینه تبلیغات در صفحات خاص پرداخت می کنید .این بدان معناست که صفحه شما به عنوان یک نتیجه جستجوی معمولی ظاهر نمی شود و تفاوت قابل ملاحظه ای با بقیه دارد. این تکنیک در مورد رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و اینستاگرام نیز کاربرد دارد ، زیرا می بینید که هر دو چگونه به نوار جستجو بسیار متکی هستند.

2.سئو (SEO) یا بهینه سازی موتورهای جستجو.

از سوی دیگر ، SEO یک روش ارگانیک برای جذب ترافیک بیشتر به وبلاگ یا سایت شما با ارائه مطالب مرتبط به عموم است که شبهات آنها را روشن می کند.سئو وب سایت  یک استراتژی بازاریابی دیجیتال بسیار قدرتمند است. این مجموعه ای از تکنیک ها است که وبلاگ یا سایت شما را برای رتبه بندی بهتر در موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ بهینه می کند.بزرگترین هدف سئو این است که محتوای خود را در موتورهای جستجو رتبه بندی کرده و ترافیک ارگانیک وبلاگ یا سایت خود را افزایش دهید. این امر در دنیایی که 90 درصد افرادی که در Google تحقیق می کنند روی نتایجی که در صفحه اول موتور نشان داده شده است کلیک می کنند.و تکنیک بهینه سازی موتورهای جستجو مزیت بزرگی را ارائه می دهد: بسیار ارزان تر از استراتژی های بازاریابی سنتی ، مانند بیلبورد و حتی تبلیغات آنلاین است.اگر محتوای مرتبط می نویسید که به سوالات مخاطبان پاسخ می دهد و تجربه خوبی را در صفحه خود ارائه می دهید ، شانس خوبی برای رسیدن به بالای موتور جستجو دارید.این به شرکت هایی که بودجه نسبتاً کمتری دارند اجازه می دهد همچنان رقابت کنند و در معرض دید خود قرار بگیرند.

سئو (SEO) یا بهینه سازی موتورهای جستجو

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا همچنین راهی عالی برای بازاریابی برای مخاطبان مورد نظر شما است.

این استراتژی بر اساس آموزش بازار نسبت به راه حلی است که شرکت شما ارائه می دهد. با استفاده از محتوای مرتبط ، می توانید با آموزش و مشارکت مشتریان و مشتریان احتمالی آنها را افزایش دهید.

به این ترتیب ، آنها به شما اعتماد خواهند کرد و از نام تجاری شما حمایت خواهند کرد و پیوند وفاداری بین نام تجاری و مشتری ایجاد می کنند.

در حالی که اکثر مردم فکر می کنند محتوای نوشتاری تنها چیزی است که شرکت ها در بازاریابی محتوا استفاده می کنند ، حقیقت این است که انواع مختلفی از محتوا وجود دارد که می توانید برای بازاریابی دیجیتال استفاده کنید .

از آنجا که کل مخاطبان شما در عصر اطلاعات زندگی می کنند ، روشهای بازاریابی و تبلیغات سنتی مانند گذشته موثر نیستند.

نقل قول های جذاب ، تصاویر چشم نواز و فیلم های فوق العاده دقیق از نام تجاری شما و شخصیت آن می تواند به همان شکلی که شما می خواهید به آنها برسد.

بازاریابی وابسته

بازاریابی وابسته نوعی بازاریابی است که در آن شرکت وابسته در ازای هر پستی که تبلیغ می کند کمیسیون دریافت می کند.

بنابراین یک شرکت وابسته ممکن است بر اساس فروش ایجاد شده ، چندین پست ارسال کند و برای هر یک از این پست ها هزینه دریافت کند.

هر کسی می تواند وابسته باشد: از مشتریان گرفته تا فروشندگان.

و اگر می خواهید استراتژی های متقاطع داشته باشید ، می توانید به بازاریابی وابسته با بازاریابی تأثیرگذار بپیوندید. به این ترتیب با محبوبیت افرادی که برای شریک شدن دعوت کرده اید ، مخاطبان جدیدی را جذب خواهید کرد.

این اغلب گزینه ای است که شرکت ها به اینفلوئنسرهای کوچکتر مانند کانال های کوچکتر YouTube ارائه می دهند.

بازاریابی وبلاگی (هدف آن سفر مشتری)

اگر از بازاریابی دیجیتال به عنوان راهی برای جذب افراد بیشتر و تبدیل آنها به مشتری استفاده کرده اید ، می دانید که وب سایت یک ابزار مهم برای این فرآیند است.

بازاریابی وبلاگی

وبلاگ نویسی به وب سایت کمک می کند تا کار خود را انجام دهد. با ارسال مطالب مرتبط در وبلاگ خود و استفاده از کلمات کلیدی مناسب ، وب سایت شما در هر موتور جستجو در رتبه صفحه بالاتری قرار می گیرد .

هرچه رتبه وب سایت بالاتر باشد ، احتمال دیده شدن آن بیشتر است و ترافیک بیشتری خواهید داشت. این بدان معنی است که وبلاگ نویسی تجاری به SEO کمک می کند .

با ارائه محتوا از طریق یک وبلاگ که به سوالات مشتریان شما پاسخ دهد و راه حل های واقعی ارائه دهد ، شما ترافیک را به سرنخ های واجد شرایط تبدیل خواهید کرد.

با این کار شما با آن مشتریان ارتباط برقرار می کنید و آنها را در سفر مشتری پرورش می دهید ، که بعداً در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

بازاریابی ایمیلی

در حالی که هریک از تاکتیک های بازاریابی ذکر شده مزایای خود را دارد ، بازاریابی ایمیلی پادشاه محتوا است و در مقایسه با سایر استراتژی های بازاریابی دیجیتال ، بازدهی بی نظیری از سرمایه گذاری به همراه دارد.

با استفاده از بازاریابی ایمیلی ، می توانید مشتریان را با پیام های شخصی که محتوا ، محصول و نام تجاری شما را تبلیغ می کنند ، جذب کرده و حفظ کنید.

علاوه بر این ، می توانید مخاطبین را تقسیم بندی کرده و از تکنیک های شخصی سازی برای ارسال پیام های مهم به مشتریان خود استفاده کنید.

واقعیت این است که بازاریابی ایمیلی موثر و مقرون به صرفه است. علاوه بر این ، این یک ابزار باور نکردنی است که به شما امکان می دهد نتایج کمپین های خود را اندازه گیری کنید .

اتوماسیون بازاریابی

اتوماسیون بازاریابی کلید مقیاس تولید بازاریابی شما است. با استفاده از نرم افزارهای اتوماسیون بازاریابی ، بخش شما می تواند کارهای اساسی را به صورت خودکار انجام داده و گردش کار خود را بهینه کند.

بازاریابی ایمیلی ، ارسال رسانه های اجتماعی ، تولید ترافیک، گردش کار  و تجزیه و تحلیل معیارها همه می توانند با یک نرم افزار اتوماسیون بازاریابی انجام شوند.

با کار با این ابزارها ، تیم شما قادر خواهد بود فروش و مشتریان خود را افزایش داده و همچنین هزینه جذب مشتری را کاهش دهد.

همه اینها در حالی که اطلاعات بیشتری در مورد مشتریان و مشتریان بالقوه خود دارید ، تمام مراحل سفر خریدار را ترسیم می کنید و زمان بیشتری برای فکر کردن به استراتژی بازاریابی خود به جای انجام کارهای دستی دارید.

بازاریاب دیجیتال چه می کند؟

اگرچه بازاریابی دیجیتال از نظر تئوری آسان به نظر می رسد ، اما کاملاً پیچیده است و به دانش و تجربه زیادی نیاز دارد.

اگر احساس می کنید نیاز به یادگیری نکات و مزایای بازاریابی دیجیتال برای شما بسیار زیاد است ، ممکن است استخدام بازاریاب دیجیتال تنها چیزی باشد که شما به آن نیاز دارید.

یک بازاریاب دیجیتال – یا یک مدیر بازاریابی دیجیتال – مسئول تدوین یک استراتژی بازاریابی و همچنین پیاده سازی و مدیریت آن است.

این بازاریابان تجربه زیادی در زمینه های مربوطه خود دارند و می توانند تعداد قابل توجهی از مشتریان یا مشتریان را برای تجارت شما به ارمغان بیاورند.

آنها از آموزش و تجربه برای یافتن مناسب ترین کانال های بازاریابی برای تبلیغ نام تجاری و محصولات شما استفاده می کنند.

به بیان ساده ، بازاریاب دیجیتال مسئول موفقیت کمپین بازاریابی دیجیتال شما است.

آنها با در نظر داشتن محدودیت های بودجه و سایر جنبه های مهم تجارت ، اهداف کمپین را محقق خواهند کرد.

آنها همچنین از دانش و تجربه خود برای تصمیم گیری در مورد بهترین استراتژی برای ترویج یک نام تجاری یا محصول خاص استفاده خواهند کرد.

اگرچه یک مدیر بازاریابی می تواند در شرایط خاص نجات دهنده باشد ، اما هر مدیر بازاریابی نمی تواند بداند که چه کار می کند.

بنابراین اگر به دنبال برون سپاری بازاریابی دیجیتال خود هستید ، در اینجا چند نکته وجود دارد که در یک مدیر بازاریابی مناسب به دنبال چه چیزی باشید.

در یک مدیر بازاریابی دیجیتال خوب به دنبال چه چیزی باشید؟

بازاریابی دیجیتالی می تواند بسیار چالش برانگیز باشد ، به ویژه وقتی که شما در این زمینه تازه کار هستید.

شما می توانید از طریق منابع آنلاین ، دوره ها و آموزش های زیادی در مورد بازاریابی دیجیتال بیاموزید ، اما هیچ چیز کاملاً با تجربه و دانش متخصص حرفه ای مطابقت ندارد.

مدیران بازاریابی حرفه ای می بینند که استراتژی شما در کل با حداقل هزینه موفق است.

با این حال ، شما نمی توانید فقط فردی را انتخاب کنید که ادعا می کند متخصص بازاریابی دیجیتال است ، به همین دلیل است که باید دقیقاً بدانید در یک بازاریاب دیجیتال خوب به دنبال چه چیزی باشید.

در اینجا چند ویژگی وجود دارد که برای یک بازاریاب دیجیتال عالی ایجاد می شود.

می تواند از تجزیه و تحلیل و داده ها به طور موثر استفاده کند

یکی از ویژگیهای اصلی یک بازاریاب دیجیتال خوب این است که آنها می توانند از داده های کمی به نفع خود استفاده کنند .

از آنجا که اینترنت کاملاً مبتنی بر اعداد و الگوریتم ها است ، یک بازاریاب دیجیتال خوب نتایج استراتژی خود را پیگیری می کند.

این بدان معناست که آنها می توانند موفقیت استراتژی بازاریابی خود را به طور فعال ردیابی کرده و بر این اساس تغییراتی ایجاد کنند .

به عبارت دیگر ، با پیگیری عملکرد استراتژی است که بازاریابان دیجیتال داده ها را به نفع خود جمع آوری می کنند و به آنها امکان می دهد تصمیمات آگاهانه بگیرند.

بازاریابان دیجیتال بسیار بیشتر از مدیران کمپین بازاریابی دیجیتال شما هستند. آنها به تنهایی رهبران مناسبی هستند.

از آنجا که آنها هدایت کل تیم بازاریابی را بر عهده خواهند داشت ، باید از مهارت های رهبری مناسب و همچنین شرایط لازم برای هدایت تیم شما برخوردار باشند .

مهمتر از همه ، آنها باید بتوانند ایده های خود را به وضوح با بقیه اعضای تیم در میان بگذارند.

آنها باید نسبت به مشکلاتی که اعضای تیم آنها با آن روبرو هستند درک و دلسوز باشند و باید در غلبه بر چنین مسائلی به آنها کمک کند.

در نهایت ، با تعیین اهداف ملموس و تصمیم گیری معقول و عادلانه ، آنها باید بتوانند به راحتی برند شما را در موثرترین روش تبلیغ کنند.

چه نوع محتوایی برای هر مرحله از سفر خریدار بهتر است؟

خریدار این کار آنها را در چهار مرحله دنبال می کند: آگاهی از نیاز ، در نظر گرفتن راه حل های مختلف برای برآوردن این نیاز ، تصمیم گیری بین راه حل های مختلف و وفاداری به یک نام تجاری.

سفر خریدار یک فرایند بسیار پیچیده است که با شک و تردید و دردسرهای زیادی برای مشتری همراه است.

برای کمک به مشتریان در اتخاذ تصمیمات آموزشی بیشتر در هر مرحله از سفر خریدار ، در اینجا راهنمای کوچکی برای محتوای مرتبط و جذاب در هر یک از مراحل ذکر شده است.

مراحل سفر خریدار | استراتژی بازاریابی محتوایی

برای درک بهتر انواع مختلف محتوا که باید در هر مرحله از سفر خریدار استفاده کنید ، ما هر مرحله از آن و راه حلی که می توانید استفاده کنید را مرور می کنیم.

1.اطلاع

آگاهی اولین قدم در سفر هر خریدار است ، زیرا آنها شروع به شناسایی مشکلی که با آن روبرو هستند و راه حل های ممکن برای آن می کنند.این مرحله اغلب شامل تحقیقات گسترده توسط مشتری است ، زیرا آنها کاملاً مطمئن نیستند که چه می خواهند.بنابراین ، این جایی است که شما به آنها کمک می کنید تا تصمیم بسیار هوشمندانه تری بگیرند.از آنجا که مشتریان شما در مورد مشکل تحقیق می کنند ، به محتوایی دقیق نیاز دارند که به آنها کمک می کند موقعیت خود را بهتر درک کنند.شما می توانید این اطلاعات را از طریق پست های مختلف رسانه های اجتماعی ، مطالعات تحقیقاتی ، کتاب های الکترونیکی و حتی پست های وبلاگ ، و سایر موارد ، در اختیار آنها قرار دهید.البته اولویت شما در هر یک از این موارد باید اطلاع رسانی به مشتریان از وضعیت آنها باشد و فروش محصول یا خدمات شما نباشد.شما باید این تصور را داشته باشید که واقعاً به مخاطبان خود اهمیت می دهید و این محتوا کمتر شبیه بازاریابی یک محصول و بیشتر شبیه محتوای اطلاعاتی است.

2.بررسی

بررسی گام بعدی در سفر خریدار است و در حال حاضر آنها به خریدارانی فارغ التحصیل شده اند که راه حل مشکل خود را می دانند.این بدان معناست که آنها در حال حاضر به دنبال فروشندگانی هستند که بتوانند راه حل هایی را برای آنها ارائه دهند. در این مورد ، خریدار ممکن است از شرکت شما اطلاع داشته باشد اما در حال بررسی گزینه های دیگر است ، یا ممکن است شرکت شما را اصلا نشناسد.برای خریدارانی که وارد مرحله بررسی شده اند ، باید دیدگاه محتوا و نوع محتوایی را که ارسال می کنید تغییر دهید.در حالی که در مرحله آگاهی شما به افرادی اشاره می کردید که اطلاعات زیادی در مورد منبع اصلی نداشتند ، در اینجا مخاطبان هدف شما می دانند که چه می خواهند و اکنون به دنبال فرصت های بالقوه هستند .برای توضیح بهترین گزینه ها باید از فیلم ها ، مقالات مقایسه ، مطالعات موردی و راهنمای تخصصی استفاده کنید.

3.تصمیم گیری

زمان آن فرا رسیده است ، این مشتریان پس از انجام تحقیقات فراوان در مورد کاربرد آن و موارد دیگر ، اکنون مایل به خرید محصول هستند.اما اکنون آنها فقط به محصولات نگاه نمی کنند. آنها به دنبال شرکت ها و مارک هایی هستند که مایل به ارائه آنچه می خواهند باشند .در اینجا می توانید تبلیغات بیشتری را برای مشتریان خود در نظر بگیرید تا بتوانند محصولات شما را خریداری کنند.

شما باید از محتوایی استفاده کنید که کاملاً نشان دهنده نام تجاری شما و شخصیت اطراف آن است.محتوایی که با این مرحله خاص در سفر خریدار به خوبی کار می کند ، توصیفات ، مقایسه محصولات ، نمایش محصولات و حتی بررسی محصولات است .این نوع محتواها می تواند در متقاعد ساختن مخاطبین شما به خرید محصول شما بسیار موثرتر باشد ، زیرا فروش آن منحصر به فرد است.

4.وفاداری

هنگامی که مشتری محصولی را از شما خریداری می کند ، این یک پیروزی بزرگ است ، به ویژه با همه رقابت های موجود در بازار. با این حال ، بازاریابی شما برای آنها به معاملات آنها ختم نمی شود .در واقع ، این شروع نوع جدیدی از بازاریابی محتوا است که آنها را ترغیب می کند تا دوباره بازگردند و خرید دیگری انجام دهند.درست است که برخی از مشاغل مشتریان قدیمی خود را پیگیری نمی کنند ، اما اینها اغلب شرکت های بزرگتری مانند آمازون یا Steam هستند.این شرکت های بزرگتر چنین حضور غالب در بازار دارند. اغلب برای خرید راحت تر برای مشتریان راحت تر است.از سوی دیگر ، شرکت های کوچکتر باید از این تکنیک های بازاریابی استفاده کنند تا مطمئن شوند که مشتریان قدیمی خود به فروشگاه باز می گردند.علاوه بر این ، ارتباط با مشتریان پس از خرید اولیه آنها راهی عالی برای نشان دادن اهمیت شما است.این مراقبت می تواند باعث ایجاد وفاداری در بین خریداران شود و آنها را مجبور به خرج کردن در سایت شما کند.

 مراحل سفر خریدار

چگونه شرکت هایB2Bو B2 C می توانند از استراتژی های بازاریابی دیجیتال استفاده کنند

بنابراین ، دو نوع بسیار مهم شرکت B2B (تجارت به تجارت) و B2C ( تجارت به مشتری ) از بازاریابی دیجیتال به روش های بسیار متفاوتی استفاده می کنند.

بنابراین بسته به مدل کسب و کار شما و مخاطبان بالقوه ، بازاریابی دیجیتال شما می تواند غیررسمی ، منسوخ یا بی اثر باشد.بیایید برخی از تفاوت های عمده بین استراتژی های بازاریابی دیجیتال B2Bو B2C می را بررسی کنیم.

تفاوت عمده بین B2B و B2C

این روزها بازاریابی B2Bو B2C  تا حدودی مشابه است. در حالی که روشهای بازاریابی سنتی برای شرکتهای B2BوB2C  متفاوت بود ، رسانه های اجتماعی و اینترنت این شکاف را برطرف کرده است.به لطف کانال هایی مانند رسانه های اجتماعی ، شرکت ها اکنون می توانند با یک پلتفرم و استراتژی های یکسان برای شرکت ها و مشتریان تبلیغ کنند.تفاوت بین این استراتژی ها در نحوه استفاده شرکت از آنها و نوع محتوایی است که باید با آنها صحبت کنید.

مخاطبان

بزرگترین تفاوت بین این دو نوع مشاغل ، مخاطبان هدف آنها است . این اولین چیزی است که هنگام اجرای یک استراتژی بازاریابی باید به آن توجه کنید.مشتریان در مشاغل B2B شامل صاحبان و مدیران مشاغل هستند . به عبارت دیگر ، افرادی که در مورد صنعتی که در آن فعالیت می کنید اطلاعات زیادی دارند.شرکت ها باید مطمئن شوند که محتوای آنها با این متخصصان صحبت نمی کند و در عوض با آنها صحبت می کند.

از سوی دیگر ، شرکت های B2C  با مشتریانی برخورد می کنند که اطلاعات زیادی در مورد بازار دارند اما از پیچیدگی های بازار مذکور اطلاع ندارند.شرکتها قادر خواهند بود به شیوه ای آموزنده برای آنها بازاریابی کنند ، که به آنها کمک می کند تصمیمات آموزش دیده تری بگیرند.

تمایز بزرگ دیگر بین مشتریان B2BوB2C   این است که یکی به دنبال محصول یا خدماتی است که از مزایای زیادی برخوردار باشد ، در حالی که دیگری به دنبال بهترین ارزش است.

مشتریان B2Cاغلب به دنبال محصولی هستند که بیشترین کاربرد را با قیمت کمتر به آنها بدهد. با این حال ، مشتریان B2Bبه ندرت نگران قیمت یک محصول هستند و بیشتر به عملکرد ، تنوع و کاربرد آن توجه می کنند .

بستر و لحن

تمایز مهم دیگر بین شرکت های B2BوB2C  بستر بازاریابی آنها است.

به جرات می توان گفت که رسانه های اجتماعی نقش مهمی در استراتژی بازاریابی دیجیتال هر شرکت ایفا می کنند. تفاوت عمده بین این دو در بستری است که آنها استفاده می کنند و همچنین لحنی که انتخاب می کنند.

شرکتهای B2C اغلب لحنی بسیار دوستانه ، دعوت کننده و اغلب بسیار معمولی را برای جذب مخاطبان مورد نظر خود انتخاب می کنند.این لحن همچنین بازتابی از شخصیت برند است ، به همین دلیل برای هر کسب و کار B2C ضروری است.این شرکت ها همچنین از پلتفرم هایی مانند اینستاگرام ، فیس بوک ، Pinterest و حتی Snapchat – مجموعه های رسانه های اجتماعی معمولی و مرتبط – برای تبلیغ نام تجاری خود استفاده خواهند کرد.

شرکت های B2B لحن جدی تری داشته باشند و یک پیام بسیار مستقیم داشته باشند. این شرکت ها از بسترهای رسانه های اجتماعی بسیار خاصی مانند LinkedIn و AngelList استفاده می کنند که همه آنها بسترهای تجاری هستند.

افرادی که در این سایت ها هستند طرز فکر تجاری دارند و به شما امکان می دهد در سطح حرفه ای تری با آنها ارتباط برقرار کنید.

اندازه بازار

اندازه بازار نیز عامل اصلی تفاوت در هر دو نوع استراتژی بازاریابی دیجیتال مشاغل است.

شرکت های B2C به طور موثر در بازار عظیمی با میلیون ها مشتری احتمالی تبلیغ می کنند.

از سوی دیگر ، شما مشاغل B2B دارید که همیشه از هدف خاصی از مالکان و مدیران استفاده می کنند .

رابطه با مشتریان

شرکت های B2B و B2C همچنین در رابطه ای که با بازاریابی خود با مخاطبان هدف خود ایجاد می کنند بسیار متفاوت هستند.

به عبارت دیگر ، این دو نوع مختلف از کسب و کارها اهداف تجاری بسیار متفاوتی دارند .

شرکت های B2C بیشتر نگران ایجاد وفاداری به نام تجاری و افزایش درآمد هستند .

شرکتهای B2B معیارهای بسیار مشخص تری دارند که اولویت بیشتری نسبت به افزایش درآمد دارند .

اگرچه این بدان معنا نیست که افزایش درآمد یکی از اولویت های آنها نیست ، اما آنها بیشتر بر ایجاد روابط طولانی مدت با مشتریان تمرکز کرده اند.

و با این کار ، ما به پایان می رسیم.

این راهنما به بازاریابی دیجیتال و همچنین همه چیز که حول آن می چرخد می پردازد.

با کمک این محتوا ، اکنون می توانید بازاریابی دیجیتال را در استراتژی تبلیغاتی خود بهتر پیاده سازی کرده و از حداکثر توان خود استفاده کنید.

اگر می خواهید از استراتژی خود استفاده کنید ،  ارزیابی پشته بازاریابی را  برای شناسایی شکاف در استراتژی بازاریابی خود انجام دهید. پس از آن ، شما یک گزارش سفارشی از توصیه های فناوری را دریافت خواهید کرد که باعث بهبود بازاریابی شما می شود!هزینه

با چنین وسعت گسترده ای ، تبلیغات برای شرکت ها با بازاریابی دیجیتال اغلب مانند ماهیگیری در بشکه است. Digital Marketing

بازاریابی دیجیتال چیست؟

بازاریابی دیجیتال(Digital Marketing) به هرگونه تلاش بازاریابی که به دستگاه های الکترونیکی و در ادامه اینترنت متکی است . که توسط یک شرکت (یا فرد) به صورت آنلاین برای جذب فرصتهای تجاری جدید ، ایجاد روابط و توسعه هویت نام تجاری برای ارتباط با مشتریان و اشتراک پیام شما برای معرفی ،آموزش،فروش کالا و خدمات انجام می شود.

چرا شرکت شما به بازاریابی دیجیتال نیاز دارد؟

یک مکان واحد که می توانید به اطلاعات نامحدود ، سرنخ ها و مشتریان احتمالی دسترسی داشته باشید ، پیشنهادی است که هیچ شخصی نباید از آن چشم پوشی کند.اگر از بازاریابی دیجیتال استفاده نمی کنید ، از یک فضای بازاریابی فوق العاده سودآور دست کشیده اید.

2 ابزار کاربردی بازاریابی دیجیتال چیست؟

فیس بوک یک شبکه اجتماعی بسیار معروف با بیش از ۲ میلیارد کاربر یکی از گزینه های محبوب در بین شرکت ها برای بازاریابی محصولات است.تبلیغات قبل از ویدیوها در فیس بوک پخش می شوند و همچنین دارای پست هایی است که در فید خبری همه ظاهر می شود.

اینستاگرام یکی دیگر از رسانه های اجتماعی برای بازاریابی در گروه های سنی وسیع استفاده می کنند.اگرچه اینستاگرام بیشتر یک بستر اشتراک گذاری عکس و فیلم است ، اما شرکت ها هنوز می توانند از آن استفاده کرده و از آن استفاده کنند.

مزایای بازاریابی دیجیتال چیست؟

۱. قابل اندازه گیری ترین شکل بازاریابی

۲. مقرون به صرفه ترین روش بازاریابی

۳. به شما امکان می دهد هر مخاطبی را انتخاب کنید

۴. همه از قبل آنجا هستند

۵. مشتریان سفر خرید خود را از طریق اینترنت آغاز می کنند

۶. پیام را می توان سفارشی کرد

بهترین استراتژی های بازاریابی دیجیتال چیست؟
  • بازاریابی محتوا
  • بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
  • بازاریابی موتورهای جستجو(SEM) که شامل PPC  وSEO  است.
  • بازاریابی وابسته
  • بازاریابی وبلاگی
  • بازاریابی ایمیلی
  • اتوماسیون بازاریابی
راز موفقیت در بازاریابی رسانه های اجتماعی چیست؟

داشتن یک پیام ارزشمند در شبکه اجتماعی مناسب و زنده نگه داشتن گفتگو با مخاطبان است. این یک بستر ارتباطی دو طرفه است.

کار بازاریاب دیجیتال چیست؟

یک بازاریاب دیجیتال – یا یک مدیر بازاریابی دیجیتال – مسئول تدوین یک استراتژی بازاریابی و همچنین پیاده سازی و مدیریت آن است.

در یک مدیر بازاریابی دیجیتال خوب به دنبال چه چیزی باشید؟

یکی از ویژگیهای اصلی یک بازاریاب دیجیتال خوب این است که آنها می توانند از داده های کمی به نفع خود استفاده کنند .از آنجا که اینترنت کاملاً مبتنی بر اعداد و الگوریتم ها است ، یک بازاریاب دیجیتال خوب نتایج استراتژی خود را پیگیری می کند.این بدان معناست که آنها می توانند موفقیت استراتژی بازاریابی خود را به طور فعال ردیابی کرده و بر این اساس تغییراتی ایجاد کنند .

مراحل سفر خریدار چیست؟

آگاهی از نیاز ، در نظر گرفتن راه حل های مختلف برای برآوردن این نیاز ، تصمیم گیری بین راه حل های مختلف و وفاداری به یک نام تجاری.

تفاوت عمده بین B2B و B2C چیست؟

بزرگترین تفاوت بین این دو نوع مشاغل ، مخاطبان هدف آنها است.

مشتریان B2BوB2C   این است که یکی به دنبال محصول یا خدماتی است که از مزایای زیادی برخوردار باشد ، در حالی که دیگری به دنبال بهترین ارزش است.مشتریان B2Cاغلب به دنبال محصولی هستند که بیشترین کاربرد را با قیمت کمتر به آنها بدهد. با این حال ، مشتریان B2Bبه ندرت نگران قیمت یک محصول هستند و بیشتر به عملکرد ، تنوع و کاربرد آن توجه می کنند .

5/5 - (1 امتیاز)
  • برچسب ها :

دیدگاه شما