جستجوی صوتی گوگل

بازاریابان چگونه باید در مورد جستجوی صوتی فکر کنند؟

جستجوی صوتی: در بسیاری از موارد ، مشتریانی که به دنبال خدمات ، محصولات و محتوا برای اطلاع از تصمیمات خرید خود هستند ، به جای تایپ جستجوی خود در مرورگر ، از دستورات جستجوی گفتاری استفاده می کنند. بنابراین فراتر از استفاده از کلمات کلیدی و عبارات کلیدی استراتژیک در متن که موتورهای جستجو مختلف می توانند در آنها جستجو ، فهرست بندی و رتبه بندی شوند ، اکنون مارک ها باید اطمینان حاصل کنند که صفحات سایت آنها نیز در نتایج جستجوی صوتی از رتبه بالایی برخوردار خواهند بود.

با توجه به استقبال گسترده دستیاران صوتی مانند Alexa و Siri ، سئو سنتی برای وب سایت ها در حال تکامل است که شامل بهینه سازی جستجوی صوتی نیز می شود.

ویژگی های جستجوی صوتی چیست؟

  • عبارت تایپ شده ، مانند یا عبارت گفتاری (“OK Google”)
  • نرم افزار تشخیص خودکار گفتار (ASR) برای پردازش سوالات
  • زمان پاسخگویی سریع و راحت با پاسخ کوتاه
  • شناخت زبان
  • قالب پرسش و پاسخ
  • نرم افزار تبدیل متن به گفتار برای ارائه پاسخ صوتی

این نوع جستجو همچنان یکی از موضوعات داغ در سئو است. طبق پیش بینی های comScore ، 50٪ از کل جستجوها تا سال 2022 از طریق عملکرد صوتی انجام می شود. حدود 40٪ بدون نگاه کردن به صفحه نمایش به پایان می رسد.

تا سال 2017 ، 13 درصد از کل خانواده ها در ایالات متحده صاحب یک دستیار خانگی مجازی بودند – مانند Amazon Echo یا Google Home – اما پیش بینی می شود این رقم در چند سال آینده به سرعت افزایش یابد. با این حال ، در حاشیه این پیش بینی ها فریب نخورید – شاید منطقی به نظر برسد که جستجوی صوتی هنوز یک بازیگر اصلی نیست ، اما در حال حاضر یک واقعیت سئو سایت است.

تقریباً 22 درصد از کاربران اینترنت جهان حداقل یکبار در ماه از دستیار دیجیتالی استفاده می کنند و بر اساس داده های ژانویه 2018 ، بیش از یک میلیارد جستجوی گفتاری در ماه در حال انجام است.

در حالی که به راحتی می توان فهمید که این فناوری چیست ، کمتر آشکار است که مردم چگونه از آن استفاده می کنند و برای چه مواردی از آن استفاده می کنند. به خواندن ادامه دهید تا بدانید چگونه می توانید وب سایت خود را برای انقلاب جستجوی صوتی قریب الوقوع بهینه کنید.

مردم برای چه چیزی از جستجوی صوتی استفاده می کنند؟

  • جهت را بپرس
  • زمان را بررسی کنید
  • با کسی تماس بگیرید
  • پیام های متنی را دیکته کنید
  • زمان فیلم را پیدا کنید
  • در انجام تکالیف کمک بگیرید
  • آهنگی پخش کنید

برای بهینه سازی جستجوی صوتی در سال 2022 چیکار کنیم؟

بهینه سازی کلمات کلیدی بلند

افراد تمایل دارند با برنامه هایی مانند Siri تعامل داشته باشند ، گویی در حال مکالمه هستند و در جملات کامل سوال می پرسند. ابزارهای سئو مانند Answer the Public می تواند به شما کمک کند پیش بینی کنید که برای بهینه سازی محتوای خود کدام کلیدواژه های بلند را باید هدف قرار دهید.

برای بهینه سازی سایت خود برای جستجوی صوتی ، روی کلمات کلیدی طولانی تمرکز کنید. عبارات متداولی که افراد در مکالمات استفاده می کنند باید هنگام ایجاد محتوایی که می خواهید جستجوی صوتی آنها را تشخیص دهد استفاده شود. در مرحله بعد ، باید سئو محلی را در نظر بگیرید. محتوای مخصوص مکان را برای مناطقی که مورد هدف شماست ایجاد کنید. به این ترتیب ، شما شانس بالاتری برای ظاهر شدن در بالای صفحات نتایج جستجوی ایجاد شده با صدا خواهید داشت.

وقتی افراد با استفاده از دستیارهای صوتی در حال جستجو هستند ، از زبان مکالمه استفاده می کنند ، که عبارات جستجوی طولانی تر و خاص تری را شامل می شود. بنابراین ، بهینه سازی برای جستجوی صوتی ، مستلزم آن است که بازاریابان واقعاً روی کلمات کلیدی طولانی تمرکز کنند.

براب بهینه سازی جستجوی صوتی در سال 2022 چیکار کنیم؟
چرا کسب و کار شما برای موفقیت به استراتژی کلید واژه قوی نیاز دارد؟

بهینه سازی برای جستجوهای جستجوی محلی

تحقیقات اخیر سئو نشان می دهد افرادی که از جستجوی صوتی استفاده می کنند ، بیشتر مشاغل محلی را هدف قرار می دهند. این می تواند به این دلیل باشد که جستجوی صوتی هنگام راه رفتن کاربران یا پشت فرمان راحت تر اداره می شود. در هر صورت ، گنجاندن مکان شما در محتوای شما به جستجوهای صوتی کمک می کند تا نام شما را در مقابل مشتریان کنجکاو و مجاور قرار دهند.

برای بهینه سازی بهتر نتایج جستجوی محلی ، تمرکز را اضافه کنید. درصد بالایی از جستجوهای تلفن همراه و صوتی عبارتند از پرسش های مکان یابی در مورد مکان ، ساعات کار و غیره. نتایج جستجوی محلی را نادیده نگیرید که می توانید با انجام کار ساده ای مانند ادعا و به روزرسانی فهرست Google برای کسب و کار خود ، آنها را بهینه سازی کنید. سپس ، می توانید محتوای بهتری تولید کنید که به راحتی به سوالات مبتنی بر مکان پاسخ دهد.

ایجاد محتوای ویژه

هنگامی که کاربران از برنامه هایی مانند Siri یا دستگاه هایی مانند Google Home سوال می کنند ، جستجوی صوتی در صورت امکان به صورت شنیدنی پاسخ می دهد. قطعات ویژه برای جستجوی صوتی برای استفاده در پاسخ های متن به گفتار آماده می شوند. Google Home و سایر برنامه های مرتبط حتی شما را به عنوان منبع قرار می دهند و پیوندی به وب سایت شما ارائه می دهند.

به جستجوهای صوتی کمک کنید تا پاسخ سریع را جمع آوری کنند – از آنجا که پرسش ها اغلب محاوره ای هستند و دارای کلیدواژه های بلند هستند ، پیش بینی این سوالات مهم است. بهترین راه برای بهینه سازی برای این نوع جستجو ، ارائه پاسخ های مختصر به سوالات متداول است. شبیه سازی پرسش های پیش بینی شده در سرصفحه های H2 خود را در نظر بگیرید و آن قسمت را با یک پاسخ مختصر و در عین حال جامع باز کنید.

ایجاد محتوای خواندنی

قانون طلایی سئو در همه جا صادق است. ارائه محتوای جذاب ، آموزنده و از نظر دستوری بهترین راه برای انجام بازی طولانی سئوی سایت است. محتوایی که قصد کاربر را برآورده کند از جستجوی صوتی ترجیح می گیرد.

صفحه پرسش و پاسخ خود را به درستی ساختار دهید

جستجوی صوتی قطعاً در حال افزایش است. این نوع جستجوگر از عبارات مختلفی استفاده می کند ، بنابراین باید محتوای خود را بر اساس آن برنامه ریزی کنید. برای شروع ، سوالات متداول ایجاد کنید که مانند یک مکالمه خوانده می شود ، نه یک سند رسمی. آنها را به درستی در سایت خود ایجاد کنید ، و به احتمال زیاد قطعات برجسته ای از Google دریافت خواهید کرد.

 به سوالات “چه کسی” ، “چه” ، “کجا” و “چگونه” پاسخ دهید

مردم اغلب از اصطلاحات مختلف و پرس و جوهای طولانی تر برای جستجوی صوتی استفاده می کنند. اکثر پرسش های صوتی با “چه کسی” ، “چه” ، “کجا” یا “چگونه” شروع می شود. برای سوالات متداول در مورد نام تجاری خود ، پاسخهای مفصلی تهیه کنید. اطمینان حاصل کنید که این محتوا به چه کسی ، چه ، کجا و چگونه محصولات و خدمات شما پاسخ می دهد و در صورت لزوم یک عنصر سرگرم کننده را اضافه کنید.

سوالات کلیدی را برای بهینه سازی مشخص کنید

جستجوی صوتی دارای پرسش های طولانی تری است که اغلب شامل یک سوال است. یک رویکرد برای بهینه سازی محتوای شما برای جستجوی صوتی ، تعیین سوالاتی است که دوست دارید به عنوان پاسخ به آنها پاسخ داده شود و سپس آن سوالات واقعی را در محتوای مربوطه در سایت خود به زبان کامل و طبیعی وارد کنید. به این ترتیب ، این فرصت را خواهید داشت که برای سوالاتی که بیشتر به آنها اهمیت می دهید پیدا شوید.

 کلمات کلیدی خود را ساده نگه دارید

هنگام بهینه سازی جستجوی تشخیص صدا ، مهم است که کلمات کلیدی را ساده نگه دارید. وقتی مردم از تلفن هوشمند خود یا الکسا سوالی می پرسند ، وارد جزئیات نمی شوند. نرم افزار چیزی بیش از حد پیچیده را تشخیص نمی دهد. بنابراین ، هرچه ساده تر باشید در حالی که هنوز SEO موثرتری دارید ، بهتر است.

از زبان ساده و مستقیم استفاده کنید

دهه ها پیش ، سئوکار ان مجبور بودند نسخه چاپی را با آنلاین سازگار کنند. توصیفات محصول و ارزش پیشنهادی باید مختصر باشد ، در غیر این صورت مصرف کننده به سرعت پاسخ می دهد. سپس انقلاب موبایل رخ داد و بازاریابان مجبور شدند خود را با ویدئو ، بازاریابی اجتماعی و محتوای نمایش داده شده در صفحه کوچک تطبیق دهند. دستیاران صوتی آن را به سطح جدیدی می برند. بسیار مهم است که بازاریابان از زبان ساده و مستقیم استفاده کنند که به راحتی در پنج ثانیه یا کمتر قابل درک است.

برای ترافیک جستجوی صوتی و سنتی بهینه سازی کنید

برای اطمینان از خزیدن محتوای وب سایت توسط موتورهای جستجو ، محتوای سایت را با کلمات کلیدی بلند (به طور معمول ، پنج تا نه کلمه) که به محصول یا خدمات شما بسیار مرتبط هستند ، بهینه کنید. افراد غالباً با عبارات طولانی تر و خاص تری در مقابل عبارتهای جستجوی سنتی در مرورگر ، جستجوی صوتی می کنند ، بنابراین بهینه سازی سایت برای هر دو مورد به شما کمک می کند تا بیشترین دسترسی را از جستجوی صوتی و ترافیک سنتی آنلاین داشته باشید. – رودخانه ملیسا ، شرکت تشک

تنوع منطقه ای را در گویش های گفتاری فراموش نکنید

هنگام بهینه سازی محتوا برای جستجوی صوتی ، مهم است که به یاد داشته باشید که مشتریان هدف شما در کجا زندگی می کنند و زبانها یا گویش های مختلف آنها ممکن است صحبت کنند. زبان گفتاری با زبان نوشتاری متفاوت است ، بنابراین بازاریابان باید از بهینه سازی کلمات کلیدی برای هر کشور و منطقه خاص اطمینان حاصل کنند.

آثار املای خلاق یا مبهم را در نظر بگیرید

یکی از بزرگترین مواردی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که چقدر راحت می توانید مارک یا پیشنهاد خود را رونویسی کنید و مردم چگونه می توانند آن را تلفظ کنند. اگرچه این بر مارک هایی مانند فورد تأثیر نمی گذارد ، اما بر روی هر نام تجاری که از املای خلاقانه استفاده می کند یا دارای هرگونه ابهام است ، تأثیر می گذارد. اگر نمی توانید مارک خود را تغییر دهید ، مطالب را به راحتی به خاطر بسپارید و برای هر کمپین منحصر به فرد کنید.

الگوهای گفتار و اصطلاحات را در ذهن داشته باشید

وقتی محتوای خود را برای جستجوی صوتی بهینه می کنیم ، در مقایسه با تمرکز معمولی بر کلمات کلیدی برای SEO ، الگوهای گفتار را عمیق تر بررسی می کنیم. مهم است که به خاطر داشته باشید که الگوهای گفتار شامل اصطلاحاتی است که بر اساس کشور ، فرهنگ و صنعت متفاوت است.

 سوالات کاربران را پیش بینی کرده و به آنها پاسخ دهید

به عنوان یک بازاریاب ، باید سوالات کاربران خود را پیش بینی کرده و سپس از طریق محتوای وب سایت خود به آنها پاسخ دهید. این باعث ایجاد تجربه کاربری بهتر و محتوای آموزنده تر می شود و باعث می شود وب سایت شما در قطعات برجسته نمایش داده شود ، جایی که اغلب پاسخ های الکسا و سیری از آن گرفته می شود.

 سوالات کاربران را پیش بینی کرده و به آنها پاسخ دهید
تجربه صفحه گوگل را جدی بگیرید

آینده جستجوی صوتی چگونه است؟

علی رغم افزایش ترافیک ، جستجوی گفتاری هنوز عمدتاً یک مرز نقشه برداری نشده است. مراقبت از روندها تنها راه پیش بینی مسیر بعدی است. این بدان معنی است که از Google Analytics  استفاده کنید ، زیرا نتیجه می گیرد که درک کامل این روش جستجو در حال رشد به معنای درک کامل جستجوی تلفن همراه است.

سئو شهرام – متخصصان سئو محلی شما

تیم seoword در همه زمینه های SEO متخصص هستند  ، بنابراین اگر در زمینه بهینه سازی وب سایت به هیچ کمکی احتیاج ندارید همین امروز با ما تماس بگیرید!

جستجوی صوتی چه کمکی به برند تجاری شما می کند؟

جمعیت کاربران صفحه کلید در حال مرگ هستند. نسل بعدی کیست؟ کاربران صدا. اگر وقت خود را با نوجوانان بگذرانید ، متوجه می شوید که آنها دستیارهای صوتی را به صفحه کلید ترجیح می دهند. و چه کسی می تواند آنها را سرزنش کند؟ مردم به ندرت روشهای ساده تر انجام کارها را رد می کنند!

بازاریابان باید به این تغییر فکر کنند ، زیرا جستجوی صوتی تأثیر بسزایی در کشف محتوا از طریق جستجو خواهد داشت. اگرچه در حال حاضر هیچ روش ساده یا دقیقی برای تشخیص صدا در برابر پرسش های غیر صوتی وجود ندارد ، پرسش های “Okay Google” در گزارش های جستجوی مشتریان برای مشتریان تیم سئو ورد بسیار رایج شده است و حتی در Google Trends به عنوان عبارات رو به افزایش نشان داده می شود.

برای موفقیت در این چشم انداز متغیر ، بازاریابان باید استراتژی های خود را در رسانه ها و انواع محتوا ، از جمله متن ، تصویر و ویدئو تنظیم کنند.

برای محتوای وب سایت ، ممکن است به نفع شما باشد که صفحات زبان طبیعی خاصی را که از مبادلات CRM مدیریت ارتباط با مشتری گرفته می شود داشته باشید تا موتورهای جستجو بتوانند آنها را فهرست بندی کرده و اطلاعات دقیق تری را بر اساس مکالمات گذشته به مصرف کنندگان بازگردانند. درخواست هایی مانند “بهترین کفش های دویدن” کم رنگ می شوند و درخواست های فوق العاده متناسب با آن فرد ، مانند “خوب Google ، من نیاز به کفش اندازه 10 و با کیفیت و یا بیشترین امتیاز در سایت دیجی کالا دارم.

برای تصاویر و ویدئوها ، عوامل سئو سنتی مانند نامگذاری ، برچسب گذاری ، توضیحات ، عنوانها ، رونویسی ها و محل اقامت دارایی ها همچنان مهم خواهد بود تا به جستجوی زبانهای طبیعی در بهترین محتوا کمک کند. بنابراین اگر شما برای اصطلاحات اصلی مانند “کفش دویدن” بهینه شده اید ، ممکن است بخواهید پیشنهادات اصلی ارزش محصولات خود را مجدداً مرور کرده و در جهت برنده شدن همیشه در نقاط خاص و مهم تمایز تلاش کنید.سپس می توانید نسبت به این ویژگی های خاص بهینه سازی کنید ، زیرا بعید است که فردی از “Okay Google shoes ” به عنوان جستجوی صوتی خود استفاده کند.

مردم در واقع در مورد چه چیزی با Google Voice صحبت می کنند؟

اولین قدم در جهت گیری استراتژی خود برای افزایش دستیارهای صوتی ، درک نحوه استفاده مردم از آنها است. خبر خوب این است که همه بازاریابان که جستجوی پولی را انجام می دهند می توانند هنگام دریافت تبلیغات ، همه چیزهایی را که مردم با صدا می گویند مشاهده کنند.

می توانید داده های خام را از گزارش جستجوی Google AdWords بارگیری کرده و عبارت “Okay Google” را فیلتر کنید. از نظر فنی ، من فکر نمی کنم خط فعال سازی “Okay Google” در هر زمان که یک پرس و جو صوتی وجود دارد ، منتقل می شود. همچنین ، من فکر می کنم بسیاری از موارد درخواست “Okay Google” مربوط به افرادی است که کمی بی حوصله شده اند و عبارت فعالسازی را چندین بار گفته اند ، بنابراین آن را وارد کرده اند.

با این حال ، در حال حاضر ، فیلتر کردن توسط خط فعال سازی تنها راه تشخیص واضح پرس و جو از نوع تایپ شده است ، اگرچه برخی از پرسش های صوتی هنگام مشاهده پرس و جوهای مخصوص تلفن همراه به آسانی قابل تشخیص است.

به طور کلی ، واضح است که آموزش “چگونه با دستیارهای صوتی صحبت کنیم” راه زیادی را پشت سر خواهد گذاشت. اگرچه مطمئن هستم که همه دستیارهای صوتی دوست دارند با شما دوست باشند ، اما آنها به سادگی وجود ندارند ، و یک راه خاص برای صحبت کردن وجود دارد تا بتوانید به آنچه می خواهید برسید. اما به نظر نمی رسد که این واقعیت مانع از تلاش مردم برای استفاده از آن شود.

مردم در واقع در مورد چه چیزی با Google Voice صحبت می کنند؟
مردم در واقع در مورد چه چیزی با Google Voice صحبت می کنند؟

در زیر نمونه هایی از پرسش های صوتی واقعی آورده شده است و به نظر من آنها هیستریک هستند ، اما بسیار آموزنده نیز هستند. اگر سرمایه گذاری زیادی در جستجوی پولی انجام دهید ، این داده ها می تواند برای بسیاری از زمینه های بازاریابی شما ، از جمله استراتژی دیجیتال ، توسعه محصول و ارتباطات تجاری ، بسیار ارزشمند باشد ، که ما را به نکته اول می رساند:

1. مصرف کنندگان با دستیاران خود مانند افراد صحبت می کنند ، نه برنامه ها

پاسخگویی به سوالات بسیار پیچیده با درخواست های چند لایه برای دستیاران دشوار است.

“خوب گوگل برو رزرو کن تور استانبول را از سایت توریاب”

2. مصرف کنندگان با اصول اولیه استفاده از دستیارهای صوتی دست و پنجه نرم می کنند

هنگامی که Google Voice از قبل روشن است ، مصرف کنندگان به طور خاص دچار مشکل می شوند و متوجه آن نمی شوند:

“شما می دانید که من دوست ندارم از آن (دستیار صوتی گوشی) بپرسم که من را خسته می کند ، خوب Google چه موقع مرکز خرید پالادیوم بسته می شود؟”

بد نیست ، اما من شک دارم که گوگل زمان تعطیلی را به شما بدهد اگر شما آن را خسته بنامید.

صادقانه بگویم ، معمولاً دستیارهای صوتی بدون دعوت شدن به گفتگو می پیوندند. لحظات مورد علاقه من در جلسات کاری این روزها زمانی است که شخصی که تلفن خود را به طور غیرمنتظره روی میز کنفرانس قرار داده است ، پس از اعتقاد به شنیدن عبارت فعالسازی ، دستیار صوتی وی به آن ملحق می شود.

3. مصرف کننده هایی که به نظر می رسد عملکرد صدا را درک می کنند ، تمایل دارند که به طور خاص ، گاهی اوقات نگران کننده خاص باشند

“خوب گوگل نزدیکترین جایی را که پسر هفت ساله من می تواند شلوار جین نازک پیدا کند پیدا کنید”

محتوای ارگانیک که شلوار جین لاغر بچه های 7 ساله را به نمایش می گذارد کجاست؟

ایجاد محتوا با حداکثر ویژگی ها و ابعاد ممکن برای دستیارهای صوتی مهم خواهد بود. وقتی با دستیار صوتی خود صحبت می کنم ، از شلوار جین سایز 32 و 30 ، تیره ، در فروش و رتبه های بالا درخواست می کنم – و اگر نتیجه ای به به جز آن به من بدهد ، من آن را ترک می کنم. من به سادگی وقت ندارم روی اطراف کلیک کنم. بالاخره من هزاره(نسل جوان) هستم

4. مردم با دستیار صوتی خود شخصی و صادق می شوند

“خوب گوگل ، من می خواهم برای عید لباس خواب ارزان برایش بگیرم.” پسر بیچاره.

بنابراین ، گوگل فکر می کند شما آشغال ترین لباس خواب عید را دارید. اما اگر قرار است فروش داشته باشید ، نمی توانم شما را سرزنش کنم.

با جدیت کامل ، این نکته مهمی را برای مارک ها برجسته می کند ، به ویژه اینکه ادغام صدا در همه جا رایج شده است: شما نمی خواهید به خاطر چیزهای بد کشف شوید.

به عنوان مثال ، هنگام استفاده از Alexa برای جستجوی لباس خواب در  دیجی کالا ، می گویم: “الکسا ، من می خواهم لباس خواب های با بالاترین رتبه را که در فروش هستند ببینم.” در عوض ، من لیستی از 10 لباس خواب دریافت می کنم ، و آنها عالی به نظر می رسند.

سپس می پرسم: “کدام یک از این لباس خواب ها بیشترین افت (یا افزایش) را در رتبه بندی خود در سه ماه گذشته دریافت کرده است؟” من می دانم که آمازون از رتبه بندی منابع مختلف اشباع شده است ، و چیزی که دارای میانگین 4.5 با بیش از 10.000 رتبه بندی است ممکن است از کیفیت قدیمی برخوردار باشد که شرکت یا محصول در واقع از حفظ آن عاجز است.

اینها مواردی است که مارک ها باید در عصر جستجوی صوتی و دستیاران در نظر بگیرند.

5/5 - (1 امتیاز)
  • برچسب ها :

دیدگاه شما