اعتبار دامنه (DA) یا دامین اتوریتی (DA)

چگونه اعتبار دامنه یا دامین اتوریتی (DA) خود را در سال 2022 افزایش دهم؟

اعتبار دامنه (DA) یا دامین اتوریتی (DA) سایت خود را ارزیابی کنید و آن را مستقیماً با سایت های رقیب خود مقایسه کنید.در یک عدد ساده، می دانید که چگونه در مقابل بقیه قرار می گیرید. که منجر به وسواس سئوکار ان در مورد آن برای سال ها شده است (و به اشتباه ادامه خواهند داد).بنابراین با وجود اینکه دامین اتوریتی ربطی به شرکت گوگل ندارد، seoword به شما نشان خواهد داد که چگونه اعتبار دامنه خود را قدم به قدم افزایش دهید.اما ابتدا می‌خواهم همه چیزهایی را که باید در مورد اعتبار دامنه بدانید را به شما بگویم.

و من 4 راه برای افزایش ترافیک جستجو بدون ایجاد لینک به شما نشان خواهم داد

دامین اتوریتی Domain Authority (DA) چیست؟

دامین اتوریتی معیاری است که توسط Moz برای سنجش میزان احتمال رتبه وب سایت شما در SERP ایجاد شده است. سایت شما از 100 امتیاز می گیرد. هر چه این عدد بیشتر باشد، احتمال رتبه بندی وب سایت شما بیشتر می شود.اعتبار دامنه صرفاً بر اساس تعداد و کیفیت بک لینک هایی است که دامنه شما دارد. Moz از فهرست پیوند کوچک خود همراه با یادگیری ماشینی برای حدس زدن توانایی سایت شما برای رتبه بندی استفاده می کند. سپس، یک امتیاز اعتبار دامنه کلی ارائه می دهد.به نظر می رسد معیار شماره 1 سئو که باید روی آن تمرکز کرد، دامین اتوریتی است؟

در حالی که اعتبار دامنه می تواند یک شاخص خوب باشد، گاهی اوقات به شدت بیش از حد ارزش گذاری شده است.در واقع، اعتبار دامنه به اندازه‌ای محبوب شد که گوگل مجبور شد در مورد آن نظر عمومی بدهد.

نظر توییتر گوگل

بنابراین آیا اعتبار دامنه کاملاً بی فایده است؟

پاسخ کوتاه: خیر

اقتدار دامنه هنوز یک معیار مناسب برای اندازه گیری عملکرد خود در برابر عملکرد رقیب شما است. با گذشت زمان می توانید آن را ردیابی کنید و ببینید که آیا وب سایت شما در حال بهبود است یا خیر.

چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که…

آیا اعتبار دامنه کاملاً بی فایده است؟

خود گوگل از معیار اعتبار دامنه شرکت ماز در الگوریتم خود استفاده نمی کند. اعتبار دامنه معیار Moz است – نه گوگل.

این بدان معناست که اعتبار دامنه بالاتر ذاتاً به معنای رتبه بالاتر یا ترافیک جستجو نیست.اگرچه می دانیم که افزایش اعتبار دامنه شما لزوماً به رتبه بندی جستجوی بالاتر منجر نمی شود، بسیاری از افراد همچنان می خواهند آن را افزایش دهند.اعتبار دامنه صرفاً بر اساس نمایه بک لینک وب سایت شما است، بنابراین باید تلاش خود را در اینجا متمرکز کنید.

هر یک از این چهار نکته به شما کمک می کند لینک های با کیفیتی را جذب کرده و بسازید که اعتبار دامنه شما را افزایش می دهد.

  1. محتوای عالی برای جذب لینک های بیشتر ایجاد کنید

اگر واقعاً می خواهید لینک های بیشتری جذب کنید و اعتبار دامنه خود را افزایش دهید – باید محتوای عالی تولید کنید.در حالت ایده آل، باید بهترین پاسخ موجود برای کلمه کلیدی مورد نظر شما باشد.

چرا؟ هدف هر موتور جستجو، اتصال کاربران به محتوایی است که به آنها کمک می کند.

این بدان معناست که تولید محتوای وب سایت عالی که نه تنها در گوگل رتبه بندی می کند، بلکه ارزش زیادی برای خوانندگان می افزاید، بسیار مهم است.

این به شما دید بیشتری را در SERP ها می دهد و در نهایت محتوا را ارزشمند و قابل اشتراک گذاری می کند.

محتوای خوب در مقابل محتوای بد

مردم می خواهند به محتوایی که به دیگران کمک می کند پیوند دهند:

  • پاسخ ها را بیابید
  • حل مشکلات
  • محصولات با کیفیت بخرید
  • اطلاعات دقیق دریافت کنند

هنگامی که در حال تحقیق برای یک محتوای جدید هستید، به این فکر کنید که چگونه می توانید قطعه خود را کاملا منحصر به فرد کنید.

از خود بپرسید – ” چه چیزی می توانم اضافه کنم که هیچ کس دیگری در مورد آن چیزی ننوشته است؟ ”

این به شما کمک می کند محتوای بسیار منحصر به فردی تولید کنید که ارزش زیادی برای خوانندگان فراهم می کند. فراموش نکنید که موارد زیر را به محتوا اضافه کنید:

  • تصاویر
  • فیلم های
  • سرفصل ها

محتوای عالی برای جذب لینک های بیشتر ایجاد کنید

  1. پیوندهای با اقتدار بیشتر بسازید

ایجاد لینک های با اعتبار بالا، راه نهایی برای افزایش اعتبار دامنه وب سایت شما است.

در مورد آن فکر کنید:

اگر اعتبار دامنه سایت شما 32 باشد و از سایتی با اعتبار دامنه 75 لینک دریافت کنید، این به افزایش دامنه شما کمک می کند.در نهایت چیزی که اتفاق می افتد این است که پیوند از سایت 75 DA نشان می دهد که سایت شما قابل اعتماد است از نظر Moz که به این معنی است که اعتبار دامنه شما افزایش می یابد.

لینک های خوب در مقابل لینک های بد

توجه: بک لینک های Edu و بک لینک های gov معتبرترین لینک هایی هستند که می توانید بسازید.اما لینک بیلدینگ به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد درست است؟من آن را متوجه هستم. من از سال 2021 در حال ساخت لینک هستم و می دانم که ساخت لینک به صورت دستی چقدر خسته کننده است. متأسفانه پیوندها نیز یکی از مهم‌ترین فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل هستند.

  1. از شر لینک های اسپم خود خلاص شوید

همانطور که لینک های خوب اعتبار دامنه شما را افزایش می دهند…

لینک های هرزنامه آن را پایین می آورند.

به یاد داشته باشید که گوگل لینک‌هایی را که به سایت شما ساخته می‌شوند به‌عنوان «تأییدات کوچک» یا «رای» می‌بیند. از آنجایی که شما کنترل مستقیمی بر اینکه چه کسی به شما لینک می دهد ندارید، گوگل این تاییدیه ها را واقعا جدی می گیرد.

لینک های بیشتر برابر است با رتبه های بالاتر

اینطوری در موردش فکر کن:

شما در حال کاندیداتوری برای انتخاب شدن هستید و به دنبال تأییدیه از افراد مختلف هستید.

شما نمی خواهید که کسی مورد اعتماد تیست (spam) است شما را تایید کند. شما می خواهید افرادی که در جامعه به خوبی مورد اعتماد هستند از کمپین شما حمایت کنند. اینها کسانی هستند که رای دهندگان را متقاعد می کنند که به شما رای دهند.

به همین ترتیب، اگر کسی که به‌عنوان بداخلاق شناخته می‌شود و قابل اعتماد نیست، شما را تأیید کند، هیچ فایده‌ای ندارد. در واقع، حتی ممکن است باعث آسیب بیشتر شود زیرا رای دهندگان فکر می کنند که شما در ” جمعیت های اشتباه ” معاشرت می کنید.

شما باید به طور فعال پروفایل بک لینک خود را پرورش دهید و لینک های اسپم را تا حد امکان حذف کنید.اگر پیوندهای هرزنامه را دور نگه دارید و پیوسته پیوندهای DA بالا بسازید، اعتبار دامنه شما افزایش می یابد.

دیس اوو | Disavow لینک چیست؟

  1. ایجاد پیوندهای ترافیک محور بیشتر

اعتبار یک پیوند تنها چیزی نیست که مهم است.

ترافیک همچنین نقش مهمی در ارزش بک لینک دارد. اگر تعداد زیادی بک لینک با DA بالا دارید اما هیچ یک از آن سایت ها ترافیک ارگانیک دریافت نمی کنند، تقریباً به همان اندازه مؤثر نیستند.

چطور؟

در پایان روز، مردم محتوایی را برای دیگران ایجاد می کنند تا بخوانند و از آن ارزش بگیرند. اگر محتوای شما برای کسی ارزشی ندارد – اساساً فقط وزن مرده است.زمانی که سایتی با اعتبار دامنه بالا و تعداد زیادی ترافیک ارگانیک هر ماه به شما لینک می دهد، سایت شما را به خوانندگان خود توصیه می کند.ایجاد پیوندهایی که ترافیک از آنها جریان دارد، یک راه عالی برای افزایش اعتبار دامنه است.

Domain Authority (DA) چگونه محاسبه می شود؟

اعتبار دامنه با ترکیب و ارزیابی تعدادی از عوامل پیوند محاسبه می شود.چهار عامل مهم پیوند عبارتند از:

  • پیوند دادن دامنه های قدیمی
  • تعداد کل پیوندها
  • کیفیت پروفایل لینک
  • اعتماد به پروفایل پیوند

Moz سپس این عوامل را می گیرد و امتیاز DA یک وب سایت را با الگوریتم یادگیری ماشینی خود محاسبه می کند.اساساً، الگوریتم پیش‌بینی می‌کند که آن دامنه چقدر در نتایج جستجو نسبت به سایر دامنه‌ها ظاهر می‌شود.

اعتبار دامنه چگونه محاسبه می شود؟

مثلا…

پیش بینی می شود که دامنه A توسط Google در SERP ها بیشتر از دامنه B نشان داده شود، می توانید انتظار داشته باشید که دامنه A دارای رتبه اعتبار دامنه بالاتری باشد.نکته مهمی که باید در مورد اعتبار دامنه درک کنید این است که. Moz فقط به یک سری فاکتورها نگاه نمی کند و از 100 نمره به شما می دهد.آنها فاکتورهای پیوند را می گیرند و عملکرد سایت شما را در نتایج جستجوی گوگل با سایت های دیگر مقایسه می کنند.بنابراین، اعتبار دامنه شما احتمالاً بر اساس عملکرد کلی رقبای شما تغییر می کند.

شرکت ماز به شما این امکان را می دهد که این کار را کاملاً رایگان در وب سایت خود از طریق ابزار تجزیه و تحلیل دامنه خود انجام دهید. به صفحه تجزیه و تحلیل دامنه Moz بروید . اکنون دامنه خود را تایپ کرده و روی “Analyse Domain” کلیک کنید . Moz به سرعت دامنه شما را تجزیه و تحلیل می کند و رتبه DA شما را به شما می دهد. شما حتی می توانید این کار را با رقبای خود انجام دهید تا ببینید چگونه آنها در مقابل شما قرار می گیرند.

چه چیزی به عنوان “امتیاز اعتبار دامنه خوب” در نظر گرفته می شود؟

اکثر مردم فکر می کنند هدف امتیاز اعتبار دامنه رسیدن به 100/100 است…

باور غلط سئو

این در واقع اینطور نیست. گرفتن نمره DA 100 تقریباً غیرممکن است.اجازه بدهید به شما زمینه ای بدهم. در اینجا برخی از محبوب ترین وب سایت ها و امتیازات DA آنها آورده شده است:

Facebook.com – DA 100

Amazon.com – DA 96

Wikipedia.com – DA 79

دامین اتوریتی | Domain Authority

مگر اینکه قصد دارید یک برند بسیار محبوب مانند فیس بوک را اداره کنید، DA 100 نباید هدف شما باشد. بنابراین، چگونه متوجه می شوید که امتیاز اعتبار دامنه خوبی دارید یا خیر؟

خوب، این نسبت به رقبای آنلاین مستقیم شما است.

در واقع، اگر امتیاز DA شما بالاتر باشد، Moz پیش‌بینی می‌کند که در اکثر نتایج جستجو از آنها برتری خواهید داشت.

در حالی که می توانید همه رقبای خود را انتخاب کنید و امتیازات اعتبار دامنه آنها را تجزیه و تحلیل کنید، اغلب فقط گرفتن 3 رقبای برتر کافی است.

پس از همه – هدف شما از نظر رتبه بندی باید رتبه بندی در 3 موقعیت برتر (اگر نه شماره 1) باشد.

سایت های رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید تا بفهمید چرا آنها امتیاز بهتری می گیرند

توجه کردید که چند رقیب امتیاز DA بالاتری نسبت به شما دارند؟

شما می توانید ببینید که چرا آنها امتیاز بالاتری دارند و حتی با اجرای تجزیه و تحلیل بک لینک روی رقبای خود متوجه می شوید که چگونه آنها را شکست دهید.

تحلیل بک لینک رقبا یکی از استراتژی های مورد علاقه من در سئو است. شما اساساً یک نقشه راه به دست می آورید که چرا رقبای شما از شما بالاتر هستند.

تجزیه و تحلیل بک لینک به شما کمک می کند سه چیز مهم را کشف کنید:

  • استراتژی های لینک سازی رقبا را کشف کنید
  • مهمترین بک لینک های رقبا را پیدا کنید
  • شناسایی کنید که چگونه می توانید استراتژی بک لینک رقبای خود را تکرار کنید

من برای انجام تحلیل بک لینک خود، از Ahrefs استفاده می کنم .

ا دارای بزرگترین پایگاه داده پیوند در بین هر ابزار سئو در جهان است – پس از گوگل. با Ahrefs می توانید تک تک لینک های رقبای خود را ببینید.آنچه را که بهترین کار را برای بهبود اعتبار دامنه شما انجام می دهند کپی کنیدهنگامی که تجزیه و تحلیل بک لینک روی رقبای خود انجام دادید، زمان آن رسیده است که از این اطلاعات برای بهبود اعتبار دامنه وب سایت خود استفاده کنید.

بله، چیزی که شنیدید درست است.

شما به سادگی می خواهید آنچه را که برای رقبای شما مفید است کپی کنید و آن را در سایت خود اعمال کنید. این سریع ترین و مطمئن ترین راه برای بهبود اعتبار دامنه شما است.

در اصل، شما لینک های برتر رقبای خود را می گیرید و می روید و دقیقا همان لینک ها را می دزدید.

  • اگر لینک های آنها از یک کشور آمده اند:
  • نظر وبلاگ – برو و در همان وبلاگ نظر بده
  • پست انجمن – به بحث بپیوندید و در جایی که مرتبط است پیوند دهید
  • پست مهمان – محتوای خود را در آن وب سایت قرار دهید
  • لینک پست مهمان

رقبای شما تمام کارهای سخت را انجام داده اند. اکنون فقط باید بیرون بروید و آنها را کپی کنید. در این مورد به سادگی نیازی به اختراع مجدد چرخ نیست.

چند نکته را باید در نظر داشت

اکنون شما آماده افزایش اعتبار دامنه سایت خود هستید. اما قبل از انجام این کار، چند نکته وجود دارد که باید به خاطر بسپارید.

شما نمی توانید اقتدار واقعی را جعل کنید

در پایان روز، هیچ راهی برای جعل اقتدار واقعی وجود ندارد. تنها راه برای افزایش اعتبار دامنه، انجام کار و ساخت لینک های با کیفیت است.

ذامین اتوریتی؟

این معیار پریمیوم Moz است و همانطور که قبلاً گفتم، در دنیای سئو برای اندازه‌گیری رتبه‌بندی کلی سایت‌ها به طور گسترده استفاده می‌شود.

اگر نمی خواهید پیوندهای خود را بسازید، از یک آژانس لینک بیلدینگ بخواهید این کار را برای شما انجام دهد:

این باعث صرفه جویی در زمان و تلاش شما می شود.

شما همچنان به نتایجی که به دنبال آن هستید خواهید رسید.

تنها چیزی که باید اطمینان حاصل کنید این است:

می توانید با اطمینان به آژانس لینک بیلدینگ اعتماد کنید. شما نمی خواهید آنها لینک های هرزنامه بسازند که هیچ نتیجه ای برای سایت شما نداشته باشد یا حتی بدتر از آن…

در نهایت اعتبار دامنه سایت خود را کاهش دهید.

امتیاز Domain Authority شما می تواند در هر زمان تغییر کند

امتیاز اعتبار دامنه شما به دقت توانایی سایت شما برای رتبه بندی در SERP ها را اندازه گیری می کند. این بدان معناست که امتیاز DA سایت شما می تواند در هر زمان تغییر کند.

در اینجا دلیل آن است:

همه ما می دانیم که رتبه ها به صورت روزانه بالا و پایین می شوند. این فقط بخشی از بازی سئو است.عوامل زیادی وجود دارد که می تواند موقعیت های رتبه بندی سایت شما را تغییر دهد از جمله:

  • به روز رسانی و تغییرات الگوریتم
  • لینک سازی شما در سایت دیگر تغییر می کند
  • نمرات رقیب شما تغییر می کند

آخرین مورد محتمل ترین است.

اگر رقیب شما تعداد زیادی لینک با کیفیت ایجاد کند، اعتبار دامنه آنها افزایش می یابد. از آنجا که اعتبار دامنه نسبت به سایت های دیگر است، این ممکن است بر امتیاز DA سایت شما تأثیر بگذارد. Domain Authority توسط گوگل استفاده نمی شود و هیچ تاثیر مستقیمی بر رتبه بندی شما نخواهد داشت

این موضوع بزرگی است که باید در پس ذهن خود نگه دارید.

اعتبار دامنه یک معیار Google نیست . از Moz می آید و آنها آن را بر اساس الگوریتم خودشان و عواملی که فکر می کنند مرتبط هستند، پیش بینی می کنند.

نظر توییتر گوگل

اگر اعتبار دامنه خود را افزایش می دهید و تغییرات قابل توجهی در رتبه بندی مشاهده نمی کنید، احتمالاً به همین دلیل است.

فقط به یاد داشته باشید که این یک معیار شاخص اصلی است و چیزی نیست که مستقیماً بر رتبه بندی شما تأثیر بگذارد.

بنابراین اکنون می دانید که چگونه اعتبار دامنه خود را افزایش دهید!

شما با چهار تاکتیک برتر سئو ورد مسلح هستید که به طور مستقیم اعتبار دامنه شما را افزایش می دهد.کار ساخت لینک لازم را انجام دهید (یا آن را برون سپاری کنید ) و اقتدار واقعی ایجاد کنید که هم در متریک اتوریتی دامنه و مهمتر از آن – گوگل به سمت جلو حرکت کند.

اما به یاد داشته باش:

خود گوگل از معیار اعتبار دامنه در الگوریتم خود استفاده نمی کند. اعتبار دامنه معیار Moz است – نه گوگل.

اعتبار دامنه (DA) یا دامین اتوریتی (DA)

سوالات متداول:

چه چیزی بر اعتبار دامنه تأثیر می گذارد؟

امتیاز اعتبار دامنه شما مستقیماً تحت تأثیر کیفیت نمایه بک لینک شما استماز از لینک های سایت شما استفاده می کند و آن داده ها را در الگوریتم خود قرار می دهد. سپس این الگوریتم سایر سایت های مشابه را تجزیه و تحلیل می کند و از 100 امتیاز به دست می آورد.

افزایش اعتبار دامنه چقدر طول می کشد؟

عوامل کمی وجود دارد که بر مدت زمان افزایش اعتبار دامنه تأثیر می گذارد. در تئوری، می توانید یک روز چند لینک با کیفیت بسازید و روز بعد شاهد افزایش اعتبار دامنه باشید. در بیشتر موارد، اگر محتوای با کیفیت تولید می کنید و به طور فعال لینک بیلدینگ را تولید می کنید، می توانید انتظار داشته باشید که در عرض 1 تا 3 ماه افزایش چشمگیری داشته باشید.

چرا اعتبار دامنه من کاهش می یابد؟

دلایل مختلفی وجود دارد که اعتبار دامنه شما ممکن است کاهش یابد. بزرگترین مورد این است که امتیازات اعتبار دامنه رقیب شما در حال افزایش است. اجرای تجزیه و تحلیل رقبا با ابزاری مانند Semrush احتمالاً آن را آشکار می کند.

تفاوت بین Domain Authority و Domain Rating چیست؟

Domain Authority معیاری است که توسط Moz ایجاد شده است. رتبه بندی دامنه معیاری است که توسط Ahrefs ایجاد شده است. هر دوی آنها به طور موثر یک چیز را با استفاده از عوامل و الگوریتم های مختلف خود برای محاسبه هر متریک اندازه گیری می کنند.

تفاوت بین Domain Authority با Page Authority چیست؟

تفاوت بین اقتدار دامنه و اقتدار صفحه در این است که یک امتیاز دامنه کلی را اندازه گیری می کند در حالی که امتیاز دیگر صفحات جداگانه را اندازه می گیرد. هر دو معیار توسط Moz ایجاد شده اند. همانطور که Moz اعتبار هر دامنه را محاسبه می کند، آنها همچنین می توانند اعتبار صفحات جداگانه در سایت شما را محاسبه کنند.

منبع: سئو سایت وردپرس

5/5 - (11 امتیاز)
  • برچسب ها :

دیدگاه شما