مشکلات طراحی وب: 4 عنصری که باید با احتیاط استفاده کنید

اشتباهات طراحی وب: 4 عنصری که باید با احتیاط استفاده کنید

اشتباهات طراحی وب سایت زمانی که وب سایت خود را بازسازی می کنید، وسوسه انگیز است که از چندین سایت دیدن کنید، نکات طراحی را که برجسته هستند را در نظر بگیرید و از آنها به عنوان مرجع استفاده کنید.با این حال، روند طراحی وب بالا و پایین می رود. کاملاً اشکالی ندارد که گرایش هایی را که دوست دارید در وب سایت خود قرار دهید. اما قبل از اضافه کردن آنها، این را از خود بپرسید:

1. ما در اینجا می خواهیم چه چیزی را منتقل کنیم؟

2. آیا به تجربه کاربری کمک می کند یا مانع؟

3. آیا تاثیر مثبت یا منفی بر سئو خواهد داشت ؟

استراتژی‌های طراحی وب امسال محبوبیت خود را افزایش دادند، اما چند دلیل خوب وجود دارد که چرا نباید کورکورانه از آنها استفاده کنید.

منوهای همبرگر | Hamburger Menus

منوی همبرگر دکمه ای با نمادی است که از سه خط افقی موازی تشکیل شده است. معمولاً در گوشه سمت راست یا چپ بالای صفحه اصلی قرار می گیرد و حاوی پیوندهای صفحه اضافی است. طراحان وب قبلاً از منوی همبرگر برای دستگاه های تلفن همراه استفاده می کردند، زمانی که منوی دسکتاپ آنقدر وسیع بود که با صفحه نمایش مطابقت نداشت، اما در سال های اخیر به دسکتاپ منتقل شده است. با جابجایی پیوندها از نوار ناوبری، یک منوی همبرگر می تواند ظاهری تمیز ارائه دهد. اما برخلاف منوی استاندارد، منوی همبرگر فوراً قابل تشخیص یا کشف نیست. به همین دلیل است که ما این عنصر را برای تجارت الکترونیک یا سایت های خبری، که در آن کشف موارد مهم است، توصیه نمی کنیم .

پیمایش اختلاف منظر | Parallax Scrolling

پیمایش اختلاف منظر منشا آن در بازی های نینتندو است. این اثری است که در آن محتوای پس‌زمینه/تصاویر با سرعتی متفاوت از محتوای پیش‌زمینه در حین پیمایش حرکت می‌کنند. صاحبان سایت و کاربران آن را به دلیل احساس صاف و روشی که محتوا را “پاپ” می کند، آن را دوست دارند. با این حال، اگر سایتی را می خواهید که روی دسکتاپ و موبایل کار می کند، بهتر است از اختلاف منظر استفاده نکنید زیرا از نظر UX و SEO دارای اشکالاتی است

1.زمان بارگذاری کند |  Slow load times

 طراح وب باید از اسکریپت های پیچیده برای دستیابی به اسکرول اختلاف منظر استفاده کند. این باعث مسدود شدن زمان بارگیری می شود و برای کاربران تلفن همراه آزار دهنده است.

2.کاهش سئو | Reduced SEO

برای جبران این ضعف، وب سایت هایی که از اختلاف منظر استفاده می کنند، معمولاً سایت های یک صفحه ای با حداقل محتوا هستند. متن زیادی برای خزیدن موتورهای جستجو وجود ندارد و این بر رتبه بندی سایت تأثیر منفی می گذارد.

3.مشکلات موبایل فرندلی | Usability issues

 مگر اینکه سایت شما بر اساس محتوای کاربر (مانند توییتر) باشد، پر کردن سایت یک صفحه ای خود برای بهبود سئو ایده بدی است. این نیاز به اصطلاح “پیمایش بی نهایت” دارد که می تواند کاربر را آزار دهد. اگر مجبور بودید برای به دست آوردن اطلاعات یک صفحه را به طور مداوم به پایین اسکرول کنید، در نهایت آن را حذف می کنید.

جایگزینی متن با ویژوال | Replacing Text with Visuals

خرد بازاریابی می گوید که تصاویر بصری موثرتر از متن هستند. بسیاری از صاحبان سایت یک گام فراتر گذاشته اند و از فیلم ها، گرافیک ها، انیمیشن ها و آیکون ها به جای متن برای انتقال پیام استفاده می کنند. از دیدگاه کاربر، این عناصر یک تجربه پر جنب و جوش ایجاد می کنند که آنها را علاقه مند نگه می دارد. اما موتورهای جستجو یک وب سایت را مانند انسان ها مشاهده نمی کنند. یک موتور جستجو از متن، متن جایگزین و کد برای تعیین نوع و مفید بودن محتوا استفاده می کند. محتوای کم تنها به معنای سئو ضعیف نیست. متن بسیار کم و تصاویر بسیار زیاد می تواند پیام برند شما را مبهم کند. همیشه از متن کافی استفاده کنید که تم شما و آنچه می خواهید کاربر بعدی انجام دهد را مشخص کند.

طراحی به سبک کارت | Card-Style Design

طراحی به سبک کارت چیست؟ این یک طرح متشکل از ظروف جعبه ای با محتوایی مانند متن، پیوندها، فیلم ها، تصاویر و غیره است که با موضوع کلی وب سایت مطابقت دارد. برای مثال، Dribbble ، Pinterest و Trello را بررسی کنید . طراحی به سبک کارت به عنوان بخشی از تغییر به سمت طراحی مسطح و رابط های ساده تر ظاهر شد. به دلیل ساختار بصری غیر سلسله مراتبی، سازگاری عالی با چارچوب‌های واکنش‌گرا را فراهم می‌کند، که تضمین می‌کند همه محتوا را می‌توان به طور یکسان درک کرد. کاربر می تواند به سرعت محتوا را اسکن کند و بر اساس علایق خود تصمیم بگیرد که روی چه چیزی کلیک کند. اشکال؟ چیزی برای گفتن سلسله مراتب محتوا وجود دارد. فقدان آن در طراحی مبتنی بر کارت می تواند یافتن اطلاعات را برای کاربر ناامید کند. به همین دلیل است که طرح‌بندی‌های کارتی برای وب‌سایت‌های شرکتی و تجاری که در آن ارسال پیام مناسب به مشتریان بالقوه در مکان مناسب ضروری است، نامناسب است. هنگام سرمایه گذاری در طراحی وب، اهداف خود را در راس خود نگه دارید و فقط استراتژی های طراحی را انتخاب کنید که نیازهای شما را برآورده می کند. با استفاده از ترکیبی از بهترین شیوه ها و آخرین روند در طراحی وب، ما می توانیم یک وب سایت عالی ایجاد کنیم که کاملاً با هدف شما مطابقت دارد. در ارتباط با کارشناسان طراحی وب و افزایش سئو سایت در seoword  باشید.

اشتباهات که سئو سایت شما را نابود می کند

اشتباه شماره 1

1. عدم وجود فراخوان واضح برای اقدام

از دست دادن دعوت به اقدام احتمالا یکی از بزرگترین اشتباهات وب سایت کسب و کارهای کوچک است که در سراسر جهان می بینیم.بهترین تجربه کاربری وب سایت باید به مشتری بگوید چه چیزی , کجا و چگونه .

فراخوان برای اقدام چیست؟

یک فراخوان برای اقدام (یا CTA) باعث می‌شود بازدیدکنندگان بر روی مرحله بعدی تمرکز کنند. این یک اعلان است که با یک دستور متقاعد کننده متصل به یک پیوند یا دکمه نوشته می شود.

اشتباه شماره 2

2. بدون تجزیه و تحلیل برای اندازه گیری عملکرد

یکی از بزرگترین اشتباهات طراحی وب که باید از آن اجتناب کرد، نگاه نکردن به داده های مهم در پشت استفاده از یک وب سایت است.این را دریافت کنید: 75٪ از سایت های تجاری کوچک از ابزارهای تجزیه و تحلیل برای ردیابی عملکرد استفاده نمی کنند !وب سایت خود را به عنوان یک سرمایه گذاری در نظر بگیرید.یکی از مهمترین کارهایی که می توانید برای محافظت از این سرمایه گذاری انجام دهید، تجزیه و تحلیل پیشرفت و سنجش موفقیت است.مزیت بزرگ بازاریابی آنلاین، امکان تست، ردیابی و تنظیم آسان است.پرکاربردترین ابزار Google Analytics است . این ابزار اطلاعات ارزشمندی در مورد رفتارهای کاربر به شما می دهد و به شما امکان می دهد اهدافی را برای ردیابی تبدیل تعیین کنید.اگر یک وب سایت وردپرسی دارید، به راحتی می توانید یک افزونه رایگان محبوب به نام MonsterInsights را نصب کنید که سایت شما را به راحتی به Google Analytics متصل می کند.داده هایی را که از تجزیه و تحلیل به دست می آورید با یک کمپین تبلیغاتی دیجیتال همراه کنید، و می توانید به طور خاص بازاریابی آنلاین خود را برای مخاطبانی که کسب و کار را برای شما به ارمغان می آورد هدف قرار دهید (و دوباره هدف گذاری کنید).

اشتباه شماره 3

3. پیام نام تجاری نامشخص

این ممکن است یکی از اشتباه ترین اشتباهات «طراحی بد وب سایت» باشد که کمتر مورد توجه قرار گرفته است. پیام‌رسانی یک عامل موفقیت برای همه برندهای بزرگ است، اما قطعاً در رادار بسیاری از برندهای تجاری کوچک قرار گرفته است.پیش بینی من این است که در سال 2022 هنگام اجتناب از اشتباهات طراحی وب، این بالاترین اولویت برای تمرکز بر روی آن خواهد بود.این به معنای ایجاد ارتباطی است که برای مخاطبان شما قانع کننده باشد و در سطح احساسی با آنها ارتباط برقرار کند.برای متمایز شدن، پیام شما باید از ارزش ها و باورهای برند شما نشات بگیرد. این چیزی است که شما را از رقبا متمایز می کند.

اشتباه شماره 4

4. بهینه سازی ضعیف برای موتورهای جستجو (SEO)

در حالی که ممکن است فکر کنید که وب‌سایت‌هایی که طراحی بد دارند به معنای ضعیف بودن تجربه کاربر هستند، اما این محتواست که باعث ایجاد ترافیک و تولید سرنخ می‌شود.محتوای عالی ارزش استثنایی را ارائه می دهد و به طور ارگانیک از طریق موتورهای جستجو پیدا می شود.با این حال، هیچ فرمول جادویی برای به دست آوردن رتبه های بالا در موتورهای جستجو وجود ندارد.نتایج رتبه بالا و سئو قطعا یک شبه به دست نمی آیند.سئوی قدیمی ترکیبی از کلمات کلیدی پر شده، محتوای نازک، و تعداد زیادی بک لینک تصادفی (چه معتبر یا غیر معتبر) بود. هر کسی که این اشتباهات طراحی وب را انجام دهد ممکن است جریمه شود و اعتبار سایت را از دست بدهد.الگوریتم‌های موتورهای جستجو بسیار هوشمندتر از آن شده‌اند و ارزش یک سایت را بر اساس موارد بسیار بیشتری دارند.

اگر چند نکته کلیدی برای بهینه سازی موتور جستجو وجود دارد، این موارد عبارتند از:

روی کلمات کلیدی دم بلند تمرکز کنید

کلمات کلیدی دم بلند جهتی هستند که جستجوهای کاربر به آن سمت می‌روند – یک رویکرد زبان طبیعی‌تر.

برای عبارات کلیدی طولانی‌تر نسبت به عبارات کوتاه، رتبه‌بندی آسان‌تری خواهید داشت، و احتمالاً سرنخ‌های مرتبط‌تری برای شما به همراه خواهد داشت.

محتوای با کیفیت را به طور منظم ارسال کنید

یک وب سایت قدیمی قوی ترین روابط را با مشتریان بالقوه یا مکرر ایجاد نمی کند. شما باید محتوای منحصر به فرد، آموزنده و تازه ارائه دهید. این محتوای مکرر و با کیفیت اکنون به عنوان یک عمل سئو بسیار ارزشمند است.

ضرب المثل قدیمی هنوز صادق است (و همیشه خواهد بود): محتوا پادشاه است.

به طور جدی در مورد گنجاندن یک جزء فعال وبلاگ در وب سایت خود فکر کنید.

یک وبلاگ به شما امکان می دهد مقالاتی در مورد روندهای صنعت و تخصص مفید به اشتراک بگذارید. به مشتریان بالقوه خود ارزش بدهید که به نوبه خود اعتماد آنها را جلب کرده و یک برند ایجاد می کند .

یک راه خوب برای تقویت این روابط از طریق سایت های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک ، توییتر ، اینستاگرام و پینترست است . این فروشگاه ها راه دیگری برای تقویت هویت برند شما و شناخت خدمات مشتری هستند.

پست وبلاگ را با اشتراک گذاری اجتماعی ترکیب کنید، و دستور العملی برای رتبه های بالاتر در گوگل خواهید داشت.

اشتباه شماره 5

5. یافتن اطلاعات تماس سخت است

کسب و کار شما باید کار همه باشد! مشتریان باید به راحتی با شما در تماس باشند.بیشتر اوقات، صاحبان وب سایت شماره تلفن خود را به طور برجسته در سرصفحه و پاورقی – یا در یک صفحه تماس اختصاصی نشان نمی دهند.این یکی از ساده ترین اشتباهات طراحی وب است که باید از آن اجتناب کرد.

اشتباه شماره 6

6. زمان بارگذاری آهسته

اگر وب سایت شما به کندی بارگذاری می شود، مطمئناً بازدید کننده را از دست خواهید داد. منظور من از کند، هر چیزی است که بارگذاری آن بیش از 3 ثانیه طول بکشد.همه می خواهند اطلاعات خود را سریع پیدا کنند.طبق گفته گوگل ، 53 درصد از بازدیدکنندگان از سایت تلفن همراه، صفحه ای را ترک می کنند که بیش از سه ثانیه طول می کشد تا بارگذاری شود.این اشتباه وب سایت می تواند یک مشکل فنی باشد. بنابراین، مهم است که توسعه دهنده خود را درگیر کنید تا راه هایی برای بهبود زمان بارگذاری صفحه برای یک وب سایت موجود پیدا کند.

اشتباه شماره 7

7. بدون تجربه موبایل

این یک مشکل بزرگ در دنیای اشتباهات طراحی وب است.برداشت مشتری از طراحی وب سایت شما در حال حاضر به ظاهر آن از دستگاه دستی آنها بستگی دارد.امروزه مردم دائماً در ارتباط هستند.

بیشتر مصرف کنندگان از مرورگرهای تلفن هوشمند خود با نرخی تقریباً بالاتر از استفاده از دسکتاپ استفاده می کنند (پیش بینی شده بود که استفاده از تلفن همراه در سال 2022 از دسکتاپ پیشی بگیرد).اگر سایت شما تجربه موبایل پسندی ندارد، آن را در اولویت قرار دهید.40 درصد از کاربران پس از تجربه ضعیف تلفن همراه به وب سایت رقیب رفته اند.از آنجایی که کاربران به دنبال تجربه بهینه هستند، همچنان به دنبال بهترین تجربه برای خود خواهند بود. این بدان معناست که رقبای شما ممکن است به شما ضربه بزنند.57 درصد از کاربران می گویند که کسب و کاری را با طراحی بد سایت موبایل توصیه نمی کنند. 67 درصد از کاربران می گویند که بیشتر احتمال دارد محصولی را از یک سایت سازگار با موبایل خریداری کنند. طراحی وب ریسپانسیو برای موبایل را در نظر بگیرید که تجربه ای بهینه و مورد تایید گوگل برای سئو است!

آیا شما مقصر اشتباهات طراحی سایت هستید؟

Seowordیک آژانس برندینگ متخصص در استراتژی و هویت برند، طراحی وب سایت و راه حل های بازاریابی دیجیتال است. ما می توانیم به شما کمک کنیم تا یک حضور جدید در وب برای کسب و کار خود ایجاد کنید یا یک وب سایت موجود را ارتقا دهید. برای پروژه بعدی خود مشاوره بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)
  • برچسب ها :

دیدگاه شما