اتمی سازی محتوا چیست؟

اتمیزه سازی محتوا به معنای تقسیم محتوای طولانی تر به قطعات کوچکتر (و استراتژیک تر) است. با این کار ، تجارت شما می تواند مخاطبان مختلفی را جلب کند و به عنوان یک مرجع در یک موضوع شناخته شود.

اتمی سازی محتوا چیست؟

مزایای اتمی سازی محتوا چیست؟

چگونه محتوای خود را اتمی کنیم؟

نمونه هایی از محتوای اتمی شده

اهمیت اندازه گیری اتمی سازی محتوا

جمع بندی: بیشترین استفاده را از تلاش های بازاریابی با اتمی سازی محتوا دریافت کنید

آیا از نظر کارکنان وقت کم دارید؟ آیا آرزو می کنید با ارسال های سازگارتر استراتژی بازاریابی محتوای بهتری برای برند و سئو خود داشته باشید؟

گرچه این اصطلاح تا حدودی قدیمی تر است که توسط تاد دفرن ابداع شده است ، اما این روشی است که تقریباً هر مارک و شرکت بزرگ در جهان از آن استفاده می کند تا از بازاریابی محتوای خود فرصت بیشتری را بدست آورد.در واقع ، به محض اتخاذ این روش تفکر ، نحوه نگاه شما به نوشتن کپی یا ایجاد فیلم برای وب سایت شما تغییر می کند.آنچه شما باید در مورد اتمی سازی محتوا بدانید و اینکه چرا این فرآیند برای مقیاس گذاری استراتژی بازاریابی محتوای شما بسیار مهم است ، در اینجا آورده شده است.

اتمی سازی محتوا چیست؟

از نقطه نظر بازاریابی ، اتمی سازی محتوا به معنای مصرف یک قطعه طولانی تر از محتوا و تجزیه آن از نظر استراتژیک به قطعات کوچکتر است.هدف اصلی تلاش برای بدست آوردن هرچه بیشتر اطلاعات از محتوای طولانی تر با تقسیم بندی آنها در ایده های اضافی است.به عنوان مثال ، ممکن است یک پست وبلاگ طولانی تر درباره یک موضوع خاص در جای خود داشته باشید.سپس می توانید پست های کوچکتر دیگری راجع به سوالات متداول یا موضوعات جانبی مربوط به آنچه در پست اصلی پوشش داده شده ایجاد کنید.

آیا اتمیزه سازی محتوا و تجمع مجدد محتوا یک چیز است؟

به زبان ساده ، آنها یک چیز نیستند.اتمی سازی محتوا شامل گرفتن محتوای اولیه و تجزیه و تحلیل آن به معنای واقعی کلمه نیست ، که ممکن است یک مشکل محتوای تکراری برای بهینه سازی موتور جستجو ایجاد کند .واقعاً ، این به تغییر هدف ایده ها و مضامین برمی گردد و نه خود محتوا.

شروع با یک موضوع گسترده و کوچک کردن و تخصصی کردن محتوا ، راهی عالی برای گرفتن ایده اولیه و تبدیل آن به یک مجموعه کامل از قطعات است که به شما کمک می کند تقویم تحریریه شما را به روشی کارآمد تر پر کنید .

مزایای اتمی سازی محتوا چیست؟

اکنون که می دانید اتمی سازی محتوا چه عواملی را در پی دارد ، بیایید مزایا و دلیل استفاده از این روش را بررسی کنیم.

هنگامی که نوبت به موقعیت سازی کسب و کار شما می رسد ، مهم است که اطمینان حاصل کنید مخاطبان شما را به عنوان یک متخصص مشاهده می کنند.با داشتن چندین محتوا که از یک موضوع خاص یا مجموعه ایده پیروی می کنند ، این تصور ایجاد می شود که شما می دانید همه چیز در مورد یک موضوع خاص وجود دارد.در پایان ، اتمی سازی محتوا شما را نسبت به رقابتی که ممکن است رویکرد مشابهی نداشته باشد ، جلو می اندازد.ایجاد چندین قسمت از محتوا پیرامون همان موضوع اصلی نیز روشی کارآمدتر برای پر کردن تقویم تحریریه شماست.برای مارک های دارای منابع محدود در استعداد و یا بودجه برون سپاری ، این یک روش کلیدی برای بهره مندی از یک محتوای اولیه است.در پایان ، اتمیزاسیون هم در وقت و هم در هزینه شما صرفه جویی می کند.

قطعات اتمی شده مخاطبان مختلفی را به ارمغان می آورد

به یک مثال نیاز دارید؟ فرض کنیم شما ایجاد کرده اید:

  • یک پست طولانی در وبلاگ
  • 6 به روزرسانی در شبکه های اجتماعی.
  • یک ویدیوی YouTube.
  • و یک مسابقه تعاملی .

ممکن است شخصی که اطلاعات را در شبکه های اجتماعی می بیند ، کسی نباشد که مرتباً محتوای ویدیویی را تماشا می کند.و پیشگویی که از مسابقه آنلاین استفاده می کند ممکن است از خواندن متنفر باشد و نگاهی به پست وبلاگ شما بگذارد.

ببینید منظور ما در اینجا چیست؟

حتی اگر همه این موارد محتوای یکسانی را پوشش دهند ، آنها از راه های مختلف و در زمان های مختلف به بازار هدف شما می رسند.این مسئله به ویژه اگر مخاطبان گسترده ای داشته باشید که ممکن است چندین مکان کوچک را در بر بگیرد ، بسیار مهم است.با استفاده از این استراتژی می توانید اطمینان حاصل کنید که با روشی که آنها با بهترین روش مطابقت دارند با افراد در ارتباط هستید و پیام شما به طور موثرتری به آنها می رسد.

از گذشته به آینده: چگونه رقابت خود را در زمینه استراتژی بازاریابی محتوا حفظ کنیم

چگونه محتوای خود را اتمی کنیم؟

اگر آماده شروع اتمی کردن مطالب خود هستید ، خوش شانس هستید. این فرایند به خودی خود چندان دشوار نیست ، اما برای انجام کارآمد نیاز به کمی فکر و برنامه ریزی دارد.اگرچه می توان یک محتوای موجود را برداشت و آن را به یک موضوع اتمی تبدیل کرد ، اما معمولاً داشتن این نوع دید از همان ابتدا بهتر است.

در اینجا بهترین مراحل برای دنبال کردن وجود دارد.

مرحله اول: در مورد یک موضوع کلی تصمیم بگیرید

قبل از شروع اتمی کردن مطالب خود ، باید درباره یک موضوع کلی تصمیم بگیرید.این تمرکز باید به اندازه کافی گسترده باشد تا در جایگاه عمومی شما قرار گیرد ، اما به اندازه کافی گسترده باشد تا به زیرموضوعات کوچکتر تقسیم شود.این اغلب منطقه ای است که بسیاری از متخصصان بازاریابی دیجیتال با آن دست و پنجه نرم می کنند.آنها می خواهند درباره جنبه مهمی از صنعت خود صحبت کنند ، اما مدام به جای سطح کلان ، در سطح خرد فکر می کنند.به یاد داشته باشید ، شما می خواهید آن را به اندازه کافی گسترده داشته باشید تا بتوانید از مطالب به چندین روش استفاده کنید.برای کمک به شما ، پیشنهاد می کنیم مناطقی را که درباره صنعت شما هستند ، جستجو کنید.سرانجام ، می توانید چند قطعه را به راه حل ها ، سوالات متداول یا هر چیز دیگری منطقی اختصاص دهید.

مرحله دوم: در مورد اطلاعات تحقیق کنید

هنگامی که تصمیم گرفتید با مطالب اتمی خود در مورد چه موضوعی صحبت کنید ، شروع به تحقیق در مورد اطلاعات کنید. برای سهولت این کار ، یک موضوع اصلی چتر را ترسیم کنید و سپس هفت یا هشت موضوع کوچکتر را پیدا کنید.در مورد هر یک از آنها یادداشت بردارید گویی که موضوعات مستقلی هستند.با این حال ، اطمینان از ارتباط همه آنها به نوعی مهم است. بعداً وقتی شروع به تولید خود محتوا کنید ، این مهم خواهد شد.اگر می توانید ، سعی کنید قطعات مختلفی را که فکر می کنید اطلاعات بیشتر دارد را مشخص کنید.به عنوان مثال ، شما می توانید یک برگ کاغذ برای وبلاگ اصلی خود و قطعات جداگانه برای وبلاگ های کوچکتر خود داشته باشید.در حالی که برخی از اطلاعات ممکن است از دیگری به دیگری منتقل شوند ، موضوع اصلی هر یک از آنها همچنان باید اولویت اصلی باشد.

مرحله سوم: اولین پست وبلاگ را بنویسید

نکته مهمی که باید بخاطر بسپارید این است که محتوای اتمی شده همیشه با اولین پست وبلاگ شروع می شود. آن را به عنوان سبدی در نظر بگیرید که شامل تمام موضوعاتی است که شما در نهایت در یک بسته زیبا قرار می دهید.در صورت تمایل می توانید زیرموضوعاتی را که در آینده پوشش خواهید داد لمس کنید ، اما جزئیات دقیق آن را کاملاً بررسی نکنید. به یاد داشته باشید ، محتوای دیگر شما برای همین است!اطمینان حاصل کنید که این موضوع را از نظر تعداد کلمه نسبتاً طولانی کنید ، زیرا در هنگام ایجاد قطعات اتمی شده ، جستجوی سایر موضوعات را آسان تر می کند.یک قانون خوب در هر نقطه بین 1.000 تا 2.500 کلمه است.

مرحله چهارم: ایجاد پست های کوچکتر

در مرحله بعدی ، باید پست های کوچکتر ایجاد کنید. در اکثر موارد ، یک پست اولیه 1.500 کلمه ای در وبلاگ می تواند منجر به ایجاد سه تا پنج مقاله کوچکتر در مورد موضوعات مورد بحث در آن قسمت اول شود. یک پست 2.500 کلمه ای به حدود هفت تا ده قطعه کوچکتر نیاز دارد.کوچکترها کوتاه تر خواهند بود ، اما بیشتر به آنچه که آنها پوشش می دهند اشاره دارند. به یاد داشته باشید ، هدف در اینجا ارائه اطلاعات اضافی است که مربوط به آنچه در قسمت اول پوشش داده اید با دید عمیق تر است.به مقاله اول به عنوان خلاصه اصلی و هر یک از پستهای کوچکتر به عنوان فصلهایی در موضوعی که می پردازید ، فکر کنید.حتی می توانید کل کار را مانند یک مجموعه ، با ارائه اطلاعات اضافی با هر پست ، انتخاب کنید.برای اهداف جستجوگرها ، می توانید به پست های کوچکتر در پست اصلی پیوند دهید. با این کار یافتن افراد برای شما آسان تر می شود و همچنین به شما کمک می کند رتبه های سئو سایت را رشد دهید.

مرحله پنجم: درباره انواع محتوای اضافی تصمیم بگیرید

جالبترین قسمت در مورد دریافت محتوای اتمی از فرم نوشتاری به رسانه تصویری ، صوتی یا تعاملی این است که بخشهایی از این موارد را می توان از پستهای اولیه وبلاگ شما دوباره استفاده کرد.

نمونه هایی از محتوای اتمی شده

  • پست وبلاگ مهمان در وب سایت شخص دیگری.
  • کتاب الکترونیکی .
  • مجموعه های ویدیویی YouTube.
  • داده نمایی
  • مسابقه آنلاین
  • انفجار ایمیل
  • پادکست

اگرچه پاسخی درست یا غلط برای این مرحله وجود ندارد ، اما مهم است که به افراد مختلفی که می خواهید در مخاطبان هدف خود برسید ، فکر کنید. باز هم ، همه افراد اطلاعات را به همان شیوه مصرف نمی کنند ، بنابراین بسیار مهم است که به این فکر کنید که به کجا می توانید به طور موثرتری در مقابل این افراد قرار بگیرید.

مرحله ششم: تبلیغ در شبکه های اجتماعی

سرانجام ، شما می خواهید با تبلیغ محتوای اتمی شده خود در رسانه های اجتماعی ، واقعاً به دنبال آن باشید. قطعه اولیه خود را بردارید و چندین پست وبلاگ در مورد آن ایجاد کنید که می توانید آنها را با یک پیوند جفت کنید.سپس برای هر قسمت از محتوای اضافی ، نوشتاری و تعاملی ، که ایجاد کرده اید ، همین کار را انجام دهید.وقتی این کار کامل شد ، شما باید یک تقویم تحریریه جامع داشته باشید که دارای هزاران روش عالی برای تعامل مخاطبان هدف با نام تجاری شما باشد.

مثال:

اگر کتاب الکترونیکی دارید.با تصمیم گیری در مورد موضوع کلی شروع کنید. پست اصلی وبلاگ خود را در مورد این موضوع بنویسید.

کتاب الکترونیکی را به پست های وبلاگ کوچکتر تبدیل کنید که شامل زیرمجموعه های مختلف است. حتی ممکن است ایجاد یک سوال را که سوالات متداول درباره آنچه در کتاب الکترونیکی است را پوشش دهد ، در نظر بگیرید.محتوای اضافی ایجاد کنید که روی همان اطلاعات تمرکز داشته باشد ، مانند یک ویدیوی توضیح دهنده موضوع یا یک مسابقه تعاملی که مربوط به همان اطلاعات است.تمام این مطالب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. حتی می توانید به اندازه کافی اطلاعات گوشتی موجود در کتاب الکترونیکی را کنار بگذارید تا از محتوای اتمی شده خود به عنوان یک تیزر برای تشویق دیگران به بارگیری آن استفاده کنید.

اگر یک قسمت پادکست دارید

در مورد موضوع کلی قسمت خود تصمیم بگیرید. این ممکن است در بعضی موارد دشوار باشد ، زیرا ممکن است اطلاعات به اندازه کافی گسترده نباشد تا بتواند اتمی سازی واقعی را انجام دهد. با این حال ، اگر چنین است ، ادامه دهید و پست اصلی وبلاگ خود را در مورد موضوع بنویسید.آن پست های کوچکتر را که همان موضوع را پوشش می دهند ایجاد کنید ( آیا شما در اینجا موضوعی را در مورد نحوه اتمی کردن مطالب خود به چندین پست احساس می کنید؟ )

تصمیم بگیرید که آیا قسمت پادکست به اندازه کافی گسترده است و می توانید محتوای اضافی ایجاد کنید ، مانند ارائه ویدیو یا حتی محتوای تعاملی .

با استفاده از چندین پست در کانال های رسانه های اجتماعی خود ، همه موارد را به اشتراک بگذارید.

اگر فیلم YouTube دارید

دقیقاً مانند پادکست ، شما می خواهید تصمیم بگیرید که آیا موضوع کلی به اندازه کافی بزرگ است که بتوان آن را تقسیم بندی کرد.

آن پست اولیه وبلاگ را ایجاد کنید. حتی ممکن است خود ویدیو را در آخرین ارسال در وب سایت خود قرار دهید.

چندین پست وبلاگ کوچکتر را که ایده ها را پوشش می دهد ، کنار هم قرار دهید. شاید یک پست بتواند دقیقه اول فیلم باشد و شاید دقیقه دوم ویدیو نیز یک محتوای دیگر باشد.

از آنجا که ما در حال بررسی موضوع کلی ویدیو هستیم ، شما می توانید در مورد آن به عنوان یک قسمت پادکست صحبت کنید ، یک کتاب الکترونیکی یا کتاب کار هماهنگ ایجاد کنید ، یا تقریباً هر روش دیگری که اطلاعات مشابه را به بخش دیگری از مخاطبان خود منتقل کند ، .

اگر اینفوگرافیک دارید

به اینفوگرافیک کلی نگاه کنید و یک موضوع اصلی برای پوشش دادن و چندین پست کوچک برای ایجاد ارائه دهید. این می تواند به معنای تقسیم بندی به مناطق مختلف در گرافیک یا حتی انتخاب زیرمجموعه های کوچکتر باشد.

شما آن را حدس زدید! قطعات هماهنگ را ایجاد کنید و آنها را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

ببینید ما در اینجا چه کار کرده ایم؟

اتمی سازی محتوا همه با یک ایده اصلی که به چند بخش کوچکتر تقسیم می شود ، آغاز می شود. وقتی یاد گرفتید به این شکل به محتوای نوشتاری و تعاملی خود نگاه کنید ، ایجاد مداوم مجموعه ای از پست ها ، فیلم ها ، قسمت های پادکست و موارد دیگر بسیار آسان تر است.

اهمیت اندازه گیری اتمی سازی محتوا

همه چیز در مورد ایجاد تعداد زیادی محتوا و امید به بهترین نیست ، درست است؟

اتمی سازی محتوا در مورد اندازه گیری نتایج شما است تا ببینید مخاطبان هدف شما بیشتر به چه مناطقی پاسخ می دهند.

به یک مثال نیاز دارید؟

فرض کنید شما یک پست اصلی وبلاگ ، چهار پست کوچکتر ، یک ویدیوی YouTube و یک قسمت پادکست ایجاد کرده اید.قبل از شروع دسته دوم از محتوا ، میزان مهارت هر یک را تحلیل کنید. این باید به شما ایده کاملاً محکمی در مورد اینکه چه نوع محتوایی را باید دنبال کنید و کدام یک را حذف کنید ، ارائه دهد.جالبترین قسمت در مورد استفاده از محتوای تعاملی به عنوان بخشی از استراتژی اتمی سازی گسترده تر ، این است که واقعاً می تواند ایده خوبی در مورد نحوه کارکرد اتمی سازی به شما ارائه دهد. فقط تصور کنید: اگر یک ویدیو یا مسابقه خیلی خوب پیش نمی رود ، ممکن است جذابیت زیادی در ارسال پست های وبلاگ نداشته باشید.در آن مرحله ، ممکن است یک استراتژی خوب برای طوفان فکری انواع مختلف محتوایی باشد که مشتری هدف شما بیشتر دوست دارد مصرف کند و بر این اساس تنظیم شود.

جمع بندی: بیشترین استفاده را از تلاش های بازاریابی با اتمی سازی محتوا دریافت کنید

با شروع با یک موضوع ، ایجاد یک پست طولانی در وبلاگ ، و سپس ارائه قطعات کوچکتر که بخشهای جداگانه بیشتری را تحت پوشش قرار می دهد ، می توانید موقعیت تجاری برند یا تجارت خود را به عنوان یک رهبر واقعی در صنعت خود شروع کنید.

علاوه بر این ، می توانید از انواع مختلف محتوا استفاده کنید تا به تلاش بیشتر شما کمک کند و توانایی شما برای دستیابی به مخاطبان مختلف را افزایش دهد.

این یک روش عالی برای دستیابی به چندین منطقه مختلف از هدف شماست و واقعاً از مبارزات خود بیشترین بهره را می برید.

آماده هستید تا در مورد ایجاد محتوای تعاملی به عنوان بخشی از یک استراتژی بزرگتر برای اتمی سازی محتوا بیشتر بدانید ؟

5/5 - (2 امتیاز)
  • برچسب ها :

دیدگاه شما