آینده بازاریابی دیجیتال

آینده بازاریابی دیجیتال(پیش بینی برای سال 2022 و بعد از آن)

در طی یکی دو سال گذشته در بازاریابی دیجیتال، ما شاهد فناوری‌های جدید، واکنش‌های شدید در رسانه‌های اجتماعی و اینفلوئنسر مارکتینگ بوده‌ایم که از همان روزهای اولیه خود به‌عنوان یک کانال بازاریابی بادوام و قدرتمند به‌نحو خود رشد کرده است. به نظر سئو ورد بزرگترین روند بازاریابی محتوا برای سال 2022 و بعد از آن چیست؟

پیش بینی های بازاریابی دیجیتال در سال 2022

3 روند اصلی در صنعت بازاریابی دیجیتال وجود دارد که فکر می کنم همه درباره آن صحبت خواهند کرد.

اولین مورد، تجدید حیات بازاریابی محتوا به عنوان اولین کاری است که کسب و کارها در بازاریابی انجام می دهند. قبل از همه‌گیری، بنیان‌گذاران استارت‌آپ و بازاریابان b2b ابتدا خرید تبلیغات رسانه‌های اجتماعی را برای رشد کسب‌وکار خود در نظر می‌گرفتند.اکنون، آنها بازاریابی محتوا را دوچندان کرده اند. چرا؟ زیرا گوگل به ما گفت بازاریابی محتوا بهترین راه برای رتبه بندی برای جستجوی خریدار است. تحقیقات موسسه بازاریابی محتوا بیان می‌کند که بیش از دو سوم از بازاریابان بودجه بازاریابی محتوای خود را در سال 2022 افزایش می‌دهند.

دومین روند باگ محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی است. ما شروع به درک فرصت یک استراتژی بازاریابی محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی خواهیم کرد. اگر 60 تا 70 درصد محتوایی که ایجاد می‌کنیم بلااستفاده بماند، هوش مصنوعی ما را مجبور می‌کند تا درباره آنچه ایجاد می‌کنیم و چرایی آن تجدیدنظر کنیم.ممکن است این را ندانید، اما نشریاتی مانند واشنگتن پست و دیگران بیش از 2 سال است که از هوش مصنوعی برای تولید محتوای قالبی (به نمرات ورزشی و نکات برجسته، یا گزارش های جنایی) استفاده می کنند.ما تعدادی از این سرویس‌ها را آزمایش کرده‌ایم و هیچ کدام را پیدا نکرده‌ایم که بتواند محتوای وبلاگ با کیفیت یا مقاله‌های طولانی را به سطح کیفی مورد نیاز برای رتبه‌بندی برای جستجو یا پاسخ به الزامات فنی یا حرفه‌ای رهبری فکری تولید کند. اما این آینده ممکن است دور نباشد.

پیش بینی های بازاریابی در سال 2022
پیش بینی های بازاریابی در سال 2022

سومین روند بزرگ، فعال سازی کارکنان است . هوش مصنوعی به ما خواهد گفت که چه چیزی خلق کنیم، اما بهترین داستان سرایان ما کارمندان فعلی ما از سراسر کسب و کار هستند. هر شرکتی به یک استراتژی تولید محتوا و سئو نیاز دارد تا این کارمندان را هم به عنوان خالق و هم به عنوان مؤثرترین کانال توزیع برای به اشتراک گذاری آن محتوا فعال کند.این چیزی است که من دوست دارم آن را پارادوکس هوش مصنوعی بنامم: هر چه ربات‌ها بیشتر به ما بگویند چه کار کنیم، بیشتر به متخصصان داخلی خود برای ایجاد و اشتراک‌گذاری آن محتوا نیاز خواهیم داشت.

چند چیز وجود دارد که ما در مورد آنها کاملاً واضح هستیم. مطمئناً بازاریابی محتوا برای مدتی به جایی نمی رسد. اما چه روندهای دیجیتال مارکتینگ دیگری ممکن است در نزدیکی سال 2022 شاهد باشیم؟

همه چیز با صدا

بلندگوها و «دستیاران» هوشمند مدتی است که وجود داشته‌اند، اما در سال‌های 2017 و 2018 واقعاً شروع به کار کردند، زیرا مردم هوشیاری صحبت کردن با تلفن‌های خود را از دست داده‌اند و طیف وسیعی از دستگاه‌های مصرف‌کننده جدید مانند Amazon Alexa و Google Home. در بازار ظاهر شد.دلیلی برای توقف رشد روند موبایل وجود ندارد و این فناوری هندزفری به روشی استاندارد تبدیل خواهد شد که کاربران برای تعامل با دستگاه های خود انتخاب می کنند. تخمین زده می شود که  بیش از نیمی از جستارهای جستجو توسط جستجوی صوتی انجام می شود .با این رشد در دستگاه‌های هوشمند مجهز به جستجوی صوتی، فرصت‌های بیشتری برای بازاریابی برای افرادی که آن‌ها را دارند فراهم می‌کنند. آمازون قبلاً این فرصت را زمانی که شروع به ارائه  دستگاه‌های Kindle ارزان‌تر  در ازای موافقت با دریافت ارتباطات بازاریابی کرد، مشاهده کرد. تبلیغات هدفمند الکسا در حال حاضر در خط مقدم قرار دارند و دستگاه های دیگر مطمئناً دنبال خواهند شد.

مقاله مرتبط سئو ورد در زمینه جستجوی صوتی:

بازاریابان چگونه باید در مورد جستجوی صوتی فکر کنند؟

بهینه سازی جستجوی صوتی در طراحی سایت وردپرس در سال ۲۰۲۲

فناوری بازاریابی و پشتیبانی مبتنی بر هوش مصنوعی

هوش مصنوعی مدت زیادی است که آنچه را که در دنیای دیجیتال مارکتینگ ممکن است گسترش داده است، اما طی چند سال آینده شاهد جهش های نمایی در توانایی این فناوری خواهیم بود.چت بات ها تبدیل به یک استاندارد خدمات مشتری خواهند شد و با افزایش پیچیده تر الگوریتم های یادگیری ماشینی و قادر به تقلید از انسان ها با دقت تقریباً ترسناک، هر چه بیشتر جایگزین عامل های زنده می شوند.بازاریابی در حال تبدیل شدن به مکالمه و شخصی سازی بیشتر است و چت بات ها به شما این امکان را می دهند که از این روند بدون فشار اضافی بر نیروی انسانی و منابع خود استفاده کنید.از هوش مصنوعی در تبلیغات نیز استفاده می شود. در حالی که گوگل هنوز به سطوح خلاقیت انسانی دست نیافته است، اما  گوگل در حال حاضر تبلیغاتی را با استفاده از هوش مصنوعی  برای بهینه سازی کمپین ها با شناسایی بهترین طرح های تبلیغاتی و کپی و تنظیم خودکار بر اساس تعامل کاربر اجرا می کند.

آینده رسانه های اجتماعی

ممکن است فکر کنید رسانه های اجتماعی در حال حاضر فراگیر شده اند، اما هنوز جای رشد دارند. در حالی که آینده رسانه های اجتماعی ممکن است تغییر کند، اما رشد این پلتفرم ها به این زودی ها فروکش نخواهد کرد.رسانه های اجتماعی به حضور خود در هر زمینه ای از زندگی ما ادامه می دهند و واقعاً با خدمات آنلاین و آفلاین یکپارچه خواهند شد.در  یکی از قسمت‌های سریال دیستوپیایی نتفلیکس ، آینه سیاه ، رسانه‌های اجتماعی از صفحه نمایش خارج شده و وارد دنیای واقعی شده‌اند، زیرا افراد تعاملات خود را با دیگران رتبه‌بندی می‌کنند و بر اساس رتبه کلی خود، مسکن، شغل و موقعیت اجتماعی بهتری دریافت می‌کنند.

علمی تخیلی؟ شاید در حال حاضر، اما آینده احتمالاً چندان دور نیست. اکثر برنامه‌های موجود در تلفن شما احتمالاً از قبل داده‌ها را با شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی شما به اشتراک می‌گذارند و اکنون برای کارفرمایان و استخدام‌کنندگان عادی است که نمایه‌های رسانه‌های اجتماعی را قبل از مصاحبه بررسی کنند.این برای بازاریابان چه معنایی دارد؟ درک عمیق تر از هر مشتری به عنوان یک فرد و فرصتی برای ارائه پیشنهادات و خدمات بسیار هدفمند، زیرا الگوریتم های هوش مصنوعی مورد استفاده در رسانه های اجتماعی به طور فزاینده ای پیچیده می شوند.

ظهور بازاریابی میکرو اینفلوئنسر

اینفلوئنسر مارکتینگ  در سال‌های اخیر رشد زیادی داشته است و اینفلوئنسرهای برتر در پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام و یوتیوب میلیون‌ها فالوور را جذب کرده و از معاملات خود با برندها درآمد شش رقمی به دست آورده‌اند.با این حال اینفلوئنسر مارکتینگ هنوز در مراحل ابتدایی خود است و در حالی که در مقایسه با کانال های تبلیغاتی سنتی تر، بازگشت سرمایه بسیار خوبی را ارائه می دهد، برخی از مسائل وجود دارد که باید برطرف شوند.فالوورهای جعلی در حال حاضر مشکلی هستند که هنوز در حال حل شدن است، و موارد قابل توجهی وجود داشته است که روابط برند/ اینفلوئنسر نتیجه معکوس داشته است.اینفلوئنسرهای نام های بزرگ نیز با گرفتن پست های حمایت شده بیشتر و بیشتر، قدرت خود را از دست می دهند و اعتبار و تأثیر توصیه های آنها را کاهش می دهند.از آنجایی که مشتریان همچنان به توصیه‌های فردی ارزش می‌دهند تا اینکه در بازار عرضه شوند، سرمایه‌گذاری بیشتر بر روی « میکرو اینفلوئنسرها » منطقی است – آن دسته از کاربران رسانه‌های اجتماعی که دنبال‌کنندگان بسیار کمتر اما اختصاصی دارند و می‌توانند پیام‌های بازاریابی واقعی را به مخاطبان قابل اعتماد ارائه دهند.

میکرو اینفلوئنسر | Micro Influencer  چیست؟

ما «میکرو اینفلوئنسرها» را به عنوان افرادی روزمره با دنبال کنندگان مناسب تعریف می کنیم. آنها بیش از 3000 دنبال کننده در اینستاگرام، فیس بوک یا توییتر خود دارند، که معمولاً حول یک علاقه یا جایگاه خاص می چرخد. این می تواند تقریباً هر چیزی باشد – از حیوانات گرفته تا خودرو، زیبایی تا تجارت، مد تا تناسب اندام، فناوری و حتی سئو کار  تا سفر، و همه چیز در این بین.

آنها قابل ارتباط، واقعی و قابل اعتماد هستند – سه چیز که در بازاریابی بسیار مفید هستند. راه اندازی یک کمپین تأثیرگذار در واقع بازاریابی دهان به دهان در مقیاس بی سابقه ای است.

اگر یک میکرو اینفلوئنسر شروع به انجام پست های حمایت شده کند، آیا فروخته می شود؟

میکرو اینفلوئنسر بودن به هیچ وجه برای فروش نیست. این اینفلوئنسرهای خرد هر روز بر این تأثیر می گذارند که آیا پرداختی وجود دارد یا خیر. تقریباً هر چیزی که آنها پست می‌کنند دارای نوعی نام تجاری در آن است که به سادگی با قرار دادن آن در آن برند، آگاهی و اعتماد را به برند مذکور جلب می‌کند.مثلا این برای برند نایک‌ که اتفاقاً به دلیل محبوبیت، زیبایی‌شناسی و قابلیت تشخیص عمومی در بسیاری از پست‌ها ناآگاهانه ظاهر می‌شوند خوب است. و از طرف دیگر اینفلوئنسرها، از آنجایی که آنها عموماً در حوزه کاری خود متخصص هستند، مارک های مورد علاقه خود را دارند که از آنها استفاده می کنند و توصیه می کنند زیرا واقعاً آنها را دوست دارند و به آنها اعتقاد دارند و احساس می کنند مخاطبان آنها نیز باید در مورد آنها بدانند.

چرا برندها باید میکرو اینفلوئنسر را نسبت به سایر اشکال بازاریابی دیجیتال در نظر بگیرند؟

1. مسدود کردن تبلیغات

26 درصد از کاربران دسکتاپ و 15 درصد از کاربران تلفن همراه از نرم‌افزار مسدودکننده تبلیغات استفاده می‌کنند که برای همه برندهای سرمایه‌گذاری که در تبلیغات نمایشی قرار می‌گیرند، ضربه بزرگی وارد می‌کند.

2. اعتماد

مطالعات نشان داده است 92 درصد از مصرف کنندگان به توصیه های افراد دیگر نسبت به محتوای برند اعتماد بیشتری دارند، حتی اگر غریبه باشند. میکرو اینفلوئنسرها نه تنها افراد واقعی هستند، بلکه رهبران فکری در یک زمینه انتخاب شده هستند.

3. عشق

ما مطمئن می شویم که اینفلوئنسرها محصولاتی را که قبلاً دوست دارند تبلیغ می کنند. چگونه؟ ما از ارسال محصولات “نمونه” برای استفاده آنها در محتوای خود اجتناب می کنیم. بنابراین برای اینکه آنها بتوانند محتوا را ارسال کنند، باید محصول را از قبل داشته باشند یا بیرون بروند و آن را بخرند.به عنوان مثال، کمپین Nutella زیر را در نظر بگیرید. معلوم شد که بسیاری از اینفلوئنسرها عاشق «tella» هستند، که به این معنی بود که مجموعه‌هایی از محتوای فوق‌العاده و جذاب در عرض چند روز به فیدهای ما می‌رسند:در این کار، نوتلا عشق (و پخش فندق) را بسیار بهتر از هر شکل دیگری از ارتباطات دیجیتال پخش کرد. چرا؟ چون همه اینها واقعا واقعی بود.

چرا برندها باید میکرو اینفلوئنسر را نسبت به سایر اشکال بازاریابی دیجیتال در نظر بگیرند؟
چرا برندها باید میکرو اینفلوئنسر را نسبت به سایر اشکال بازاریابی دیجیتال در نظر بگیرند؟

قیمت:

فرض کنید شما یک بودجه سه ماهه برای یک کمپین اینفلوئنسر دارید. می توانید به دنبال یک سلبریتی بزرگ با بیش از 500 هزار دنبال کننده بروید و 1 پست دریافت کنید که عملکرد نسبتاً خوبی دارد.یا می توانید با همین قیمت به سراغ 10-20 اینفلوئنسر بروید. بنابراین، شبکه خود را بیشتر گسترش دهید، با تعامل بهتر در میان طیف وسیعی از مخاطبان، دسترسی بیشتری به دست آورید. 

اینفلوئنسرها را از کجا پیدا کنم؟

برندهایی که علاقه مند به یافتن اینفلوئنسرهای میکرو هستند، دو گزینه دارند:

1.چند روز را برای پیمایش در اینستا یا FB خود اختصاص دهید. فهرستی از هشتگ‌های عجیب و غریب طولانی و خاص از آن فرد داده‌ای که همیشه در قسمت‌های تاریک دفتر می‌چرخد را مرور کنید، به هر کسی که نسبتاً نزدیک به مخاطبان شما به نظر می‌رسد، پیام ارسال کنید.

یا

2. برندها می توانند وارد seoword.org شوند، یک کمپین ایجاد کنند، مخاطبان دلخواه شما را مشخص کنند و اجازه دهند تأثیرگذاران به سراغ شما بیایند. همه اینها در عرض چند دقیقه، هیچ دل شکستگی درگیر نشد.

خط آخر …

چه یک تأثیرگذار مشتاق، مدیر برند یا چیزی در این بین باشید، سئو ورد اینجا هست تا به شما کمک کنیم. به گونه ای که ما آن را می بینیم، رابطه بین مشتری و سئو و برند نباید یک سناریوی «ما در مقابل آنها» در تبلیغات باشد.

گاهی اوقات به نظر می رسد که برندها در تلاشند تا مشتریان خود را «سبق بزنند» و مشتریان به طور خودکار نسبت به هر چیزی که با این جمله «احساس کرده‌اید… خوب پس باید…» مشکوک هستند.

در واقع، همه ما باید با هم کار کنیم – این طوری بهتر است. TRIBE همه چیز در مورد ارتباط مشتریان دوست داشتنی با مارک های مورد علاقه آنها است، و شما باور نمی کنید که چقدر زیبا است وقتی ما با هم چیزی شگفت انگیز ایجاد می کنیم.

اگر سؤالات دیگری دارید، سؤالات متداول برند جامع ما را در اینجا بررسی کنید . در غیر این صورت، به سازنده کمپین زیر بروید تا ببینید چگونه همه چیز از بین می رود.

قدرت اینفلوئنسرها نه با تعداد فالوورهایی که به آنها می بالند، بلکه با روابط شخصی آنها با هر یک از پیروان سنجیده می شود.

واقعیت افزوده رایج می شود

دیوانگی2016 Pokémon Go را به خاطر دارید؟ این بازی موبایلی نه تنها یک نمونه عالی از چگونگی استفاده از  واقعیت افزوده  در بازی‌های ویدیویی بود، بلکه یک فرصت بازاریابی بود، زیرا کسب‌وکارها از شانس فروش به مشتریانی که سعی می‌کردند یک یا دو پوکمون را در آستان خود بگیرند، بفروشند.واقعیت افزوده فقط یک ترفند سرگرم کننده برای گیمرها نیست. بیشتر و بیشتر به عنوان ابزاری برای برندها برای دستیابی به مشتریان استفاده می شود. Ikea اکنون یک کاتالوگ واقعیت مجازی ارائه می دهد که در آن می توانید قطعات مبلمان را در خانه خود قرار دهید، و برندهای مد شروع به استفاده از واقعیت افزوده کرده اند تا به مشتریان خود اجازه دهند تا لباس ها را به صورت مجازی در راحتی در خانه خود امتحان کنند.انتظار داشته باشید که برندهای بیشتری از واقعیت افزوده استفاده کنند و این فناوری به‌جای یک ترفند جذاب، به تدریج با اهداف بازاریابی جدی‌تر به یک اتفاق رایج‌تر تبدیل شود.

سبقت ویدیویی از همه کانال های دیجیتال دیگر

بازاریابان باهوش سال‌هاست که به قدرت ویدیوی آنلاین پی برده‌اند – در سال 2015. واشنگتن پست پیش‌بینی کرد که ویدیو تا سال 2020 تقریبا 80 درصد از کل محتوای آنلاین را تشکیل می‌دهد .ما هنوز کاملاً به آنجا نرسیده‌ایم، اما ویدیو در حال حاضر خود را به عنوان یک رسانه قدرتمند نشان می‌دهد، و به‌ویژه طی یک سال گذشته شاهد افزایش چشمگیری در پخش زنده ویدیو بوده‌ایم.بازاریابی ویدیویی می‌تواند به طور باورنکردنی در افزایش سطح تعامل موثر باشد و اشتهای مصرف‌کننده برای ویدیو هیچ نشانه‌ای از کاهش را نشان نمی‌دهد – یوتیوب در حال حاضر از  فیس‌بوک  به عنوان دومین سایت پربازدید پیشی گرفته است (به طور طبیعی گوگل شماره یک است).اگر به طور کامل از ویدیو در بازاریابی برند خود استقبال نکرده‌اید، در حال حاضر عقب مانده‌اید، اما هنوز دیر نشده است. با ترکیب ویدیوی زنده و واقعیت افزوده، چیزهای هیجان‌انگیزی ممکن می‌شوند و ویدیوهای خلاقانه و بدیع می‌شوند. مطمئناً برنده کانال محتوای بزرگ در سال 2022 خواهیم بود.

بازگشت به اصول اولیه با فعال سازی کارکنان

مطمئناً همه این پیشرفت‌ها در فناوری بسیار هیجان‌انگیز هستند، اما ما نباید اصول اولیه‌ای را که یک استراتژی بازاریابی عالی و یک شرکت عالی را می‌سازد، نادیده بگیریم.فعال‌سازی کارکنان  سازمان شما را قادر می‌سازد تا از هر کارمندی که به‌عنوان سفیری برای برند شما عمل می‌کند و فروش و تبدیل‌ها را به روشی واقعی و معتبر که مؤثرتر از هر کمپین تبلیغاتی می‌تواند باشد، بهترین بهره را بگیرد.

با اشاره به روند بازاریابی میکرو اینفلوئنسر، زمانی که کارمندان شما درگیر هستند، خودشان به عنوان یک میکرو اینفلوئنسر برای شرکت شما عمل می کنند. اگر در استخدام افرادی موفق باشید که با ارزش های برند شما همسو هستند و به اشتیاق آنها کمک می کنند تا آنچه را که می خواهید به دست آورید رشد کند، آنها به عنوان متعهدترین تشویق کنندگان شما عمل خواهند کرد.

با افزایش اتکای ما به فناوری، سازمان‌های بیشتری نیز متوجه می‌شوند که باید «انسان‌تر» باشند و باید قدرت داستان‌گویی و اشتراک‌گذاری ارگانیک کارکنان را فعال کنند – این همان «پارادوکس هوش مصنوعی» است که یاد می‌گیریم در کنار آن جای خود را بگیریم. ماشین ها در این دنیای جدید و شجاعانه از فرصت ها.

فکر می کنید بازاریابی به کجا می رود؟

در نظرات زیر به من اطلاع دهید، نظرات خود را در مورد شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

5/5 - (3 امتیاز)
  • برچسب ها :

دیدگاه شما