آیا وب سایت من نیاز به انطباق با ADA دارد؟

در کارهای فعلی ما ، وب سایت ها برای مشاغل و تعاملات روزمره با مشتریان از محیط خانه مهم تر شده اند. اینکه وب سایت شما برای همه مشتری های شما کار کند مهمتر از هر زمان دیگری شده است.

انطباق ADA چیست؟

قانونی که سایت ها باید مواردی را رعایت کنند تا افراد دارای معلولیت از نوع بینایی، شنیداری، یادگیری و … بتوانند به راحتی از سایت و امکانات آن استفاده کنند.

تاریخچه مختصر انطباق ADA و اینترنت

همه وب سایت های دولت فدرال ، ایالتی و محلی باید طبق استاندارد 508 قانون توانبخشی 1973 ، که در سال 2001 به روز شده است و شامل اطلاعات و برنامه های اینترنتی است ، از استانداردهای دسترسی برای افراد معلول برخوردار باشند.

در اکتبر 2019 دادگاه حکم داد که مقررات ADA باید در وب سایت Domino’s Pizza اعمال شود ، اما هیچ قانون مشخصی در مورد اینکه چه استانداردهای دسترسی لازم است رعایت شود ، ارائه نداد. این حکم همچنین در صورت وجود مقررات ADA در وب سایت هر شرکت ، تصمیم گیری به صورت موردی را به عهده دادگاه ها گذاشت. این پرونده ها باعث شده است که وب سایتهایی که از دستورالعملهای دستیابی به محتوای وب (WCAG) 2.1 برخوردار نیستند ، به سرعت پرونده های قضایی داشته باشند.

آیا وب سایت من نیاز به انطباق با ADA دارد؟

عنوان I قانون معلولین آمریکایی (ADA) برای باشگاه های خصوصی و سازمان های مذهبی معافیت در نظر گرفته است ، بنابراین وب سایت های این گروه ها نیز معاف هستند. سایر بخشهای ADA معافیت مشاغل کوچک را که کمتر از 15 نفر مشغول به کار هستند مجاز می داند ، اما مشخص نیست که این مورد در وب سایت ها صدق می کند یا خیر. ADA مستلزم آن است که مشاغل ، صرف نظر از اندازه ، تمام تلاش معقولانه خود را برای پذیرش مشتریان معلول انجام دهد ، اما در مورد آنچه که تلاش منطقی تلقی می شود ، توضیحات بیشتری ارائه نمی دهد.

عنوان III ADA مربوط به اماکن عمومی در مشاغل خصوصی و غیرانتفاعی است. عنوان III بیان می کند که به طور کلی در مورد هرگونه ” (1) محل اقامت عمومی اعمال می شود. (2) امکانات تجاری ؛ یا (3) نهاد خصوصی که امتحانات یا دوره های مربوط به برنامه های کاربردی ، صدور مجوز ، صدور گواهینامه یا اعتبار سنجی را برای اهداف متوسطه یا تحصیلات متوسطه ، حرفه ای یا تجاری ارائه می دهد. “

این امر برای هر وب سایتی که مواد آموزشی ارائه می دهد ، شفافیت ایجاد می کند ، زیرا به طور خاص در قانون ذکر شده است. با این حال ، برای سایر نهادهای تجاری می توان ادعا کرد که وب سایت شرکت شما “محل اقامت عمومی” شرکت شما است و این پرونده در دادگاه تشکیل شده است. دادگاه های تجدید نظر در مرحله اول ، دوم و هفتم همگی پرونده هایی را تأیید کرده اند که ادعا می کنند اقامتگاه های عمومی باید در وب سایت ها اعمال شوند. با این وجود دادگاه های تجدیدنظر دادگاه های سوم ، ششم ، نهم و یازدهم اظهار داشتند که محل اسکان عمومی باید مکانی فیزیکی باشد.

در اینجا 5 کار برتر وجود دارد که باید برای سازگاری ADA وب سایت خود انجام دهید

1-جهت گیری و پاسخگویی

استفاده افراد معلول معمولاً کار با رایانه لوحی یا تلفن هوشمند برای مرور اینترنت را آسانتر می کنند. وب سایت شما باید با مقیاس گذاری در اندازه های مختلف صفحه نمایش و تغییر متناسب با قالب های مختلف ، در این دستگاه ها عملکرد خوبی داشته باشد. برخی از عملکردها مانند جلوه های شناور روی میز کار یا لپ تاپ به خوبی کار می کنند ، اما در دستگاه های صفحه لمسی مانند رایانه لوحی و تلفن های هوشمند کار نمی کنند ، بنابراین محتوای نمایش داده شده باید شناور و به روش دیگری نمایش داده شود. بیشتر وب سایت ها با در دسترس قرار دادن محتوا به جای کلیک ، این مشکل را برطرف می کنند.

2-جهت یابی

بیشتر افراد وقتی کلمات ناوبری و وب سایت را با هم می شنوند ، به منوی بالای صفحه فکر می کنند. برای اهداف ما ، ما در حال صحبت کردن در مورد چگونگی حرکت شخصی از طریق وب سایت شما برای خواندن یا جمع آوری اطلاعاتی هستیم که ارائه می دهید. اگر سایت به درستی ساختار نداشته باشد ، برای افراد کم بینا انتقال از یک قسمت به بخش دیگر می تواند یک چالش باشد. پیمایش برگه به ​​کاربر شما این امکان را می دهد تا با استفاده از میانبرهای صفحه کلید به راحتی در سایت جابجا شود. بیشتر صفحه خوان ها برای خواندن وب سایت به ترتیب صحیح به این نوع پیمایش اعتماد می کنند.

برای افراد دارای معلولیت جسمی ، این پیمایش برگه ممکن است تنها راه دسترسی آنها به سایت شما باشد. اگر این عملکرد به درستی کار نکند ، آنها می توانند سایت شما را کاملا رها کنند.

3-برچسب ها ، عنوان ها و برچسب های Alt

دکمه ها ، تصاویر ، آیکون ها و سایر عناصر بصری وب سایت شما باید برای همه کاربران کاربردی باشد. برای دستیابی به این مهم ، باید این عناصر به درستی برچسب گذاری شوند تا همه دستگاه ها و ابزارها بتوانند آنها را شناسایی و تعامل کنند.

دکمه ها همیشه باید یک ویژگی عنوان داشته باشند که همان متن روی دکمه است. به عنوان مثال ، یک کاربر کم شنوا می تواند از یک برنامه فعال سازی صدا برای تعامل با سایت شما استفاده کند ، بنابراین کلمه ای را که روی دکمه ظاهر می شود مانند “ارسال” برای ارسال فرم تماس با شما می گوید. اگر عنوان موجود در آن دکمه “ارسال” باشد ، برنامه قادر به شناسایی دکمه نخواهد بود و عملکرد ناموفق است. این می تواند برای کاربر بسیار ناامید کننده باشد و منجر به از دست دادن امتیاز برای شما شود.

دقیقاً مانند دکمه ها ، تصاویر برای شناسایی آنها نیز به ویژگی نیاز دارند. برای یک تصویر ، این برچسب ‘alt’ است. این ویژگی باید روی همه تصاویر باشد و باید تصویر را توصیف کند ، بنابراین اطلاعاتی را که از مشاهده تصویر به دست می آورد به کاربر می دهد. اگر تصویری که نشان می دهید لبخند دو نفر خوشحال است اما در بخش توصیفات شما قرار دارد ، متن “alt” می تواند “عکس دو مشتری خوشحال” را بخواند. بدون ویژگی ‘alt’ صفحه خواننده قادر به تفسیر تصویر برای افراد کم بینا نخواهد بود.

نمادها دارای همان مسئله تصاویر هستند ، اما به طور متفاوتی کار می شود. آنها ترکیبی بین دکمه و تصویر هستند. از آنجا که اکثر آیکون ها SVG یا فونت هستند ، از ویژگی “title” برای این موارد مانند دکمه استفاده می شود ، اما مقدار توصیف مانند تصویر خواهد بود. سایر عناصر بصری نیز ممکن است به ویژگی “عنوان” یا “alt” نیاز داشته باشند.

4-فاصله و اندازه

در طرح بندی وب ، دو روش برای ایجاد فاصله وجود دارد. بالشتک و حاشیه. افزودن padding به یک عنصر باعث ایجاد فاصله در داخل عنصر بین لبه و محتوای آن می شود. به شما این امکان را می دهد که یک عنصر را بزرگتر کنید. حاشیه ها فاصله ای را در اطراف یک عنصر ایجاد می کنند تا کمی فضای تنفسی برای آن ایجاد شود.

برای کسی که دچار لرزش یا از بین رفتن هماهنگی چشم و دست است ، کلیک کردن روی یک دکمه کوچک ممکن است دشوار باشد. برای اینکه این فرآیند برای همه کاربران آسان تر باشد ، افزودن دکمه های پر کردن به آنها یک هدف بزرگتر برای کلیک می دهد و افزودن حاشیه در اطراف هدف باعث می شود کاربر بتواند انتخاب مناسب را پیدا کند و به طور اتفاقی به یک عنصر مجاور برخورد نکند.

5-خوانایی از جمله کنتراست رنگ

مهمترین چیزی که برای خوانایی باید بدانید این است که همه متن همیشه باید متن باشد. این ساده به نظر می رسد اما اینطور نیست. افراد کلمات موجود در یک تصویر را اضافه می کنند یا PDF ساده ای را به وب سایت ها اضافه می کنند بدون اینکه گزینه ای برای صفحه خوان وجود داشته باشد تا بتواند اطلاعات موجود را بخواند. ویژگی ‘alt’ بر روی تصاویر باید مسئله اکثر تصاویر را حل کند ، اما این گزینه برای PDF نیست. در صورت امکان باید یک صفحه برای PDF ایجاد کنید و به کاربر این امکان را بدهید که PDF را بارگیری کند ، اما اطلاعات را با قالب دیگری در دسترس داشته باشد. تمام اطلاعات PDF باید در صورت امکان به صورت متن در دسترس باشد.

طبق NIH ، کوری رنگ در حدود 1 از 12 مرد و 1 از 200 زن وجود دارد. برای اطمینان از اینکه این جمعیت می توانند صفحات وب محتوا را بخوانند ، باید رنگ های متضاد را انتخاب کنید تا متن قابل خواندن برای همه فراهم شود. پس زمینه سفید با متن سیاه یک شرط امن است ، اما یک پس زمینه سبز با متن آبی می تواند به قلمرو پیچیده تری وارد شود. ابزارهایی وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها به سرعت بررسی کنید که آیا رنگ های شما با کنتراست مطابقت دارند یا نه

سایت https://contrast-ratio.com/ دو رنگ را در مقابل یکدیگر بررسی می کند و نسبت به مجموعه را به شما می دهد. هر چیزی بالاتر از 4.51 در حال عبور است و برای همه کاربران قابل خواندن است.

سایت  https://color.a11y.com/ به شما امکان می دهد آدرس اینترنتی صفحه را تایپ کرده و گزارشی راجع به اینکه کدام عناصر خوب عمل می کنند و کدام عناصر خراب عمل می کنند ، دریافت کنید. با این کار می توانید سایت خود را از نظر انطباق با کنتراست آزمایش کنید و ببینید کدام عناصر باید تنظیم شوند.

برای تهیه بهترین تجربه به کاربران ، متن خواندنی بهترین مکان برای شروع است.

همانطور که ما همچنان به یک جامعه مبتنی بر فناوری تبدیل می شویم ، دسترسی وب سایت برای کسب و کار شما اهمیت بیشتری پیدا می کند.

بهبود سئوی سایت سازگار با ADA

داشتن یک سایت سازگار با ADA می‌تواند موجب بهبود موقعیت و سئوی سایت باشد. وب‌سایت شما در صورت قابل‌دسترس و خاص بودن، می‌تواند رتبه‌های بالاتری را در موتورهای جستجو مانند گوگل کسب کند. وجود ویژگی alt برای تصاویر، ضبط فایل‌های صوتی، ارائه توضیحات متنی و صوتی برای فیلم‌ها، اضافه کردن عنوان به فیلم‌ها، داشتن پیوند مرتبط با کلمات کلیدی، استفاده از هدینگ‌ها و… می‌توانند موجب بهبود سئو شوند و درنهایت در موتورهای جستجو رتبه خوبی کسب کنید، در صفحات نتایج (SERPs) ظاهر شوید و ترافیک بیشتری دریافت کنید.

فعالیت درست و انسانی

به سادگی می‌توان گفت، همیشه کمک به مردم و فراهم کردن فرصت‌های برابر برای همگان مفید است. با داشتن یک وب‌سایت قابل‌دسترس برای همه، می‌توانید نشان دهید که شرکت شما متعهد و هم نوع‌دوست است.

چرا باید از استفاده کنم؟

شما با انطباق  ADA سایت خودتان فرصت‌های بیشتری به کاربران دارای معلولیت می دهید تا آنها را به مشتریان کالا و خدمات خود تبدیل کنید.این رویه باعث بهبود سئو سایت شما می شوید

Rate this post
  • برچسب ها :

دیدگاه شما